hirdetés
hirdetés

Oktatás

3D-szakember képzést indít egy budapesti középiskola

A digitális kompetencia képzésére fókuszálva indítja első középiskolai osztályait idén szeptemberben a Gyermekszem.pont Alapítvány, amely multinacionális cégekkel együttműködve és a Digitális Jólét Programhoz kapcsolódva alakította ki tantervét.

hirdetés

A kiemelt közfeladatot ellátó iskola két éve Európai Uniós finanszírozás, hatvan millió forintos tőkeinjekció bevonásával dolgozta ki egyedülálló, a Nemzeti Alaptanterv keretei közé illeszkedő módszerét, a rendszerpedagógiát, amelyet eddig az általános iskolai osztályaiban alkalmazott sikerrel. Az alapítvány az országban egyedülállóan hoz létre a digitáliskompetencia-képzéshez szükséges 15 munkaállomásos labort, hogy a jövő 3D-programozóinak és tervezőinek középiskolai oktatását megteremtsék. Hiányszakmákban képeznek szakembereket: a jövő építésztervezőit, applikáció fejlesztőit, ipari 3D-tervezőit, reklámgrafikusait és 3D-animációs szakembereit. 

A szakember szerint a középiskolai osztályokban a projektszemléletű oktatást; a kreatív, rugalmas, a változtatásra képes gondolkodás fejlesztését; a szociális kompetenciák előtérbe helyezését, és az életen át tartó tanulásra való felkészítést helyezik a középpontba.

Dechertné Gelencsér Anna, a pedagógiai program kidolgozója elmondta, hogy a gimnázium által meghirdetett tanulmányterület valódi, versenyképes tudást biztosít majd, hisz az ide járó diákok emelt szinten tanulhatják az angol nyelvet részben anyanyelvi oktatóktól, valamint az országban egyedülálló módon olyan digitális-művészeti képzés valósul meg, ahol a 3D-tervezésé, animálásé, később a 3D-programozásé lesz a főszerep. A digitális kompetencia fejlesztésére irányuló informatikai képzésükhöz pedig létrehozzák Magyarország első 15 munkaállomásos középiskolai 3D-laborját.

A digitális művészeti képzés színvonalát a 3D-animáció, illetve az AR/VR technológiák terén piacvezető Arworks Kft. szakembereinek bevonása garantálja. Az igazgatónő megjegyezte, hogy a 3D-programozás egy innovatív, rendkívül gyors ütemben fejlődő területe az informatikának, ez a tudás a jelenünk része, iskolarendszerben azonban még nem oktatják, éppen ezért az iskola további együttműködéseket tervez.

 

(forrás: GyártásTrend)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés