hirdetés
hirdetés

Autóipar

Szabad lesz a kereskedelem az autóiparban?

A német autógyárak támogatják a szabadkereskedelmi megállapodást az Európai Unió és az Egyesült Államok (TTIP), illetve az Európai Unió és Kanada (CETA) között. 

hirdetés

Matthias Wissmann, a Német Autóipari Szövetség (VDA) elnöke, továbbá a nagy német autóipari vállalatok és beszállítóik ügyvezetői – Dieter Zetsche (Daimler), Martin Winterkorn (Volkswagen), Norbert Reithofer (BMW), Rupert Stadler (Audi), Matthias Müller (Porsche), Bernd Matthes (Ford), Volkmar Denner (Bosch) és Arndt Kirchoff (Kirchhoff Automotive) – prezentációt tartottak azt demonstrálandó, hogy az ágazat támogatásáról biztosítják az Európai Unió és az Egyesült Államok (TTIP), illetve az Európai Unió és Kanada (CETA) között létrehozandó szabadkereskedelmi megállapodást.

Forrás: Berlini Magyar Nagykövetség
Forrás: Berlini Magyar Nagykövetség

Az ágazat különösen a szabványok harmonizálásáért száll síkra a TTIP-megállapodás tartalmát illetően, mert az milliárdos nagyságrendű megtakarításokat jelentene a járműipari vállalatok számára, emellett számukra a vámok és más kereskedelmi korlátozások megszüntetése is meghatározó jelentőségű kérdés. „Az autóipar régóta síkra száll egy európai-amerikai szabadkereskedelmi megállapodásért” -fogalmazott Matthias Wissmann, aki szerint „a TTIP sikeres lezárása a jólét és foglalkoztatás forrása az Atlanti-óceán mindkét oldalán”. Ha sikerülne az Egyesült Államokba exportra kerülő kormánykerekek-, tükrök és lökhárítók magas költségekkel járó gyártási és tesztelési költségeit megtakarítani, azaz „ha megszűnnének a kereskedelmi akadályok, időt és pénzt lehetne megtakarítani a vevők számára”, az autógyárak pedig többet és gyorsabban tudnának az innovációra fordítani.

2014-ben a német gépkocsi-export 14 %-a, 620 ezer jármű, több mint 20 milliárd euró értékben került az Egyesült Államokba. Ennek ellenére a német gyártók továbbra is jelentős kereskedelmi korlátozásokkal szembesülnek. Az igényekben Európa és Amerika egységes: sehol sincsenek szigorúbb előírások. Csak a részletekben vannak eltérések, ezért célszerű lenne az előírások kölcsönös elismerése és a jövőben azok közös meghatározása – mondta Dieter Zetsche, a Daimler elnöke. „A TTIP az egyedüli esélyt jelenti, hogy a piacainkat az Atlanti-óceán két oldalán jobban integráljuk.”

Arndt Kirchoff szerint a TTIP a kkv-szektor előtt is megnyitná az amerikai piacot. Bürokratikus ráfordításokat és olyan magas igazgatási költségeket lehetne megtakarítani, melyek az előírások és szabványok különbözőségéből adódnak. 

(forrás: Magyar Kereskedelmi és Iparkamara)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés