hirdetés
hirdetés

Verseny

Véget ért a Go-Kart, Go-Bosch!

Kiélezett küzdelemmel zárult a Bosch által három éve életre hívott Go-Kart, Go-Bosch! verseny, ahol nyolc felsőoktatási intézmény tíz csapata a Bosch termékeinek és innovatív technológiáinak felhasználásával intelligens gokartokat épített.

hirdetés

A feladat bonyolult volt: a hazai műszaki felsőoktatás legtehetségesebb diákjai a Boschtól kapott vadonatúj gokartokat szerelték fel a jövő technikáival, szenzorokkal, kamerákkal és radarokkal. A fiatalok önjáró, azaz önmagukat vezetni képes járműveket alkottak, ráadásul fúrógépből kellett önindítót, fűnyíróból pedig hibrid hajtást készíteniük. A beépített alkatrészek és hétköznapi szerszámok mind a Bosch fejlesztései, amelyeket a csapatok kreatívan használtak fel.

A csapatok ötletesen és professzionálisan valósították meg gokartjaikban a modern autók jövőbe mutató funkcionalitását. A Bosch rendezvénysorozata elérte a fő célját: felhívta a figyelmet a mérnökszakma és a gyakorlatorientált képzés fontosságára, arra, hogy miért jó mérnöknek lenni.

Hatékony gokart kategória  

Az autógyártók fejlesztési részlegei az elmúlt években nagy sebességre kapcsoltak az alternatív hajtást illetően, szem előtt tartva a hatékonyságot és a hosszú távú teljesítményt. A hatékony gokart kategóriában olyan gokartot kellett építeni, amelyet hibrid hajtómű hozott mozgásba, valamint fel kellett szerelni a járműveket fékenergia-visszanyeréssel és hátsó differenciálművel. Ebbe a kategóriába mind a tíz csapat benevezett, közülük a budapesti Safety Kart csapat vitte el a pálmát. A pontozást gyorsulási- és bérgokartverseny döntötte el.

Intelligens gokart kategória

A legkorszerűbb vezetéstámogató rendszereket felvonultató gokartok képesek automatikusan parkolni, valamint a betanított útvonalon végighaladva beparkolni a kijelölt parkolóhelyre. A diákok két további vezetéstámogató rendszert építettek be: a sávtartást mint komfort funkciót és az automatikus vészfékezést mint biztonsági funkciót. A két rendszer összekapcsolásával adaptív sebességtartó automatikát hoztak létre, amelynek segítségével a gokart beállított sebességgel, megadott távolságot tart az előtte haladó járműtől, miközben a saját sávját is tartja. Mind a tíz csapat benevezett az intelligens gokart kategóriába, amelyben az első helyezést a kecskeméti GAMFkart érte el. A pontozásba párhuzamos és merőleges parkolás, otthoni környezetben parkolás, vészfékezés, sávtartás és automatikus távtartás számított bele.

A GAMF-Kart győzött az intelligens gokartok között (forrás: Bosch)
A GAMF-Kart győzött az intelligens gokartok között (forrás: Bosch)

Önjáró gokart kategória

Az autonóm közlekedés vízióját kelti életre a harmadik kategória, amely ráépül az előbbi kategóriára. Itt nemcsak automatikusan navigálnak el a gokartok a megadott úti célhoz, hanem saját szenzorjaikra épülő vezetéstámogató rendszereik, illetve külső jelek segítségével bizonyos forgalmi szituációkban önjárók. A tízből hét csapat nevezett az önjáró gokart kategóriába: a GAMFkart, a Forza NYF Kart, a ME-Kart, a Safety Kart, a Pannon-Racing, Sopianae Motorsport PTE és a G.B.G. Team. Közülük a királykategóriát a miskolci ME-Kart csapat nyerte meg. A pontozásba a lámpa- és táblafelismerés, az ultrahang-navigáció és a GPS-navigáció számított bele.

Az idei Go-kart, Go-Bosch! verseny összesített eredményei alapján az idei szezon abszolút győztese, és ezzel megőrizte tavalyi helyét a Miskolci Egyetem ME-Kart együttese.

(forrás: Bosch/GyártásTrend)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés