hirdetés
hirdetés

Fenntarthatóság

Próbálja ki a papírpalackot!

Június 15-én megérkezett Magyarországra a dán Paboco startup és a Coca-Cola közös fejlesztésű papírpalackjának prototípusa – eljött a tesztelés fázisa, amelyben – korlátozott számban – elsőként a magyar fogyasztók vehetnek részt.

hirdetés

Az első európai piaci teszt során mától a hazai vásárlók az innovatív csomagolású AdeZ növényi italt a kifli.hu-n keresztül próbálhatják ki. Az online szupermarket a csomagolást minden vásárlótól visszagyűjti, sőt azt kérik, hogy egy kérdőív kitöltésével is segítsék a fejlesztők munkáját.

Úton a papírpalack felé

A Coca-Cola a Paper Bottle Company (Paboco) dán startuppal együttműködve 2019 óta folyamatosan fejleszti a 100 százalékban újrahasznosítható papírpalackot. Minden egyes fejlesztési fázis azt jelenti, hogy tovább csökken a műanyagtartalom és a környezeti terhelés. Most egy újabb mérföldkőhöz ért a két vállalat: a jelenlegi prototípus papír borításból, újrahasznosítható műanyag bélésből és kupakból áll. A fejlesztés ezen fázisába lépő teszteléssel éppen az a cél, hogy megtapasztalják, hogyan teljesít a papírcsomagolás, és miként reagálnak rá a fogyasztók.  A Paboco végső célja egy teljesen bioalapú és 100 százalékban papírként újrahasznosítható papírpalack létrehozása. A cél eléréséhez kérik most a magyar fogyasztók segítségét.

Miért pont az AdeZ kerül a papírpalackba?

Az AdeZ növényi alapú ital fogyasztóira kifejezetten jellemző, hogy nagy figyelmet fordítanak a fenntarthatóságra, és érdeklődnek a fenntarthatóság érdekében történő innovációk iránt. „A fogyasztói magatartást szem előtt tartva az AdeZ márka jó választás arra, hogy a Coca-Cola piaci környezetben próbálja ki az új papírpalack prototípusát és annak fogadtatását” – mondta Kerekes Péter, a The Coca-Cola Company magyarországi ügyvezető igazgatója. „Az AdeZ márka fontos szerepet kapott teljeskörű italgyártó vállalatként a portfoliónkban, hiszen a növényi italok iránt igen nagy a fogyasztói érdeklődés. Vállalatunk számára kiemelten fontosak a Hulladékmentes Világ stratégiánk vállalásai, hiszen a fenntarthatóság érdekében nagyon fontos célokat fogalmaztunk meg” – tette hozzá.

Haladjunk közösen a jövő papírpalackja felé!

A Coca-Cola brüsszeli kutatás-fejlesztési laboratóriumában a dán Paboco startuppal együttműködésben kifejlesztett papírpalack prototípus debütálása után most a palack fogyasztói tesztelési fázisba lép. Holnaptól ugyanis a kifli.hu online szupermarketben, aki AdeZ italt rendel, kap mellé ajándékba egy 250 ml-es papírpalack csomagolású változatot is. „Vállalatunk egyik alappillére a fenntartható fejlődés és a környezetvédelem támogatása. Szeretnénk, ha vásárlóink nemcsak a saját egészségükért, hanem a környezetünk jólétéért is tennének” - emelte ki Klekner Péter a kifli.hu ügyvezetője. A fogyasztóknak lehetőségük nyílik elmondani a véleményüket/tapasztalataikat egy kérdőív kitöltésével. A tesztidőszak alatt a vállalat az üres palackokat visszagyűjti, annak érdekében, hogy a laboratóriumban megvizsgálhassák, hogy hogyan reagált az anyag a szállításra és a használatra, valamint így az újrahasznosítás is garantált.

Az AdeZ innovatív csomagolását sajtóeseményen mutatta be a vállalat. „Büszkék vagyunk arra, hogy részt veszünk ebben az innovációban, és még nagyobb öröm, hogy a közös munka első eredményeit a hazai fogyasztók fogják legelőször megtapasztalni. Italaink csomagolását számos alkalommal fejlesztettük az utóbbi években, hogy egyre környezetkímélőbb megoldásokat tudjunk bevezetni. A lépések sora most tovább folytatódik” – mondta Békefi László, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatója. „A fenntarthatóság áthatja a működésünket, ezért amikor a Coca-Cola partnerként ránk gondolt az innovatív papírpalack prototípus tesztelésében, azonnal egyértelmű volt, hogy igent mondunk” – mondta az eseményen a kifli. hu kereskedelmi igazgatója, Szabó Réka.

(forrás: The Coca-Cola Company)
hirdetés
Hozzászólások (1 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Üdvözletem!Egy korábbi, februári cikkükben már foglalkoztak ezzel az abszolute visszaforgatható – 100 %-ban újrahasznosítható (reciklálható) anyagokból kialakított
flakont. Már akkor is megírtam, és ez nem változott azóta, hogy jó látni, hogy feltalálták a spanyolviaszt. Gyermekkorom nagy emléke az amúgy 1965-re eltűnt, napi
használati élelmiszeres (tejföl, joghurt, stb.) csomagolási cikke a papírpohár volt. Ez egy egyszerű, viaszos tapintású, csőszegeccsel lezárt szögletes palástú pohár
volt, és nem igen folyt szét a tartalma.
Ez a már második cikkükben előcitált, most "feltalált" 100 %-ban újrahasznosítható műanyag flakon kapott egy szintén 100 %-ban újrahasznosítható papírborítást.
Nem tudom, a belevaló milyen, nem ismerem, de valószínűnek tartom, hogy nem túl szénsavas. Ez a papír-műanyag kombó jól kiválthatja a többi hasonló csomagolást, mást
nemigen. Ha a mostani PET palackokra jó nagy, a palackot körbeérő papírcímkét, vagy papírborítást raknak, attól még nem lesz jobb, igaz ugyanúgy visszaforgatható,
mint a mostaniak, csak a papír leázása után a flakont máshol kell feldolgozni.
Nem csak ezt egy „új” palackot a beetető kampány miatt, hanem valamennyi ilyen göngyöleget vissza kellene gyűjteni, mint egykor a tejes, boros, sörös és egyéb
betétdíjasokat. Ja, hogy akkor azzal foglalkozni is kellene? Még talán munkahelyteremtés is lenne. Igen, ez lehetne is egy cél... A hangsúlyt pedig a betétdíjra tenném,
mert az esetleg még motiválná is a fogyasztókat: egy közös, közterületen álló „kukának látszó” gyűjtőbe mindenfélét össze-vissza dobálnak (és emiatt talán
úgy is gyűjtik). Ha pénz van a göngyöleg mögött, már eleve kevesebbet vesznek belőle (tudom, szegény multik), és sokkal többen viszik vissza. A jelenlegi, a
fogyasztókat büntető – mert végső soron ők fizetik ki –műanyaghasználat miatt előírt környezetvédelmi termékdíjakból meg lehetne oldatni a visszagyűjtetést is.
Talán mindenki jól járna: kevesebb göngyöleg, nagyobb visszaváltási kedv. A kevesebb cukros (édesítőszeres) lötty miatt kevesebb cukor- és fogbeteg, kevesebb elhízott
gyerek és felnőtt, egészségesebb fogyasztók.
Üdvözlettel, András
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés