hirdetés
hirdetés

Üzemeltetés

Új vasúti kenőanyagok újradefiniálják a teljesítményt

A vasúti ágazatban az életciklusköltségek jelentős szereppel bírnak, különösen a berendezések és az alkatrészek üzemeltetési kiadásait kell a vasúttársaságoknak folyamatosan optimalizálni.

hirdetés

Klüber Lubrication számos, kifejezetten a vasúti ágazat számára kifejlesztett kenőanyagával tud hozzájárulni ahhoz, hogy az olajcsere- és az utánkenési intervallumokat, valamint az alkatrészek éltettartamát meghosszabbítsák, és ezáltal az üzemeltetési költségeket csökkentsék. A vállalat a legújabb fejlesztéseit a jelenleg zajló berlini InnoTrans vásáron mutatja be.

„A fejlesztésnél mindig azon elv alapján járunk el, hogy olyan kenőanyagokat alkossunk, amelyek az alkatrészek jelentősen hosszabb rendelkezésre állását biztosítják – magyarázza Thomas Kamprath, a Klüber Lubrication Rail Industry részlegének piaci menedzsere. – A kenőanyagaink olyan utánkenési intervallumokat produkálnak, amelyek kétszer hosszabbak, mint a versenytársaink hasonló termékeié. A Klüber Lubrication célirányosan tágítja az elérhető határokat.”

Az új kenőanyagokkal az alkatrészek élettartama jelentősen megnő (forrás: Klüber Lubrication)
Az új kenőanyagokkal az alkatrészek élettartama jelentősen megnő (forrás: Klüber Lubrication)

Gyorsan alkalmazható és hosszan tart

Kihívást jelentenek például az ajtóknál jelentkező meghibásodások, amelyek a vonatok késésének az egyik legfőbb okát képezik. Az új Barrierta L 25 DL Dispers terméket kifejezetten a vonatajtók tömítéseinek kenéséhez fejlesztették ki. Ez a kenőanyag a jól bevált Barrierta L 25 DL tömítésekhez szánt terméken alapul. Az új kenőanyagot azonban sokkal egyszerűbben alkalmazható, és a tömítések felületén akár 50 százalékkal vékonyabb rétegben lehet felhordani. Ez megtakarítást jelent úgy a munkaidő, mint a kenőanyag vonatkozásában.

Megakadályozza a kanyarban a csikorgást

A nyomkarima-kenőanyagoknál a tapadóképesség, a vízállóság és a jó szórhatóság fontos tényező a kenőanyag teljesítőképessége szempontjából. Ezek a tulajdonságok annak az előfeltételei, hogy nagy sebesség mellett a kenőanyag ne váljon le a kerékről, vagy az eső ne mossa le, és hogy magas környezeti hőmérsékletek mellett is teljes teljesítményt tudjon nyújtani. Az új Klüberrail ALE 92-2000-t kifejezetten a magas hőmérsékletű régiók számára fejlesztették ki, és az erős rezgésekhez optimalizálták. A környezetbarát, szintetikus folyékony zsír hatékonyan csökkenti a kopást a kerekek és a sínek között, továbbá a kanyarban jelentkező csikorgást.

Az összevetés szerint akár 30 százalékkal is csökkenthető a súrlódás mértéke
Az összevetés szerint akár 30 százalékkal is csökkenthető a súrlódás mértéke

Kevesebb olajcsere, optimalizált súrlódás

A Klüber Lubrication hajtóműolajai sorában a kifejezetten a vasúti hajtóművekhez kifejlesztett Klübersynth LEG 4 75 W 90 hajtóműolaj áll a középpontban. Ezzel a termékkel a hajtóműben a súrlódási értéket akár 30 százalékkal is lehet csökkenteni. Pluszként az alacsony hőmérsékletekre szánt vasúti hajtóműolaj akár –60 °C hőmérsékleten is erős hatást fejt ki, de az olajteknő akár 100 °C hőmérséklete mellett is teljes teljesítőképességgel bír.

Különféle kenőanyagok öregedési viselkedésének összehasonlítása
Különféle kenőanyagok öregedési viselkedésének összehasonlítása

A teljesen szintetikus Klübersynth GE 4 75 W 90 kenőanyag is azon innovatív megoldások közé tartozik, amelyeket a kenőanyag-specialista vállalat a vasúti ágazat számára kínál. Ez a termék a sínjárművek hajtóműveiben gondoskodik az alkatrészek magas szintű védelméről. A hajtóműolaj vegyi összetétele az, amely igen különleges, és amely nagy fokú oxidációs és nyíróstabilitást biztosít. Ez azt eredményezi, hogy az időigényes olajcserék intervallumait jelentősen meg lehet hosszabbítani, és ezáltal a vonatok hosszabb üzemidőben állnak rendelkezésre.

Egymillió kilométer utánkenés nélkül

A Klübersynth BHP 72-102, a vontatómotorok csapágyaihoz fejlesztett igen hatékony zsír mérföldkövet jelent a kenőanyag-fejlesztésben. A Karlsruhei Közlekedési Társasággal közös projekt keretében igazolták, hogy ezzel a kenőanyaggal egymillió kilométeres vagy hosszabb utánkenési intervallumok is lehetségesek. A határérték elérésével a jármű rendelkezésre állását 300 százalékkal lehetett megnövelni, míg a karbantartási költségeket jelentősen csökkenthették.

(forrás: Klüber Lubrication/GyártásTrend)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés