hirdetés
hirdetés

E-kereskedelem

"Rengeteg információt kell nyújtania egy B2B webshopnak"

Az Aventics az elsők között hozott létre egy sztenderdek alapján felépített B2B online kereskedelmi szolgáltatást, amely kiszolgálja az összetett igényeket, mégis a legnagyobb B2C platformok előnyeit is megtartja. Interjú. 

hirdetés

Az e-kereskedelem egyre jelentősebb szerepet játszik a fogyasztói piacon. Az elmúlt években folyamatosan nőtt a digitális kereskedelem forgalma, a siker kulcsa pedig a személyre szabott kereskedelem. Ez megváltoztatja az ügyfél és vásárlási élményt, és rendkívül egyszerűvé teszi a rendelési folyamatot. A B2C területen működő online platformok, többek között az Amazon is a legmodernebb alkalmazások sztenderdjét állították fel, ám a B2B szegmensben ez a folyamat még csak most indult el. Egy-két cég, így az Aventics élen jár a folyamatban: Svájcban, az USA-ban, Kanadában, Kínában és Szingapúrban, illetve júniustól Magyarországon is már elérhető a cég Pneumatikai Shopjának online verziója. Andreas Hart digitális üzletágvezetővel beszélgettünk.  

GyártásTrend: Mi volt a célja az új, online bolt megalakításának?

A. H.: Nagyon intenzíven foglalkozunk a kérdéssel, hogy az olyan klasszikus B2B vállalatok számára, mint amilyen az Aventics, a forgalmazást a jövőben a lehető legjobban optimalizáljuk. A célunk az, hogy digitálisan támogassuk meglévő értékesítési és szolgáltatási csatornáinkat. Egy részletes elemzés alapján és sok, egymástól teljesen eltérő profilú ügyféllel való beszélgetés után ezért egy, a digitális értékesítést támogató, innovatív portált terveztünk.

Andreas Hart, az Aventics digitális üzletágának igazgatója
Andreas Hart, az Aventics digitális üzletágának igazgatója

GyT.: Ha az e-kereskedelem irányába mennek, miért nem adaptálják egyszerűen a B2C boltok sikerkritériumait a B2B szegmensre?

A. H.: A fogyasztók teljesen általánosan akarnak információt kapni egy termékről. Tudni akarják a szállítási részleteket és a végső árat. A B2B terület vásárlóinak azonban ennél sokkal részletesebb információkra van szükségük az adott termék tulajdonágairól, például az ajánlatkészítéshez szükséges a nettó ár és az azt emelő adók mértéke is. És ez csak egyetlen kis különbség a sok B2B és B2C felhasználó között. Ezért kerestünk olyan megoldást, amely megfelel a különböző igényeknek. Az új Pneumatika Shopunknak garantálnia kell az egyszerű keresést, az egyszerű rendelési folyamatot, és magas fokon felhasználóbarátnak kell lennie – hasonlóan az Amazonhoz.

GyT.: De mégis mi a fő különbség a B2B és B2C kereskedelem között?

A. H.: A termékinformáció-menedzsment említett komplexitása mellett a megrendelési folyamat sokrétű struktúráit is kell, hogy tartalmazza. A döntési szintek gyakran összetettek és rendszerint különböző részlegek különböző kompetenciákkal rendelkező kapcsolattartóit foglalják magukba. Például fejlesztők, folyamat és minőség menedzserek, beszerzők. Mivel a jóváhagyási folyamatok a különböző vállalatoknál gyakran szignifikánsan variálódnak, nehéz az összes, a mi shopunk által megszólított ügyféltípus funkcióját standardizálni. Ráadásul egy online boltnak zökkenőmentesen kell kapcsolódnia a vállalati ERP rendszerhez. Átfogó műszaki követelményeket és komplex struktúrákat követel, hogy egy ilyen B2B online shop a legújabb sztenderdek szerint épüljön fel.

GyT.: Miért szükséges egy B2B vállalatnak egyáltalán online shopot indítani, ha a koncepció ennyire bonyolult?

A. H.: Mi a digitalizálásra egy nagyszerű lehetőségként tekintünk, mely értéket teremt partnereink és ügyfeleink számára. Különösen szeretnénk a kis és közepes vállalatok egyedi igényeit kielégíteni. Az ilyen vállalatok gyakran a gyors és legújabb technológiákat keresik, de néha nagyon speciális és egyénre szabott megoldásokra van szükségük. És pontosan az ilyen vállalatok profitálhatnak a javított termékinformáció-menedzsment rendszerekből és az online shop kiegészítő szolgáltatásaiból.

A B2B platform
A B2B platform

GyT.: Hogy néz ki egy optimális B2B bolt?

A. H.: Az Aventics-nél mi egy „One-Stop-Shop” rendszert valósítunk meg, amely a jövőben az összes lényeges alkalmazást magába foglalja majd. Szeretnénk elkerülni az információs túlterhelést, ezért lecsupaszított folyamatokat használunk. A State-of-the-Art keresési funkció jelentősen megkönnyíti a vásárlást, hogy a rákérdezések egyszerűsítése garantálható legyen. Ezen túlmenően az ügyfél hozzáférést kap a „myAventics” személyes területhez is. Meg vagyok győződve róla, hogy ez a helyes tendencia a személyre szabott kereskedelem irányába, a szörfözési viselkedés optimalizálásától kezdve a személyre szabott felhasználói alkalmazásokig. A fogyasztók a B2C platformokhoz hasonlóan várják az információ megszerzését a B2B platformoktól is: az „egy portál, amely mindent tartalmaz” megközelítés szerint. Így ügyfeleink nemcsak a rendelési előzményeiket tudják kezelni, hanem lehetőségük van a megrendelt termékekkel kapcsolatban visszajelezni is. A digitális átalakítás iránti bizalom megteremtése érdekében olyan szolgáltatókkal dolgozunk együtt, mint a Trusted Shops, amelyek széleskörű visszajelzési és értékelési eszközöket kínálnak. A B2C szegmensben a fogyasztók már megszokták a személyre szabásnak ezt a módját. A B2B területen azonban ez kivétel volt a mai napig.

GyT.: A jövőben milyen lehetőségek nyílnak a B2B területen az e-kereskedelem révén?

A. H.:A cél az, hogy specifikus, egyedi rákérdezésekkel bíró termékinformáció jöjjön létre. Mert a forgalmazó partner más követelményeket támaszt egy online shoppal szemben, mint például egy mérnök. A különböző, több rétegű szintek megvalósításával különböző profilok hozhatók létre, melyek egyébként akár kommunikációra is, pl. e-mail marketingre használhatók. Az új online shopunk az Aventics-nél egy fontos lépés ebbe az irányba, mellyel egy egyszerű és professzionális megoldást kínálunk ügyfeleinknek, akik ezzel időt és pénzt takarítanak meg és így saját vállalkozásuk növekedését támogatjuk.

(forrás: Aventics/GyártásTrend)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés