hirdetés
hirdetés

Karbantartás

Drónokkal vizsgálja gépeit az easyJet

Az easyJeta napokban egy, a milánói Malpensa repülőtéren megrendezett rendezvény keretében bejelentette, hogy sikerrel lezajlott a légitársaság gépének automata drónokkal elvégzett műszaki átvizsgálása.

hirdetés

A kísérletek azt igazolták, hogy az előre programozott drónok segítségével a gépeknek kevesebb órát kell üzemen kívül tölteniük például a villámcsapáshoz hasonló események után, mintha az átvizsgálást hagyományos, kézi módszerrel végeznék. Az easyJet a tervek szerint 12 hónapon belül állítaná üzembe a drónokat a különböző európai szerelőbázisokon.

A drónok tesztelése mellett más újdonságokon is dolgozik a légitársaság. Az easyJet szakemberi kísérleteket folytatnak az utaskabin egyes alkatrészeinek 3D-s nyomtatással történő pótlása kapcsán is, mert felgyorsíthatják az alkatrészcsere folyamatát és csökkentheti a raktáron tartandó pótalkatrészek mennyiségét. A 3D-s nyomtatás már az easyJet által megrendelt új generációs hajtóművek gyártása során is szerepet kap. A LEAP hajtóműben több, 3D-s nyomtatással előállított alkatrész is van, például üzemanyag-befecskendező fúvókák, karbon szűrőventilátor-lapátok és kerámiamátrixú kompozitokból készült alkatrészek.

Forrás: easyJet
Forrás: easyJet

Az easyJet az Airbusszal közösen egy olyan prognosztikus karbantartási módszert is vizsgál, amely bizonyos szolgáltatások és e-megoldások segítségével az ACARS üzenettovábbító technológiával valós idejű adatokat kaphat a repülőgép különböző rendszereitől. Az így szerzett információkat elemzik, a meghibásodási előrejelzéseket pedig továbbítják a légitársaság üzemeltetési részlegéhez, amely leszállás után azonnal hozzákezdhet a hibaelhárításhoz, vagy beillesztheti a feladatot a gép rendes karbantartási ütemtervébe. Az easyJet ezzel jelentősen tudja csökkenteni a műszaki okból bekövetkező késések számát. Az elmúlt öt évben ezt a számot ezer repülésenként tízről hatra sikerült leszorítaniuk.

A színfalak mögött zajló újításokkal azonos jelentőségűek azok a digitális innovációk is, amelyek célja az utasok életének megkönnyítése, és amelyekre a légitársaság szintén igen nagy hangsúlyt helyez. Ilyen újítás például az új iPhone- és Apple Watch-alkalmazás is.

(forrás: easyJet)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés