hirdetés
hirdetés

Fenntarthatóság

Magyarországon próbálják ki először a papírpalackot

A magyar fogyasztók próbálhatják ki először azt az innovatív papírpalack prototípust, amit a Coca-Cola és a dán Paboco startup fejlesztett ki tavaly. Az év második negyedévében 2000 hazai vásárló találkozhat az újfajta csomagolási megoldással. 

hirdetés

A Coca-Cola brüsszeli kutatás-fejlesztési laboratórium tudósai és a dán Paper Bottle Company (Paboco) együttműködésében kifejlesztett papírpalack prototípus része az üdítőitalgyártó „Hulladékmentes Világ” globális stratégiájának. A vállalások között szerepel, hogy 2030-ra a Coca-Cola a felhasznált csomagolóanyagai 100%-ának megfelelő mennyiséget gyűjt be és hasznosít újra. A Hulladékmentes Világ egyik célja a körkörös gazdaságot lehetővé tévő innovatív csomagolási megoldások kifejlesztése is.

A Paboco által kifejlesztett technológia célja olyan 100 százalékban újrahasznosítható palackok létrehozása, amelyek fenntartható eredetű faanyagból készültek, bioalapú béléssel, amely alkalmas folyadékok, így szénsavas és szénsavmentes italok, szépségápolási termékek és más mindennapos fogyasztói termékek tárolására. A jelenlegi prototípusban egyelőre a papírborításon túl a bélés és a kupak újrahasznosítható* műanyagból készül. A végső cél egy olyan palack, amely bélésében sem tartalmaz műanyagot és teljes mértékben újrafeldolgozható papírként.

„A ma bejelentett fogyasztói tesztet mérföldkőnek tekintjük a papírpalack kifejlesztésére irányuló törekvéseinkben" – mondta Daniela Zahariea, a Coca-Cola Europe műszaki ellátási láncért és innovációért felelős igazgatója. „Az emberek elvárják, hogy a Coca-Cola új, innovatív és fenntartható csomagolóanyagokat fejlesszen ki és vezessen piacra. Ezért fogtunk össze olyan szakértőkkel, mint a Paboco, ezért folytatjuk kísérleteinket nyíltan, és ezért indítjuk ezt az első éles piaci tesztet. Mindez része annak, hogy teljesítsük a Hulladékmentes Világ stratégiánk célkitűzéseit."

Az AdeZ növényi alapú ital fogyasztóira kifejezetten jellemző, hogy nagy figyelmet fordítanak a fenntarthatóságra, és érdeklik őket az e területen zajló fejlesztések és újítások. Ezért gondoljuk, hogy a márka üzeneteit és a terméket figyelembe véve, az AdeZ márka a jó választás arra, hogy éles piaci környezetben próbálhatjuk ki az új papírpalackunk prototípusát és annak fogadtatását” – mondta Halász Katalin, a Coca-Cola Nutrition kategóriáért felelős európai marketing igazgatója.

A prototípus piaci tesztje fontos lépés a fejlesztés folyamatában, hangsúlyozta a Coca-Cola Europe K+F csomagolási innovációs vezetője, Stijn Franssen. „A papírpalack próbája felbecsülhetetlen betekintést nyújt nekünk, hogy lássuk, valójában hogyan teljesít csomagolásként, hogyan vélekednek róla, mit éreznek vele kapcsolatban a fogyasztók.”

(forrás: The Coca-Cola Company)
hirdetés
Hozzászólások (1 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Jó látni, hogy feltalálták a spanyolviaszt. Gyermekkorom nagy - úgy 1965-re eltűnt - napi használati élelmiszeres (tejföl, joghurt, stb.) csomagolási cikke a papírpohár
volt. Ez egy egyszerű, viaszos tapintású, csőszegeccsel lezárt szögletes palástú pohár volt, és nem igen folyt szét a tartalma. Ez a cikkben ismertetett, most
"feltalált" újrahasznosítható műanyag flakon kapott egy papírborítást. Olyan, mint a kb. 3 évtizede létező tetrapack, csak flakon alakú. Nem tudom, a belevaló milyen,
nem ismerem, de valószínűnek tartom, hogy nem szénsavas. Ez a papír-műanyag kombó jól kiválthatja a többi hasonló csomagolást, mást nemigen. Ha a mostani PET
palackokra jó nagy papírcímkét, vagy papírborítást raknak, attól még nem lesz jobb, igaz ugyanúgy visszaforgatható, mint a mostaniak, csak vissza kellene gyűjteni, mint
egykor a tejes, boros, sörös és egyéb betétdíjas göngyöleget. Ja, hogy akkor azzal foglalkozni is kellene? Igen, ez lenne a cél...
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés