hirdetés
hirdetés

Workshop és verseny

Versenyt hirdetünk a gyáraknak

A gyártó- és ipari szektor képviselőinek tartott marketingkommunikációs workshop keretében hirdettük meg az Év Gyára 2017 versenyt, amelyre minden hazai gyártóegységgel rendelkező üzem pályázhat. A szeptember 13-án tartott kommunikációs workshopon ezen kívül hatékony kommunikációs eszközöket és sikeres kampányokat is bemutattunk. 

hirdetés

A sikert kommunikálni kell...

...és a sikerhez kommunikáció kell – nyitotta meg Szigeti Péter, a PPH Média tartalomfejlesztési vezetője a GyártásTrend magazin X-Factory – maketingkommunikációs workshop az iparnak nevű rendezvényét szeptember 13-án, Budapesten. A workshop célja volt, hogy bemutasson jó példákat, eszközöket, amelyek elvezethetnek egy gyártóvállalatot a sikeres marketingkommunikációhoz. Nagy Bálint, az International Business School Marketing Tanszékének vezetője prezentációjában kiemelte az Év Gyára verseny erős kommunikációs értékét.

Elmondta, hogy a 20 év vállalati szférában eltöltött tapasztalatai azt mutatják, a szakmai díjak több pozitívumot is hordoznak magukban azon túl, hogy lehet róluk beszélni. Ezek között említette, hogy a versenyre nevezőket megállásra kényszeríti egy pillanatra, hogy rálássanak saját működésükre, ösztönzi őket, hogy összefoglalják az eredményeiket, áttekintsék az adatokat, ennek segítségével fel tudják fedezni az addig rejtve maradt értékeiket/hiányosságaikat.

Nagy Bálint, az International Business School Marketing Tanszékének vezetője
Nagy Bálint, az International Business School Marketing Tanszékének vezetője

Arról nem beszélve – tette hozzá az előadó –, hogy ha egy verseny beágyazódik egy szegmensbe, akkor muszáj rajtuk részt venni, mert az adott paraméterek alapján az a szakma elismerését fejezi ki, ez pedig validálja a cégeket. „Még egy szűkebb B2B közegben mozgó vállalat számára is fontos a marketing, hiszen ezen cégek döntéshozói is emberek, befolyásolható a tudásuk, a gondolkodásuk és őket is elérik a reklámok” – hangsúlyozta Nagy Bálint.

A kreatív tartalom fontosságára hívta fel a figyelmet Román Balázs, aki sokáig a Kreatív magazin főszerkesztője volt, most a Starski ügynökség tartalmi vezetője. Három attraktív példát is hozott a nemzetközi marketingkommunikációs gyakorlatok közül, hogy bemutassa, milyen, mindenki számára izgalmas tartalmakat állítanak elő és kampányokat futtatnak egyes, „nem annyira szexi” termékeket nyújtó szolgáltatók, gyárak, logisztikai cégek. Előadásában kiemelt szerepet tulajdonított az ipar számára hasznos marketingkommunikációs eszközök közül a profin elkészített eDM-nek és hírlevélnek, az informatív és jó tartalommal ellátott website alapvető meglétén túl.

Virágh Adrienn, a Siemens kommunikációs vezetője is a kreatív tartalomgyártás példájaként hozta el legújabb kampányukat. Mint mondta, a Siemens, amely teljesen kivonult a lakossági termékek piacáról, kommunikációjában keresi a kapcsolatot a hétköznapi emberekkel, és olyan megoldásokat alkalmaz, amelyekkel akár a gőzturbinákhoz is közel tudja hozni az embereket, megmutatja nekik, hogy mindennapjaik hogyan kapcsolódnak ezekhez az elvontnak tűnő termékekhez.

A social media hálójában

Árok Bianka, a Sakkom Interaktív ügyfélkapcsolati igazgatója előadásában bemutatta azt a három fontos közösségi kommunikációs eszközt, amelyet egy ipari vállalatnak is feltétlenül használnia kell a megfelelő jelenléthez. Az egyik – nem meglepő módon – a kor legnagyobb, egész világot összekötő és behálózó médiafelülete, a Facebook. Kiemelte továbbá a mikroblog és az ehhez szorosan kapcsolódó kreatív tartalom jelentőségét, valamint hangsúlyozta a Facebook adatbázisépítésben nyújtott előnyeit. Egyebek mellett szót ejtett még az Instagram és Google+ jelentőségéről is, mint mondta, ha egyelőre nem is használjuk a Goggle+-t, ne gondoljuk, hogy előbb-utóbb nem leszünk rákényszerítve, tehát érdemes azzal is foglalkozni, hogy ott miként jelenünk meg és hogyan kommunikálunk magunkról.  „Azon túl, hogy a döntéshozók is jelen vannak a social médiában, a munkavállalók is aktívak, tehát mindenkit el lehet érni a megfelelő tartalommal” – emelte ki.

A résztvevők (Fotó: Egry Tamás)
A résztvevők (Fotó: Egry Tamás)

Balaton Anita, a Café PR ügyvezető igazgatója előadásában az employer branding témájával foglalkozott, kommunikációs ötleteket adott arra, hogy hogyan szerezze meg egy műszaki vállalat partnerein túl a legjobb szakembereket is. Ami ehhez szerinte szükséges, az a transzparencia, a hitelesség, a szofisztikált, különböző csoportokat a megfelelő csatornákon elérő üzenetek, és a stratégián nyugvó vállalaton belüli kommunikáció. Fontos továbbá – emelte ki a szakember –, hogy a vállalatok valóban azt ígérjék, amit aztán kínálnak, a stratégia és a tettek legyenek összhangban egymással. Mint mondta, aki az IT vagy műszaki területen szeretne munkavállalót találni, az pláne erős versenyhelyzetben van nemzetközi szinten, tehát fontos, hogy valós képet fessen magáról, mert a magas fluktuáció komoly összegeket vonhat el a kasszából és megnehezítheti a működést.

Ebből lehet tanulni

Vándor Ágnes, a PPH Média ügyvezető igazgatója az előadásokat követően inspirációként olyan vállalatok B2B kommunikációs példáit mutatta be, melyek a Kreatív B2B Award díjazottjai voltak. Előadásában hangsúlyozta, hogy az üzleti vásárlók is emberek, akiknek befolyásolhatóak az érzelmeik, és olyan példákat mutatott be az ügyfélajándékkal, a direct maillel vagy éppen a kreatív tartalomgyártással kapcsolatban, amelyek bármilyen profilú cég számára adaptálhatók lehetnek.  

„Az érzelmeken túl egy cég önértékelésére lehet a legjobban hatni, méghozzá pont az olyan megmérettetésekkel, mint az Év Gyára verseny, amely a kommunikációban a "hiúsági faktort" használja ki” – vezetette fel Szigeti Péter a következő előadópárost, Urbán Balázst, a Process Solutions Kft. senior managerét és Molnár Pétert, a PPH Media marketing- és salesvezetőjét, akik rögtön meg is hirdették az Év Gyára 2017 versenyt. Az idén harmadik alkalommal meghirdetett szakmai verseny már 9 kategóriában teszi lehetővé a megmérettetést a pályázó cégek számára, az eddigiek ugyanis kiegészültek egy újabb téma, ipar 4.0 kategóriával.

Urbán Balázs, a Process Solutions senior managere (balra) és Molnár Péter, a PPH Media marketing- és salesvezetője (Fotó: Egry Tamás)
Urbán Balázs, a Process Solutions senior managere (balra) és Molnár Péter, a PPH Media marketing- és salesvezetője (Fotó: Egry Tamás)

Az Év Gyára verseny rövid bemutatása során az előadók kiemelték a márkakommunikációs értékét egy ilyen megmérettetésének, valamint azt, hogy az ipari és technológiai szektorban ez az egyetlen szakmai verseny, ahol ráadásul objektív szempontok, adatok alapján értékelik a versenyző vállalatokat.

Az Év Gyára versenyre 2017. december 31-ig lehet jelentkezni, a megmérettetés célja, hogy összetett szempontrendszer alapján megtalálja az év gyártó vállalatát és a meghirdetett kategóriák győzteseit.

Bővebb információ a versenyről: evgyara.hu

Trapp Henci
a szerző cikkei

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés