A gazdasági válság után

A régió kiállítási fővárosa

Bővítéssel és szakmai újdonságokkal erősített a Brünni Vásártársaság

A Brünni Vásártársaság (Veletrhy Brno – BVV) a szó szoros és átvitt értelmében is építkezésre használta fel a nemzetközi gazdasági és pénzügyi válság hónapjait – mondta Jiří Kuliš, a vállalat vezérigazgatója.

hirdetés

Milyen hatással volt a recesszió a brünni vásárváros eredményeire?

A pénzügyi és gazdasági válság – kisebb vagy nagyobb mértékben - a világ valamennyi gazdaságát érintette, nem kímélve sem a termékek, sem pedig a szolgáltatások piacát. Ha abból indulunk ki, hogy a kiállítások és vásárok a gazdaság részét képezik és a piac tükörképei, akkor egyértelmű, hogy a kiállítási és vásári üzlet sem maradhatott immunis a válsággal szemben. A Cseh Köztársaság kiállítási-vásári üzletágát a maga exportorientált gazdaságával a válság mintegy 20-25 százalékos mértékben vetette vissza. A tavalyi évben társaságunknál a kiállítók körében 20, a látogatók esetében pedig 10 százalékos csökkenést kellett elkönyvelnünk annak ellenére, hogy a külföldi látogatói létszámunk kismértékben, de növekedett.

Jiří Kuliš
A válság időszakában is bővítettünk
 A cégek marketingre vonatkozó takarékossági intézkedései nem kerülték el a szakkiállításokat sem. Saját szemszögünkből nézve a kiállítások, szakvásárok multifunkciós marketingeszközként való felhasználását optimális megoldásnak tartom, főleg a konjunktúra csökkenésének időszakában. Hiszen hol valósul meg az üzleti lehetőségek ilyen mértékű koncentrációja, ha nem a kiállításokon? A gazdaság talpra állásának jelenlegi fázisában súlyponti feladatunknak látom, hogy a korábbi szintre erősítsük a cégek és vállalkozások bizalmát, és támogassuk őket abban a véleményükben, hogy a nemzetközi vásárokon való részvételüknek van értelme, hiszen az számos előnnyel és haszonnal jár.

Menedzsmentjük milyen lépéseket tervez a BVV pozíciójának erősítése érdekében?

A válságnak pozitív hozadéka is volt, illetve van, így például hozzájárul a nemzetközi vásárok és kiállítások piacának konszolidációjához, erőket mobilizál, és rákényszeríti a piaci résztvevőket a belső tartalékok feltárására. Ezt a bonyolult időszakot bizonyos mértékben a gazdasági növekedés „harcra készülésének” fogjuk fel, amelyre minden bizonnyal sor kerül majd. A jövőt építő beruházásaink fontos eleme volt az új P pavilon építésének befejezése, amellyel nemcsak bővítettük a fedett területek kapacitását 15 ezer négyzetméterrel, hanem a komfortot is növelni tudtuk. Úgy döntöttünk – és már az előkészületek utolsó fázisában vagyunk –, hogy a kereskedelmi tevékenységet és kommunikációt elektronikus, on-line alapokra helyezzük a kiállítói jelentkezésektől kezdve az elektronikus számlázásig.

Ettől ügyintézésünk egyszerűsítését, a felesleges köztes lépések megszűnését várjuk, ezáltal felhasználói szemszögből sokkal kellemesebb, hatékonyabb rendszert kínálunk. Igyekszünk az 50 négyzetméter területig kiállító ügyfeleink számára igényeik és szükségleteik alapján kialakított, testreszabott szolgáltatói csomagokat összeállítani és kínálni, előnyös árakon. Az új témák keresésének is figyelmet szentelünk. Erről tanúskodik tavalyi Motosalon kiállításunk, amelyet először rendeztünk meg Brünnben. E szakvásárunk iránt is rendkívül jelentős látogatói érdeklődés mutatkozott, miközben a kiállítók is nagyon pozitívan nyilatkoztak.

Tavaly első alkalommal jelentkezett a Brno Art Fair nemzetközi kiállítás, amely ugyancsak új értéket jelent kínálatunkban. Az utóbbi években tapasztalt kedvezőtlen trendek miatt a kiállítói témák száma is csökkent. A különböző szakterületeknek ugyanis megfelelően fejlettnek, önállónak kell lennie ahhoz, hogy működő piacot tudjanak kialakítani, és megalapozódjon vásárokon és kiállításokon való bemutatkozási igényük.

Mivel tudják szakvásáraikat még vonzóbbá tenni a külföldi, köztük a magyar kiállítók és látogatók számára?

Jelentős a magyar érdeklődés a brünni gépipari vásár iránt
Jelentős a magyar érdeklődés
 A válasz összefügg a hosszú távú vállalati stratégiánkkal. Azzal, hogy megszilárdítsuk kiállítási pozíciónkat, és Közép-Európa gazdasági régiójának kiállítási központjává váljunk. A Brünni Vásártársaságot a legjobb közép-európai szolgáltatónak tartják mind infrastruktúra, mind a szolgáltatások és a szervezettség területén Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban és Magyarországon. Nemzetközi kiállításaink látogatói és kiállítói körülbelül 400 km távolságból érkeznek. A brünni nemzetközi vásárok nemcsak a cseh vállalatok számára nyújtanak exportlehetőséget, hanem a szlovák és más külföldi cégeknek is.

Mindenekelőtt az Európai Unió „régi” tagállamaiból érkező kiállítók és látogatók, akik a brünni szakvásárokon való részvételükkel Közép-Európa piacait célozzák meg. A nemzetközi kiállítás jellegénél fogva „koncentrált piac“. Itt prezentálják az új vagy innovatív technológiákat, termékeket és szolgáltatásokat. Állandó feladatunk, hogy megfelelő koncepció alapján optimális feltételeket alakítsunk ki a kereskedelem támogatásához és a kereskedelmi lehetőségek közvetítéséhez. Ezen az üzleti szemponton mellett azonos mértékű figyelmet fordítunk a kísérőrendezvényekre is. Ezek az információcserére, az új ismeretek bemutatására, átadására és a párbeszédre adnak kiváló lehetőséget.

Optimális esetben iránymutatással szolgálnak az adott ágazatok vagy a gazdaság fejlődési trendjei kapcsán. A külföldi látogatóktól begyűjtött és kiértékelt adatok alapján a magyar szakemberek érdeklődése – hagyományosan és stabilan – a gépipari vásárra, továbbá a mezőgazdasági, erdőművelési és állatorvosi termékeket bemutató komplex vásárokra összpontosul, de a haszongépjárművek szakkiállítása iránt is jelentős a magyarországi érdeklődés. Jelentős látogatottság jellemzi az élelmiszer-ipari, egészségügyi és divatkiállításokat, de az utóbbi időben a sport tematikájú kiállítások is egyre több érdeklődőt vonzanak.

Milyen tervekkel, konkrét lépésekkel készülnek a következő évekre?

Jövőre látja vendégül először a Brünni Vásártársaság az Amper nemzetközi elektrotechnikai és elektronikai vásárt, valamint az Optonika nemzetközi optikai és optimetriai nemzetközi kiállítást. A két kiállítást közösen, egy időpontban, 2011. március 29. és április 1. között rendezzük meg. Az eddig Prágában jelentkező kiállítások kettőse a legjelentősebb kiállítások közé tartoztak Csehországban. A helyszín módosításához Brünn földrajzilag előnyösebb helyzetén kívül az a tény is alapul szolgált, hogy a főváros nem rendelkezik megfelelő kiállítói területekkel és kapacitásokkal, valamint a kiállítók számára rendelkezésre álló megfelelő infrastruktúrával.

Kelemen Szilvia
a szerző cikkei

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
A régió kiállítási fővárosa
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés