hirdetés
hirdetés

Új autó

Csökken a dízelautók részesedése az autópiacon

Az ACEA (European Automobile Manufacturers Association – Európai Autógyártók Szövetsége) legfrissebb jelentése szerint tovább csökkent az dízelautók értékesítésének az aránya az EU-ban, kivéve néhány országban, mint például Magyarországon. 

hirdetés

2019 utolsó negyedévében tovább csökkent az EU lakosságának dízelautók iránti igénye, az új autók regisztrációjának 29,5 százalékára esett vissza. A benzinautók az EU gépjárműpiacának 57,3 százalékát képviselték, míg az elektromos töltésű járművek (ECV) az elmúlt év októberétől decemberéig tartó időszakban az egész régióban az új autók eladásának 4,4 százalékát tették ki. Az összes alternatív meghajtású jármű (APV) együttes piaci részesedése 13,2 százalék volt. 2019-ben az Európai Unióban regisztrált új autók csaknem 60 százaléka benzinüzem (58,9 százalék, szemben a 2018-as 56,6 százalékkal), míg a dízelolaj a regisztrációk 30,5 százalékát tette ki (2018-ban 35,9 százalék). Tavaly az EU-ban az új személygépkocsik 3,0 százaléka volt elektromos töltésű jármű (egy százalékponttal több, mint 2018-ban).

Robbanómotor

2019. október és december között az Európai Unióban regisztrált dízelmotoros autók száma 3,7 százalékkal 1 millió egységre csökkent. Ennek az általános hanyatlásnak ellenére egyes piacok a fellendülés jelei mutatkoztak és a dízelüzem iránti kereslet ismét nőtt az EU két legnagyobb autópiacán: Franciaországban (+ 7,3 százalék) és Németországban (+ 4,3 százalék). Két számjegyű növekedés volt Belgiumban (+ 17,7 százalék), Szlovéniában (+ 18,2 százalék), Magyarországon (+ 18,4 százalék), Svédországban (+ 30,5 százalék) és Romániában (+ 31,1 százalék). Ugyanakkor a benzines autók továbbra is növekvő tendenciát mutattak és 11,9 százalékkal növekedtek 2018 negyedik negyedévéhez képest.

Új autók üzemanyagtípusainak megoszlása
Új autók üzemanyagtípusainak megoszlása

Alternatív meghajtású járművek (APV)

2019 negyedik negyedévében az alternatív meghajtású autók iránti kereslet jelentősen (+ 66,2 százalék) nőtt az EU-ban. Az elektromos töltésű járművek (ECV) voltak a növekedés fő mozgatórugói (+ 80,5 százalék; összesen 155 572 egység), mind az akkumulátor-elektromos szegmens (BEV), mind a plug-in hibrid (PHEV) erőteljes növekedést mutatott (+76,5 százalék és +86,4 százalék). A hibrid elektromos járművek (HEV) továbbra is az alternatív meghajtású járművek túlnyomó részét teszik ki az EU-ban. Valójában 253 604 egységet regisztráltak a negyedik negyedévben (+69,8 százalék 2018-hoz képest).

További részletek és a letölthető tanulmány, az Európai Autógyártók Szövetségének weboldalán található. 

Trapp Henci
a szerző cikkei

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés