hirdetés
hirdetés

A nyomdaipart is megviselte a Covid-hatás

Megtépázta a koronavírus a nyomdaipart: szerencsések azok, akiknél csak felére esett vissza a gyártás és az iskolakezdés is kisebb forgalmat hozott a vártnál.

hirdetés

A koronavírus-járvány első hulláma miatt bevezetett korlátozó intézkedések következtében felére esett vissza a megrendelések száma a nyomdaiparban, de májustól folyamatos emelkedés tapasztalható. Varga Szilárd, a Pauker Nyomda kereskedelmi igazgatója arról beszélt, hogy a digitális gyártás gyakorlatilag nullára esett vissza tavasszal, hiszen a rendezvényekre alig volt termékrendelés. Véleménye szerint a nyomdaipart ugyan másfél évtizede temetik, egyik napról a másikra nem fog eltűnni az iparág, a cégek talpon maradása pedig most azon múlt, hogy ki mennyire tudott fejleszteni. Márciusban még alig-alig volt érzékelhető a nyomdaiparban a koronavírus megjelenése Magyarországon, a karanténhelyzet miatt viszont áprilisban már sorra mondták vissza a megrendelők a megbízásaikat, és hirtelen a felére esett vissza a gyártás.

Varga Szilárd, a Pauker Nyomda kereskedelmi igazgatója arról beszélt: cégüknél májusban már javultak a számok. Mint mondta, folyamatosan azon ötleteltek és gondolkoztak, hogyan tudják hatékonyabbá tenni a munkájukat, pályáztak és beruháztak is, valamint felmérték, hogyan tudnak a célpiacnak olyan többletet adni, ami miatt rájuk esik a partnerek a választása. „Sikerült megtalálnunk azokat a pontokat, ahol nyomdaigény jelentkezett, és volt fizetőképes kereslet. Ez két szektort jelentett. Az egyik a már meglévő büdzsével rendelkező könyvkiadók és múzeumok, akik a félretett keretből kinyomtattatták kiadványaikat, köteteiket. A másik a csomagolóanyag-gyártás, ami a járvány alatt még inkább felértékelődött; az ételektől a kézfertőtlenítőkig sok termék volt, amit be kellett csomagolni” – magyarázta, hozzátéve, hogy idővel visszatértek azok a partnereik is, akik korábban visszavették a példányszámot, terjedelmet, esetenként teljesen leállították a kiadást. Varga Szilárd szerint a digitális gyártás 80-90, akár 100 százalékban visszaesett, hiszen a rendezvények elmaradtak, nem kellettek olyan mennyiségben molinók, névkártyák, névkitűzők, de mostanra szinte a márciusi példányszámban gyártják ezeket is.

Varga Szilárd, a Pauker Nyomda kereskedelmi igazgatója
Varga Szilárd, a Pauker Nyomda kereskedelmi igazgatója

Alapvetően az iskolaszezonra készülve nem volt olyan felfokozott várakozás, mint a korábbi években, ugyanakkor a nyelviskolák és a felnőttképzési intézmények a járvány alatt is megtartották a lelkesedésüket, és normális ütemben zajlott a könyvkiadás. A szakember szerint így is 40 százalékkal esett vissza az iskolakezdéshez kapcsolódó termékek esetén a forgalom, főleg mert az olcsóbb termékeket keresik a vásárlók.

(forrás: Pauker Nyomda )
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés