hirdetés
hirdetés

Esettanulmány

A digitalizált logisztika felére csökkenti a termelés-kiszolgálás átfutási idejét

Bemutatunk egy valós idejű helymeghatározásra és hangalapú kiszedésre épülő, innovatív intralogisztikai megoldást. 

hirdetés

A Starters E-Components Generators Automotive Hungary Kft. észak-magyarországi telephelyén a legnagyobb kihívást a gyár, valamint az alapanyag- és késztermék-raktár közötti, 2,5 kilométeres távolság logisztikai áthidalása jelentette. A gyártósorok zavartalan anyagellátásához ugyanis a két helyszín között 5 kamion ingázik, a folyamat azonban rendkívül időigényes és költséges volt, az adminisztrációs munka rengeteg erőforrást kötött le, miközben a hibázás számos kockázatát hordozta magában. Fejlett technológiára épülő, innovatív megoldást keresett ezért a S.E.G.A. Hungary, amely a hagyományos adatbeviteli feladatok, módszerek és eszközök újragondolásával vagy kiváltásával a háttérből támogatja, ezáltal automatizálja az anyagáramlás folyamatait.

Digitalizált intralogisztika

Az alapanyag berendelése fizikailag és logikailag is a gyártósorról indul. A belső megrendelés – az ún. Shopping List, azaz bevásárlólista – átkerül a Pick by Voice automatizált hangalapú raktári kiszedési rendszerbe, amely optimális útvonalon vezeti a komissiózó kollégákat a listán szereplő alapanyagok tárhelyére. A rendszer ugyancsak automatizált hangutasításokkal segíti az alkalmazottakat a kiszedésben, akik az alapanyagokat mozgatható polcokra készítik fel.

Olyan egyedi azonosítót tartalmazó tag-et, más néven RTLS tag-et kapnak a mozgatható polcok, amelyek alapján a beltéri valós idejű helymeghatározó rendszer 30 centiméteres pontossággal meg tudja mondani, hogy egy-egy polc hol található a raktáron vagy a gyáron belül egy adott pillanatban. A bevezetett megoldás az összekészített alapanyagokat összerendeli az RTLS tag-ekkel ellátott polcokkal. A komissiózó munkatársak ezt követően az összekészített polcokat a lekészítési területre vontatják, ahonnan berakják őket a kamionokba.

A rakodással egy időben a virtuális szállítólevél is elkészül – a polcokra összekészített alapanyagok ugyanis az RTLS rendszerben kijelölt, virtuális zónákon áthaladva automatikusan felíródnak a virtuális szállítólevélre. Két és fél kilométeres kamionos utazást követően az alapanyagok megérkeznek a gyárba, ahol az RTLS rendszer ugyanilyen automatikus módon beérkezteti őket. A kamionról lerakott polcok ezt követően a FIFO utcákba kerülnek, ahonnan a gyártósorokra szállítják őket. A virtuális zónákon áthaladva az RTLS rendszer ismét automatikusan követi és könyveli az alapanyagokat a vállalati ERP felé – amit az alkalmazottak a gyárban kihelyezett kijelzőkön ellenőrizhetnek.

Gyorsan megtérülő beruházás

Sokkal hatékonyabb és pontosabb logisztikai folyamatot eredményezett a S.E.G.A Hungary saját rendszereiből, valamint az IBCS Hungary által szállított rendszerekből kialakított, innovatív megoldás. A hagyományos logisztikai lépések számát digitalizációval csökkentve a gyártó cég például 15 százalékos megtakarítást ért el az emberi erőforrásokon, amelyeket más feladatok ellátására tudott átcsoportosítani. A kiszolgálás átfutási ideje pedig a korábbi 6 óráról 3 órára csökkent, miközben a könyvelés automatikusan pontossá vált. A mindössze 4 hónap alatt bevezetett intralogisztikai megoldás bevezetése így szintén gyorsan, 2 év alatt megtérült, és Osváth Imola, a S.E.G.A. Hungary Kft. projekt-koordinátorának szavaival azt is megmutatta, hogy a jövőben hogyan javulhat a nagyvállalati logisztika hatékonysága.

 

(forrás: SEG Automotive/GyártásTrend)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés