hirdetés
hirdetés

Hajtástechnika

Rekordokat dönt a Zugspitze új drótkötélpályás felvonója

Az ABB csúcstechnikás motorjai és hajtásai biztosítják a Németország legmagasabb hegyén létesített, új rekordokat felállító gondolakabinos felvonó biztonságos és megbízható működését.

hirdetés

A decemberben megnyitott új, az ABB technológiájára épülő drótkötélpályás felvonórendszer óránként 580 utast szállít Németország legmagasabb csúcsára, a Bajor-Alpokban található. Zugspitzére. A felvonó a függesztett kabinos felvonók kategóriájában három világrekordot állított fel, a drótkötélpálya 127 méter magas acél tartóoszlopával, az 1950 méteres szintkülönbség leküzdésével, valamint a völgyi állomás és a hegycsúcs közötti 3213 méteres hosszával.

Az új rendszer az 50 éve épült Eibsee felvonót váltja fel. A most létesített felvonó, amely az előző drótkötélpályánál óránként közel háromszor több utast szállít, jelentősen lerövidíti majd a korábbi rendszernél tapasztalt, hírhedten hosszú várakozási időt. Az Alpokban működő közlekedési rendszerek nagy kihívást jelentő kiépítésében jelentős tapasztalttal rendelkező ABB számos innovatív technológiájával az üzemeltető, a Bayerische Zugspitzbahn Bergbahn AG megrendelésére megépülhetett a rekordokat döntő, új drótkötélpályás felvonó.

A völgyi állomás gépházában telepített 800 kW-os AC villanymotorok biztosítják a szükséges teljesítményt (forrás: ABB)
A völgyi állomás gépházában telepített 800 kW-os AC villanymotorok biztosítják a szükséges teljesítményt (forrás: ABB)

A Bayerische Zugspitzbahn által a rendszer zavarmentes üzemeltetésével és rendelkezésre állásával szemben támasztott követelmények teljesítése igen komoly kihívást jelentett. Olyan rendszert kellett létrehozni, amely a szél- és az időjárási viszonyoktól függetlenül az év 365 napján képes üzemelni. Ilyen viszonyok között a magaslati közlekedés és személyszállítás biztonságát és kényelmét a motorok, a hajtások és a mechanika tökéletes együttműködése, összjátéka garantálja.

A gondolák ilyen nagy távolságra, megközelítően 46 fokos meredekségű pályán 10,6 m/sec sebességgel való közlekedtetéshez nagyon jelentős teljesítményre van szükség. Ezt a teljesítményt az ABB 800 kW-os váltakozó feszültségű (AC) villanymotorjai biztosítják, amelyeket a völgyi állomás gépházában telepítettek.   

(forrás: ABB/GyártásTrend)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés