hirdetés
hirdetés

Informatika

Felhőben a kereskedelmi rendszerek

A kis- és középvállalkozások mostantól egyszerűbben csatlakozhatnak kereskedelmi és ügyviteli rendszerekhez felhőszolgáltatás formájában is. A Laurel Retail Cloud dinamikus szolgáltatásának segítségével csak azért az erőforrásért fizet a megrendelő, amit valóban használ.

hirdetés

Felhőmegoldással jelentősen csökkenthetők egy új vállalkozás informatikai költségei – mondta a Laurel cégcsoport ügyvezető-tulajdonosa. Bessenyei István szerint egy új cégnek jellemzően eleve milliós értékű informatikai beruházásra van szüksége. A felhőalapú rendszerek előnye, hogy a költségek csökkenthetők, ami nemcsak az indulásra vonatkozik, hanem az üzemeltetésre is. Nincs szükség szerverre, sem saját rendszergazdára az adminisztráláshoz.

A Laurel tulajdonos-ügyvezetője elmondta, hogy márciustól elindult a Retail Cloud szolgáltatás, amely alacsony belépő költségekkel vehető igénybe, a „Pay as you go” szisztémával mindenki annyit fizet, amennyi erőforrást a felhőben használ. Az informatikai kapacitás dinamikusan osztható el, nem fordulhat elő, hogy a szerver megtelik adatokkal, és erre a munkatársak későn reagálnak. A felhőben egy pillanat alatt bővíthető a tárhely, nem történhet meg, hogy a szerver meghibásodik és emiatt például adatvesztés következik be. A felhőben működő rendszerek frissítése, karbantartása sem a felhasználó költsége és felelőssége, hanem az üzemeltetőé.

A Laurel Retail Cloud olyan alaprendszer, amelyben elérhetőek az eddig fejlesztett rendszerek. Ilyen a kiskereskedelmi, és nagykereskedelmi, ügyviteli és HR-támogató, vezetői döntéstámogató rendszer, IP-telefonközpont és egyéb IT-szolgáltatások, mint például levelezés, tárhely, vagy a virtuális szerverbérlet is.

Fontos kérdés a biztonság. Általánosan elmondható, hogy a felhőalapú rendszerekben lévő alkalmazásaival titkosított kapcsolaton kommunikál a felhasználó, amelyhez más nem fér hozzá. A felhő annyival biztonságosabb is, mint a helyben lévő fizikai rendszerek, hogy utóbbiaknál előfordulhat hardver meghibásodás, míg a felhőt kiszolgáló rendszer esetében ez a probléma nem jelentkezik.

Az ügyvezető-tulajdonos arra számít, hogy a felhőmegoldások az FMCG szektor mellett minden olyan cég számára is hasznosak lesznek, amelyek irodát üzemeltetnek, hiszen a kereskedelmi rendszerek mellett általános informatikai szolgáltatások is elérhetők a felhőben, mint például a virtuális szerverszolgáltatás. Egyre jelentősebb a KKV szektor részvétele a felhőszolgáltatások piacán, várható, hogy a kis- és középvállalkozások vezetői a jövőben még inkább kihasználják az előnyöket, a nyugati országokhoz hasonlóan.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés