Tribopolimer csapágyak

Kisebb tömeg, megnövelt biztonság a repülögépeknél

Öt nagy teljesítményű Iglidur polimer hivatalosan is megfelel az USA Szövetségi Légügyi Hatósága (Federal Aviation Administration) repülőgépek belső terére vonatkozó tűzbiztonsági követelményeinek.

hirdetés

A repülőgépgyártásban használt komponensekkel szemben támasztott alapkövetelmény a könnyű kivitel, valamint a csendes és hibabiztos működés. A légi járművek belső elemeinek meg kell felelniük a szigorú tűzbiztonsági szabályoknak is. Az Igus siklócsapágyak gyártásához használt Iglidur G V0, X, A350, H és J350 anyagot egy független vizsgálóintézet az előírásoknak megfelelő tűzállóság szempontjából pozitívan értékelte. Az öt siklócsapágyanyag az UL94 szerinti V0 besorolással is rendelkezik, aminek alapján optimális megoldást jelentenek a repülőgépek mozgó alkalmazásaiban, például a lehajtható asztalokban, a beállítható ülésekben vagy az ajtók és tárolórekeszek zsanérjaiban. Ezzel az öt változattal a repülőgépek belső berendezései tervezőinek rendelkezésére állnak a megfelelő Iglidur anyagok minden siklócsapágy-alkalmazáshoz: a költséghatékony, univerzális Iglidur G V0, az FDA-megfelelőségű Iglidur A350, az Iglidur J350, a rendkívül csekély nedvességfelvételű Iglidur H vagy a csúcstechnológiás Iglidur X.

Az Igus valamennyi termékéhez hasonlóan az Iglidur siklócsapágyak mindenféle külső kenés nélkül működnek. A szilárd kenőanyagok egyenletesen oszlanak el az anyagban, ezáltal csendes és zökkenőmentes működést tesznek lehetővé. Ez számos előnnyel jár a felhasználó számára: először is a rendszeres újrakenés elmaradásával bonyolult karbantartási munkát és költséget takarítanak meg, másodsorban nincs szükség a plusz ráfordítást igénylő szerelési munkákra, harmadsorban pedig a komponensek mindig tiszták, ami nagyon fontos feltétel elsősorban a repülőgépek belsejében történő használat szempontjából.

Öt, siklócsapágyakhoz használt anyagot engedélyeztek a repülőgépekben történő használatra (forrás: Igus)
Öt, siklócsapágyakhoz használt anyagot engedélyeztek a repülőgépekben történő használatra (forrás: Igus)

A fémcsapágyakhoz képest az Igus Iglidur anyagból készült csapágyai akár hétszer könnyebbek, ami döntő fontosságú a repülőgépiparban, ahol minden megtakarított tömeg közvetlenül megtérül a hatékonyságban vagy a hatótávolságban. Végül, de nem utolsósorban: ezek a csapágyak a fémcsapágyaknál olcsóbbak, valamint korróziómentesek is. A fémből készült alkatrészekkel ellentétben rugalmasabbak, ami nemcsak leegyszerűsíti a beszerelésüket, hanem csökkenti a zajt is, és ellenállóvá teszi a polimer csapágyakat az ütésekkel és az élterhelésekkel szemben. Ez különösen nagy előnyt jelent kifejezetten az olyan alkalmazásokban, mint a lehajtható asztalok vagy a repülőgépülések. Az Igus nagy teljesítményű műanyagainak köszönhetően a súlyból, a karbantartásból és az árból is le lehet faragni. Ezenkívül az összesen ötven anyag között a felhasználók átfogó megoldást találhatnak: ehhez számtalan, a különböző jogszabályi és iparági szabályozásokat teljesítő anyag áll a rendelkezésükre. Legyen szó akár az élelmiszeripar, az ivóvíz-alkalmazások, a dohányipar vagy az általános és az iparági, például a repülőgépipar vagy a vasúti biztonságtechnika tűzvédelmi szabványainak FDA- vagy EU-megfelelőségéről, a felhasználók minden esetben megtalálják a megfelelő csapágyat.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés