hirdetés
hirdetés

Szakkiállítások

Vezető világvásárok Düsseldorfban

Idén középpontban az Interpack és a Bright World of Metals

A Messe Düsseldorf a világ 66 államában 127 országra kiterjedő képviseleti hálózattal rendelkezik. Tavaly 22 000 kiállító és 1,1 millió látogató érkezett a düsseldorfi szakvásárokra. A tavalyi év tapasztalatairól és az idei tervekről Werner M. Dornscheidt, a Messe Düsseldorf vezérigazgatója számolt be.

hirdetés

Milyen vásárokkal és újdonságokkal jelentkeznek idén?

A 2011-es év 24 saját, valamint 12 külső szervezésű rendezvénnyel egy újabb, rendezvényekben gazdag év lesz. Az EuroShop, az interpack, a GIFA-METEC–THERMOPROCESS–NEWCAST vásárnégyes és a Medica a beruházási javak hét fontos szakvásárát jelenti. Ezeknél a rendezvényeknél az eddig bejelentkezett kiállítók száma az előző éviek szintjén van. Jól kezdődött az év társaságunk számára az idei első saját rendezvénnyel, a Boottal. A 61 országból érkezett 1571 kiállító a jól sikerült vásár után tartós piaci erősödéssel számol a vízi sportok ágazatában.

Werner M. Dornscheidt, a Messe Düsseldorf vezérigazgatója
Werner M. Dornscheidt, a Messe Düsseldorf vezérigazgatója
A fellendülés az EuroShopnak, a kereskedelmi beruházási szakvásárnak is javára vált: több mint 2000 kiállítóval és 100 000-et meghaladó szakmai látogatóval igazi lendületet adott a kereskedelemnek. Az idei májusi interpack témája a fenntarthatóság, a biztonság és a kényelmi termékek lesznek. Az erre a kiállításra várt mintegy 170 000 látogató kétharmada idén is csúcsvezető szakember. Tartalmi újdonság, hogy az Innovationparc Packaging különbemutató középpontjában annak kérdése áll, hogy a csomagolás miként járulhat hozzá a XXI. századi fogyasztó életminőségének javításához.

A legnagyobb érdeklődésre mégis az az egyedülálló kezdeményezéssel életre hívott kísérőrendezvény számíthat, amely a Save Food, azaz „Mentsük meg az élelmiszert!” címet viseli. Ennek keretében a Messe Düsseldorf és az ENSZ Mezőgazdasági és Élelmezési Szervezete, a FAO közös szemináriumot és kiállítást szervez, ahol bemutatják a csomagolóipar lehetőségét arra, hogy kevesebb megtermelt, legyártott élelmiszer menjen veszendőbe az ellátási láncban, különösen a raktározás és a szállítás során. Jövőre egy vendégrendezvény is gazdagítja a kínálatot: 2012-ben rendezik meg először a Rajna-parti nagyvárosban az Aluminiumot, az alumíniumipar világvásárát.

Terveznek-e szakvásárokat Németországon kívül, és ezek kapcsán milyen kihívásokkal szembesülnek?

2011-ben 79 saját rendezvényünk és szervezői részvételünk lesz külföldön, tehát igen intenzív munka vár ránk. Kitűnő piaci lehetőségeket látunk a válságból rohamosan kilábaló Indiában, Kínában és a délkelet-ázsiai államokban. A nemzetközi forgalom oroszlánrészét 2011-ben is a Messe Düsseldorf kínai és moszkvai leányvállalatai adják, de vásárszervező vállalatcsoport külföldi tevékenységében hangsúlyosan szerepel Brazília, valamint Közép-Európa vezető vásárvállalata, a Veletrhy Brno is.

Milyen hatást gyakorolt a 2008-2009-es gazdasági válság a kiállítókra és a látogatókra?

A válság késedelemmel jelentkezett a vásáriparban. A 2008-as év a Messe Düsseldorf csoport eddigi történetének legnagyobb forgalmú éve, és a német vásáriparban összességében is rekordév volt. 2009-ben, amikor a válság a gazdaság egészére ránehezült, a vásárok rendezési ciklusából eredően rendezvényszegény év volt Düsseldorfban.

A Düsseldorf Messe a világ egyik legnagyobb árbevételű vásártársasága
A Düsseldorf Messe a világ egyik legnagyobb árbevételű vásártársasága

A veszteség ezért jelentősen kisebb volt nálunk, mint a német vásártársaságok átlaga. A forgalomcsökkenést valamennyi munkatársunk rendkívül költségtudatos magatartásával is sikerült tompítani. Főként a tavaly megrendezett első számú vásárokon, mint például glasstec, a K-Düsseldorf, tapasztalhattuk, hogy a vállalatoknál uralkodó légkör jelentősen javult a nehéz 2009-es évhez képest.

Milyen eszközökkel teszik még vonzóbbá szakvásáraikat?

A szakvásárok igazi szakmai események, hiszen az adott ágazat szaktudását vonultatják fel a legmagasabb színvonalon. Ilyen volt például a tavalyi glasstec: a gyártók és az oktatás képviselői tíz rendezvényen és különbemutatón találkoztak a feldolgozókkal és a szakemberekkel. Említhetem az áprilisi digi:mediát is, ahol 21 különbemutatót, kongresszust és témaparkot tervezünk. A szakvásárok minőségi fejlesztése az egyik legfontosabb lehetőség arra, hogy még hasznosabbá tegyük ügyfeleink számára a szakvásári részvételt.

Milyen évet zártak tavaly Düsseldorfban és nemzetközi szintéren?

Tavaly 260 millió eurós árbevételt értünk el Düsseldorfban, így mintegy két százalékkal túlteljesítettük az éves tervet, vagyis ismét bizonyítottuk a nemzetközi stratégiánk helyességét. 2010-ben összesen 24 saját rendezvényünk volt, ezeket pedig összesen több mint 20 000 kiállító és 1 milliónál is több látogató kereste fel. A 16 partner- és vendégrendezvényen több mint 4500 kiállító mutatta be termékeit 200 000 látogatónak.

A Düsseldorfi Vásártársaság ezzel a válság után egy évvel a forgalmat tekintve ismét a második a németországi vásártársaságok rangsorában, és nemzetközi összehasonlításban a legnagyobb árbevételű vásártársaságok közé sorolható. Vállalatcsoportunk 2010-ben 74 saját rendezvényt és társrendezvényt szervezett Németországon kívül. Külföldi leányvállalataink összességében stabilan fejlődtek, 2010-ben csak a csehországi leányvállalatunk, a Veletrhy Brno szenvedett még a válság hatásaitól. Közép- és Kelet-Európa legnagyobb jelentőségű vásártársasága még nem tudott elszakadni a térség gazdaságától.

Kelemen Szilvia
a szerző cikkei

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
Vezető világvásárok Düsseldorfban
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés