hirdetés
hirdetés

A világjárvány megsokszorozta a kibertámadásokat

Közel 300 százalékkal nőtt a kibertámadások száma a koronavírus-járvány alatt – hangzott el az EY digitális piacvédelemmel foglalkozó online rendezvényén.

hirdetés

A hackerek egy webáruház hírnevét akár percek alatt is lerombolhatják, összetett műveletekkel pedig még pénzintézetektől is képesek jelentős összegeket elcsalni. A hazai cégek alkalmazottaik megfelelő képzésével a kockázatok mintegy 80 százalékát kizárhatják.

A pandémia hatására drasztikusan megnövekedett az online tárolt adatok mennyisége és az olyan, csapatmunkát segítő kollaborációs alkalmazások száma, amelyeken a munkatársak akár külső felekkel is bizalmas információkat osztanak meg. Ez komoly kockázatot jelent a hazai cégeknek, amit tovább fokoz, hogy az alkalmazottak gyakran megkerülik a biztonsági intézkedéseket, mint például a rendszeres szoftverfrissítések elvégzését, mert az esetleg lassíthatja a munkájukat. Ezáltal kényes üzleti adatok kerülhetnek a csalók kezébe egy alapvetően védett, kontrollált környezetből is.

Itthon is bárkit elérhetnek

Az internetes bűnözők Magyarországon is aktívak a járványhelyzet alatt, ennek következtében például számos pénzintézet vált idehaza célzott támadás áldozatává. Ezek igen összetett és rizikós műveletek, de siker esetén a hackerek nagy összeghez juthatnak. Emellett kiemelt figyelmet érdemelnek azok az online betörések, amikor egy versenytárs megbízására megbénítanak egy webshopot, vagy hamis akciókkal megtévesztik a vásárlóit, amivel gyakorlatilag percek alatt tehetik tönkre az áruház hírnevét, és veszítheti el emiatt ügyfeleit az üzlet.

E-maillel támad a legtöbb hacker

A leggyakoribb fenyegetést azonban az adathalász, rosszindulatú, céges e-levelezéseket érintő támadások jelentik. Ugyancsak gyakoriak az üzletmenet folytonosságát megakadályozó incidensek is. Ilyen esetekben zsarolóvírussal fertőzik meg a céges rendszert, ami általában csak váltságdíj fejében oldja fel a szerver vagy a tárolóeszköz titkosítását.

(forrás: Ernst & Young)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés