hirdetés
hirdetés

Robotizáció a logisztikában

A belső logisztika fejlesztése autonóm mobil robotflottákkal

Søren E. Nielsen, az autonóm mobil robotokat (AMR-ek) gyártó és a szegmensben piacvezető Mobile Industrial Robots (MiR) elnöke sajtótájékoztatón ismertette az AMR-piacra ható legfontosabb trendeket. A robotok térhódítása a termelésben nagyobb flottákkal rendelkező összetett alkalmazásokhoz, egyszerűbb karbantartáshoz, más robot- és IT-rendszerekkel való kifinomultabb együttműködéshez, magasabb szintű teljesítményhez és hosszabb üzemidőhöz vezet.

hirdetés

„A vállalatok olyan megoldások után kutatnak, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy ellenállóbbá tudjanak válni a piac ingadozása és a fellépő kihívások tekintetében. Az egyszerűen és stabilan üzembe helyezett intralogisztika lehetővé teszi, hogy az anyagmozgatás közelebb kerüljön a gyártáshoz. Ezek az elemek a nehéz munkaerőpiaci körülményekkel együtt meggyorsítják az autonóm mobil robotok különböző létesítményekbe és intralogisztikai folyamatokba való integrációját” – mondja Søren E. Nielsen, a Mobile Industrial Robots elnöke. 

Søren E. Nielsen, a Mobile Industrial Robots (MiR) elnöke
Søren E. Nielsen, a Mobile Industrial Robots (MiR) elnöke

Nő a nagy AMR-flottákra háruló felelősség az intralogisztikában

2014 és 2017 között tesztelték először ezt a megoldást az AMR technológia iránt érdeklődő vállalatok, maximum öt robotból álló flottákkal. 2018 óta az AMR-ek elkezdtek egyre komolyabb szerepet kapni a gyártás és a belső logisztika területein, ami nagyobb robotflották telepítéséhez vezetett. Ennek köszönhetően az alkalmazások összetettebbé válnak, és nagyobb mértékben függnek azoktól a robotoktól, amelyeknek a nap 24 órájában kell hatékonyan helyt állniuk. Mindez robosztusabb kialakítást, nagyobb üzemidejőt és más rendszerekkel való kompatibilitást, valamint minél egyszerűbb szervizelést követel meg. A MiR ügyfelei között akad olyan is, amelyik jelenleg több mint 40 robotot koordinál egy flottán belül.

Forrás: MiR
Forrás: MiR

„Tekintettel arra, hogy a vállalatok nagyobb mértékben függenek a nagy létszámmal rendelkező AMR-flottáktól, most azon dolgozunk, hogy figyelemmel tudjuk követni a robotokat, és gyorsabban tudjunk reagálni bármilyen felmerülő problémára. Ehhez stabilabb és nagyobb teljesítményű kommunikációra van szükség a robotok és a flottarendszer között. A vállalatok már jelenleg is alkalmaznak fejlett Wi-Fi rendszereket mobil eszközeikhez, és az 5G szabvány megérkezésével olyan megbízhatóságra és stabilitásra számítunk, amely lehetővé tudja tenni azt, hogy a komolyabb számítási feladatokat a robot helyett a flotta végezze el. Ez cserébe az AMR-ek megnövekedett robusztusságához vezet, mivel kevesebb alkatrésszel fogak rendelkezni, egyszerűbb lesz a szervizelésük, és még tovább nő a hatékonyságuk. A nagyobb számítási teljesítménynek köszönhetően például mesterséges intelligenciát is alkalmazhatunk arra, hogy komplikált intralogisztikai feladatokat oldjunk meg” – mondja Søren E. Nielsen.

A gyors fejlesztésre összpontosító 250 alkalmazottjával a MiR az AMR piac élén áll és folyamatosan bővíti az intralogisztikai megoldások körét. A nemrég bemutatott MiR600-at és MiR1350-et – az első IP52 védettséggel rendelkező AMR-eket, amelyek ellenállnak a pornak és a folyadékoknak is – arra tervezték, hogy biztonságosan mozgassanak súlyos rakományt kihívást jelentő gyártási és logisztikai környezetben. A MiR továbbá számos emelő top modult is fejleszt, melyek lehetővé teszik az AMR-ek számára, hogy raklapokat és kocsikat vegyenek fel vagy tegyenek le, miközben egyszerű integrációt és skálázhatóságot garantál a teljes értéklánc mentén. Az egyre elterjedtebb komplex alkalmazásokban a MiR robotokra együttműködő robotkarokat is lehet szerelni, amellyel így a be- és kirakodás, valamint egyéb anyagmozgatással járó feladatok is elvégezhetők. Ezek a megoldások rendkívül rugalmasak, nem függenek sem helyszíntől, sem munkaterülettől, és könnyedén hozzá lehet adni őket különböző folyamatokhoz.

Forrás: MiR
Forrás: MiR

“A belső logisztika olyan erőforrásokat emészt fel, amelyek közvetlenül nem járulnak hozzá az értékteremtéshez. A Közép- és Kelet-európai régióban tevékenykedő gyárak megfelelő fejlettséggel és szakképzett alkalmazottakkal rendelkeznek. Így nagyszerű alkalmat jelent számukra az AMR-ek bevezetésére, és ezáltal a belső logisztika optimalizálásában rejlő potenciál kiaknázására” – mondta Søren E. Nielsen.

Az év első felében a Közép- és Kelet-európai régióban a vállalat 140 százalékos növekedést tapasztalt 2020-hoz képest.

(forrás: MiR/GyártásTrend)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
Cikk[276939] galéria
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés