hirdetés
hirdetés

Kékgalléros HR kihívások 3.0

10 tanulság a „Kékgalléros"-HR konferenciáról

Idén is nagyon sok érdeklődőt vonzott a HRPWR.hu és az Üzlet és Pszichológia által szervezett, a kékgalléros munkaerőt érintő tematikus HR konferencia. Ez rávilágít arra, hogy egyre égetőbb kérdést jelent hazánkban a fizikai munkaerő motiválása, megszerzése és megtartása. Cikkünkben kiemeljük a konferencia legnagyobb tanulságait.

hirdetés

1. „Ha eldobunk egy labdát, nézzük meg hova érkezik”

A Deichmann volt ügyvezetője, Czeczeli Tamás előadásában kiemelte, hogy mennyire fontos hidat képezni a kékgallérosok és a vezetők között. A változásokat és az utasításokat a vezetők küldik a fizikai dolgozók felé – akár egy csörgőlabdát -, akiknek ezzel valamit kezdeniük kell. Érdemes utánamenni ennek a labdának és megnézni, hogy „csörög-e” még náluk is, és hogyan fogadják az információkat. Hozzátette: „A középvezetőket ne nyomjuk, inkább fejlesszük, és akkor nem csak a labda, hanem a kassza is csörögni fog”. 

Czeczeli Tamás, volt Deichmann ügyvezető

2. Aranyszabály: a vezetőnek tisztelnie kell a saját embereit

Gazsi Zoltán, az Eisberg Magyarország ügyvezető igazgatója szerint a vezetőknek őszinte, tiszteletteli kapcsolatot kell kiépíteniük a munkavállalóikkal. A dolgozók motiválásában nagy szerepet játszik a közösségépítés és a tisztességes fizetés: véleménye szerint nem kell többet adni, mint a környékbeli cégek, de fontos, hogy annyit megadjanak, amennyit máshol is. 

Gazsi Zoltán, az Eisberg Magyarország ügyvezető igazgatója

3. „Ne rendezzünk csillivilli programokat, amíg szorít a cipő”

Csikós-Nagy Katalin, a HR-Evolution Kft. szakértője elmondta, hogy mindig fel kell mérni, hogy a szükségletek kielégítésében hol tart a cég. Amíg nem jó minőségű a bakancs, addig nincs értelme csapatépítő programokat szervezni. Figyeljünk oda, hogy miben szenvednek hiányt a kékgallérosok és mi a valódi ok az elvándorlásuk mögött.

Csikós-Nagy Katalin, a HR-Evolution Kft. szakértője

4. A bér megjelölésével akár hatszor annyi jelentkezés is érkezhet 

Sándor István, a Workania account managere elmondta, hogy vannak olyan országok (pl. Szlovákia), ahol már kötelező megjelölni a bért az álláshirdetéseknél. Megfigyelték, hogy ha tisztán kommunikálják már a hirdetésben is a fizetést, vagy legalább a bérsávot megjelölik, sokkal több jelentkezés érkezik be. 

Sándor István, a Workania account managere

 5. „Elkötelezett rajongókra van szükség”

Szabó Csaba, a DEVELOR vezérigazgatója szerint fontos az elkötelezettség és a „rajongás” kialakítása, mert azok a munkavállalók, akik igazán kötődnek a céghez, nagyobb eséllyel hozzák be ismerőseiket az ajánlási rendszeren keresztül, illetve hajlandóbbak megbocsájtani is a hibákat. Ezt azzal a személyes példával támasztotta alá, hogy ha valaki rajong egy együttes iránt, akkor ugyanúgy kedvelni fogja azután is, ha a koncertre hatalmas tömegben kell várni órákat. 

Szabó Csaba, a DEVELOR vezérigazgatója

6. „A fizikai dolgozók is szóljanak bele dolgokba!”

A GE Healthcare volt gyárigazgatója, Gábor Zoltán kiemelte, hogy csupán pénzzel nem lehet motiválni. Ki kell építeni a dolgozók felé a megfelelő bizalmat, és meg kell engedni, hogy a kékgallérosok is beleszólhassanak a fejlesztésbe, illetve, hogy kibontakoztathassák kreativitásukat. Fontosnak tartja, hogy inkább ígérjünk vezetőként kevesebbet, hogy aztán többet tudjunk megvalósítani. 

Gábor Zoltán, a GE Healthcare volt gyárigazgatója

 7. „Egy sör mellett teljesen új problémák kerülnek elő”

Ivancsics Péter, a MOL Észak-magyarországi Termelés vezetője szerint a tréningeknek nagy szerepe van abban, hogy a vezetők és a dolgozók személyes kapcsolatot tudnak teremteni egymással, feltehetik kérdéseiket, illetve feltárhatják közösen a problémákat is. 

Ivancsics Péter, a MOL Észak-magyarországi Termelés vezetője

 8. Egyenlő megbecsülés a szobaasszonytól a recepcióig

Péter Dávid, az Accor szállodalánc Employer Branding Coordinatora megosztotta a tapasztalatait azzal kapcsolatban, hogy a szállodaipar munkaköreit hogyan igyekeznek vonzóvá tenni a jelentkezők számára. Véleménye szerint nagyon fontos láthatóvá tenni, hogy ki mit tesz hozzá a sikeres működéshez. „Feel valued” videóikban bemutatják az egyes munkaköröket és azokat az értékeket, amikért megéri egy szállodában dolgozni.

Péter Dávid, az Accor szállodalánc Employer Branding Coordinatora

 9. Számoljunk a nagykövetek kezdeti kipécézésével!

Az EGIS nagyköveti rendszeréről Pajor Mariann és Somogyi Zsolt, fizikai dolgozó számolt be. Ők hisznek abban, hogy a szervezeti változások átadásában szerepet kell kapniuk a fizikai dolgozóknak is. Így egy olyan rendszert dolgoztak ki, melyben a nagykövetek - akik mindennapjaikban fizikai dolgozók – biztosítják a kétirányú kommunikációs csatornát a vezetők és a munkavállalók között. Még akkor is megéri, hogy a kinevezést eleinte pikírt megjegyzések kísérik. 

Somogyi Zsolt, hatóanyaggyártó csoportvezető, az EGIS nagykövete

 10. A pozitív pszichológia segít a balesetmegelőzésben?

Dr. Kovács Eszter, a SkillToGo alapítója és pszichológus tanácsadója arról beszélt, hogy fontos, hogy a dolgozó jól érezze magát a munkahelyén, legyen előtte egy reményteli jövőkép, mert akkor megnő az ellenállóképessége és kevésbé lesz kitéve a baleseteknek is. Megfigyelhető, hogy ha tele vagyunk pozitív érzésekkel és fontosnak érezzük magunkat, akkor többet leszünk képesek megtenni egészségünkért és jobban odafigyelünk önmagunkra. 

Dr. Kovács Eszter, a SkillToGo alapítója és pszichológus tanácsadója

(forrás: hrpwr/GyártásTrend)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
Cik[244392] galéria
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés