hirdetés
hirdetés

Év Gyára 2016

„Kívülről is megerősítették, hogy jó irányban haladunk”

Kevés nagyobb elismerésben részesülhet egy gyár, mint ha a termelési folyamatával kapcsolatban kap pozitív visszajelzést. A Sanofi Veresegyházi Telephelyével ezt történt, a gyógyszergyár nyerte meg az Év Gyára 2016 verseny Termelés kategóriáját.

hirdetés

A Sanofi a világ egyik legnagyobb gyógyszeripari csoportja, 110 000 dolgozóval a világ több mint 100 országában van jelen, Magyarország 14. legnagyobb exportőre. Négy telephelyével és 2000 dolgozójával több mint 100 éve meghatározó szereplője a hazai egészségügynek, kutatásaival és fejlesztéseivel jelentős eredményeket ért el az elmúlt időszakban. A szilárd alapanyagú tabletták, drazsék, kapszulák gyártása és csomagolása a veresegyházi gyáregységben történik; a telephely több mint 50 különböző terméket állít elő, innovatív, vényköteles, CHC- (vény nélkül kapható készítmények) és generikus gyógyszereket. Jelentős tevékenységét jól mutatja, hogy 54 különböző piacot lát el, legyártott termékeinek 86 százaléka kerül exportálásra. A telephelyen jelenleg 160 millió doboz legyártására van gépi kapacitás, ami 296 kiszerelési formában 3,8 milliárd tablettát jelent évente.

A telephelyen jelenleg 160 millió doboz legyártására van gépi kapacitás
A telephelyen jelenleg 160 millió doboz legyártására van gépi kapacitás

A gyár tavaly pályázott az Év Gyára díjra, amelyen a Termelés kategóriát megnyerte, de a Beszállító kapcsolatok kategóriában is a legjobb három közé került. Ahogyan azt dr. Diószegi Zsuzsanna, a gyár igazgatója elmondta, a verseny elsődleges előnye volt, hogy tapasztalatot szerezhettek. „A verseny a magyarországi piacon lévő termelő vállalatok köréből adott egy visszajelzést számunkra, hogy jó úton haladunk. Mint minden visszajelzés, ez is tartott egy reális tükröt elénk, hogy melyek az erősségeink és azok a területek, amelyeken érdemes dolgoznunk. Azok a vállalatok, amelyek fejlődni szeretnének, keresik az ehhez hasonló lehetőségeket és pályázatokat.”

Sikeres átalakulás

A cégnél jelentős előrelépés és optimalizálás ment végbe az elmúlt években a termeléstervezés és ütemezés területén is. A készletek újragondolásával, egy jóval stabilabb és észszerűbb raktári működéssel biztosítják a gyártás kiszolgálását és valósítják meg a húzó elv mentén történő gyártást.

Komoly kihívást jelentett a telephely számára dedikált CHC-gyáregységgé válni, amire 2014-ben jelölték ki a vállalatcsoporton belül. Az átalakulásra 2 év állt rendelkezésre, melynek során a teljes rendszert felül kellett vizsgálni, és ki kellett alakítani az új agilis folyamatokat, hogy a vállalat a CHC-iparágban is a legjobbak közé kerüljön.

3,8 milliárd tablettát gyártanak évente
3,8 milliárd tablettát gyártanak évente

„Örülünk annak, hogy a rengeteg Sanofin belüli pozitív visszajelzést követően egy külső szakértő csapattól is megerősítést kaptunk arra vonatkozóan, hogy jól haladunk és remek eredményekkel büszkélkedhetünk. Az elismerést követően most azon dolgozik a csapatunk, hogy az álláshirdetési felületeken is megjelenjen az Év Gyára-logó a veresi lehetőségek esetében” – mondta gyárigazgató a megmérettetésen való részvétel előnyeiről.

A cég a díjat elsőként a belső intranetükön kommunikálta, de külsős fórumok szervezése, céges prezentációk esetén kiemelt témaként számolnak be a helyezésről a telephely ismertetésekor.

A fejlődéshez kell a visszajelzés

A veresegyházi telephely célkitűzése az, hogy a legjobb megoldást kínálják a vevők és a piacok számára. Kizárólag olyan partnerekkel és beszállítókkal állnak kapcsolatban, akik átlátható működésükkel a legszigorúbb etikai normáknak is megfelelve végzik a tevékenységüket. A telephelyen alkalmazott lean szemlélet nemcsak a hatékonyságban és a fejlesztésekben volt hivatott segíteni, hanem egy kultúraváltást is elindított a gyáregységben. Az eredmények megtartása, a piaci verseny arra ösztönzi a telephelyet, hogy az egyszerűsítést, a veszteségek kiküszöbölését célzó kulturális változás ne álljon meg.

„Saját magunkat nézve sokszor nem látjuk reálisan, hogy miben vagyunk kiemelkedőek az iparágon belül vagy akár kívül is. A vállalaton belül kapunk visszajelzéseket, de az Év Gyára versenyben elért helyezésünk nagy örömünkre szolgált, és megerősített bennünket abban, hogy kimagaslóak vagyunk és éretté váltunk. Mivel ez volt az első ilyen megmérettetésünk, ez bátorítást ad, hogy nyugodtan pályázzunk hasonló versenyekre a jövőben” – mondta Diószegi.

A Sanofi asztala (balra Dr. Diószegi Zsuzsanna gyárigazgató) a díjátadó gálán
A Sanofi asztala (balra Dr. Diószegi Zsuzsanna gyárigazgató) a díjátadó gálán

A növekvő piaci igények arra is ösztönözték a gyáregységet, hogy egy egyszerűbb szervezet alakuljon ki, ahol a döntési folyamatok gyorsabbak, és a problémák a megfelelő szinten kezelhetők. A hatékony működés kialakításában az átfogó vállalati projekt támogatta a gyáregységet, a veresegyházi telephely elsőként vezette be az új eszközöket, folyamatokat a Sanofin belül. Ezzel a nemzetközi tanulmányok legfrissebb adatai alapján 38% versenyképesség-növekedést és 57% produktivitásjavulást értek el az elmúlt 2 évben.

„Menedzsment és innováció kategóriában nem mertünk pályázni, talán a maximalizmusunk tartott vissza, ám ezen folyamatainkra is nagyon pozitív értékelést kaptunk a bizottságtól, ami felbátorított minket” – mesélte Diószegi Zsuzsanna, majd hozzátette: mivel a versenynek fiatal a múltja, a szakmai presztízse is növekedhet még. A kommunikáció ezért is fontos, hiszen ahogyan nő a verseny ismertsége, úgy jelenthet nagyobb előnyt a cím elnyerése a beszállítók és partnerek körében is. Tekintve, hogy a portfólió átalakítása még jelenleg is folyamatban van, mindig van mit megmutatnunk, így fontolgatjuk, hogy újra megméretettjük magunkat, ezúttal több kategóriában is – mondta a gyárvezető. (X)

GyártásTrend
a szerző cikkei

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés