hirdetés
hirdetés

Minden eddiginél több k+f-re

Éves eredményeiről számolt be a Bosch

A Bosch 2020-ig nullára csökkenti a szén-dioxid-lábnyomot világszinten, mind a 400 telephelyén – hangzott el többek között a csoport évértékelő sajtóeseményén csütörtökön, Budapesten.

hirdetés

A technológiák és szolgáltatások kiemelkedő szállítójaként ismert  Bosch magyarországi tevékenységének minden területén növekedést ért el 2018-ban. Teljes magyarországi árbevételét 1317 milliárd forintra növelte 2018-ban, ami 13 százalékos emelkedést jelent az előző évhez képest. Ugyanebben az időszakban a magyar piacon elért konszolidált forgalma 251 milliárd forintra nőtt, mely 3 százalékos emelkedést jelent. Nemcsak a forgalmi adatok, hanem a kutatás-fejlesztés, a létszám, valamint a beruházás számai is növekedtek az előző évhez képest. „Vállalatunk 2018-ban ismét stratégiai jelentőségű mérföldköveket rakott le Magyarországon. A Bosch a jövőbe mutató fejlesztési projektek, a kiegyensúlyozott gyártási kapacitás, a folyamatos növekedés mellett a kiemelkedő szaktudást és az elköteleződést is jelenti, különösen Magyarországon” – nyilatkozta Daniel Korioth, a magyarországi Bosch-csoport vezetője a vállalat éves budapesti sajtótájékoztatóján, majd hozzátette: „Biztosak vagyunk abban, hogy erősödő jelenlétünk és üzleti tevékenységünk továbbra is hozzájárul az ország fejlődéséhez. 2019-ben a tavalyi rekord adatok szinten tartására számítunk az első negyedév magyarországi adatai alapján.”

Kulcsszerepben a jövőorientált fejlesztések és megoldások

A Bosch csoport Magyarországon 2018-ban minden eddiginél többet, összesen 71 milliárd forintot fordított kutatás-fejlesztésre a mobilitási megoldások és a kéziszerszámok gyártásának terén. A Bosch magyarországi autóipari mérnökei Budapesten, Hatvanban, Miskolcon és Makláron az automatizált vezetésre és az elektromos mobilitásra összpontosítva a jövő mobilitásán dolgoznak. A Budapesti Fejlesztési Központ a Bosch világszintű fejlesztéseinek egyre hangsúlyosabb helyszíne, fontos szerepet játszik az automatizált és az elektromos mobilitás fejlesztésében. A miskolci autóipari vállalat, a Robert Bosch Energy and Body Systems Kft. már a 200 milliomodik terméket gyártotta le 2018-ban, amely az elektromechanikus fékrásegítő iBooster rendszer motorja volt. Ez jövőformáló megoldásának számít, mert a fékezés mellett energia-visszanyerésre is használható, így növelhető az elektromos járművek hatótávolsága és tovább csökkenthető a belső égésű motorok károsanyag-kibocsátása. A tavaly tizenötödik születésnapját ünneplő maklári Robert Bosch Automotive Steering Kft. kormánymű rendszereket állít elő, amelyek többsége korszerű, környezetbarát, elektromos típus. A miskolci kéziszerszámgyár gyártósoráról tavaly legördült 100 milliomodik termék az a kétsebességes akkumulátoros fúró-csavarozó volt, amely az előfejlesztéstől a koncepció megtervezésén át egészen a legyártásáig a Miskolcon dolgozó szakemberek munkájának eredménye: szintén ékes példája annak, hogy a fejlesztés és gyártás hogyan működhet hatékonyan egy telephelyen.

A jubileumi termék Miskolcon, az elektromechanikus fékrásegítő iBooster rendszer motorja (forrás: Bosch)
A jubileumi termék Miskolcon, az elektromechanikus fékrásegítő iBooster rendszer motorja (forrás: Bosch)

Kreatív munkahelyek, kiemelkedő szaktudás

A Bosch Magyarországon 2018-ban több mint 1200 munkahelyet teremtett, így egyike volt azon vállalatoknak, amelyek a legnagyobb létszámbővülést mutatták a magyarországi magánszektorban. A cégcsoport az elmúlt évben 1200 új munkahelyet hozott létre az országban. A vállalat munkavállalóinak száma Magyarországon már majdnem 14 800-ra emelkedett, közülük több mint 2600 szakember dolgozik a kutatás-fejlesztés területén. A legtöbben a Budapesti Fejlesztési Központ munkatársai, de közel 200 fő vesz részt ilyen tevékenységben Miskolcon a kéziszerszámok gyártásának területén, illetve a maklári autóipari vállalatnál.

Új beruházások a kompetencia- és tudástranszfer erősítéséért

A beruházásokra fordított összegeket tekintve a Bosch Magyarországon kiemelkedően, 67 milliárd forinttal zárta a 2018-as évet. Beruházások valamennyi Bosch-telephelyen folynak és mindegyik stratégiai szempontból is meghatározó. A Robert Bosch Kft. tavaly jelentette be, hogy 37 milliárd forint értékű beruházás keretében 2021-ig tovább bővíti budapesti központját. A beruházás keretében, összesen 90 ezer négyzetméter alapterületen bővül az autóipari fejlesztésekkel foglalkozó Budapesti Fejlesztési Központ campusa. Miskolcon a Robert Bosch Power Tool Kft. 13,9 milliárd forint összértékű beruházás keretében új, 20 ezer négyzetméteres gyártócsarnokot épít. Itt fogják gyártani a barkácsolóknak és kertbarátoknak készülő vezeték nélküli elektromos szerszámokat, valamint a hozzájuk tartozó, továbbá az ipari felhasználásra készített akkumulátorokat. Több mint 14,1 milliárd forintos új beruházást jelentett be a szintén miskolci Robert Bosch Energy and Body System Kft., amelynek keretében 2021-ig bezárólag új generációs termékek gyártósorait és tesztberendezéseket telepítenek, valamint az irodaépületet is bővítik. A hatvani Robert Bosch Elektronika Kft. 9,6 milliárd forintos beruházás keretében új, korszerűbb gyártást szolgáló eszközöket szerez be. A 2020-ig tartó projekt elsősorban a teljesen elektromos és hibrid járművek területén meghatározó, új generációs termékek gyártásának elindítását szolgálja.

Bosch, az IoT szakértője

A dolgok internete (Internet of Things, IoT) egyre inkább megváltoztatja világunkat, és ebben a fejlődési folyamatban meghatározó szerepet tölt be a Bosch. Az IoT-val a Bosch a jövő hálózatba kapcsolt mobilitását alakítja, az okosotthonnal pedig a hálózatba kapcsolt eszközök segítségével könnyíti a mindennapokat. A Bosch hazai vállalatainál gyártott termékek nemcsak egyszerű komponensek, hanem a jövő formálói is egyben. Az IoT további fontos része az ipar 4.0, vagyis az, hogy az okostechnológiák által létrejött eszközöket felhasználják az ipari gyártás során.

Daniel Korioth, a magyarországi Bosch-csoport vezetője a vállalat éves budapesti sajtótájékoztatóján (forrás: Bosch)
Daniel Korioth, a magyarországi Bosch-csoport vezetője a vállalat éves budapesti sajtótájékoztatóján (forrás: Bosch)

2019-ben kerül átadásra Hatvanban a nemzetközi viszonylatban is kimagasló értéket képviselő beruházás, a 60 ezer négyzetméter területű logisztikai központ a vállalat Ipar 4.0 megoldásaival. A létesítményben, amelyben a Bosch közép-kelet-európai stratégiai elosztóközpontja is lesz, széles körben kerülnek bevezetésre az Ipar 4.0 hálózatba kapcsolt berendezései, alkalmazásai és folyamatai. Kialakításra kerül egy átrakodó – úgynevezett cross-dock – terület ,valamint az épület része lesz egy belső árumozgató rendszer, amelynek fedett folyosói körbefutnak a gyáregységek mentén, innen az áru egy, az út fölött átívelő spirális járaton keresztül érkezik meg a raktárba.

Kilátások 2019-ben, éghajlatvédelem, levegőminőség

Idén a Bosch a gazdasági fejlődés mérséklődésére számít. A Bosch számára fontos ágazatok és régiók nehéz piaci környezete ellenére a vállalat becslése szerint a 2019-es árbevétel kis mértékben meghaladja majd a 2018-as szintet. A rövid távú kilátásoktól függetlenül a Bosch csoport többet fordít az

„Mi leszünk az első olyan jelentős iparvállalat, amely alig több mint egy év alatt éri el a karbonsemlegesség nagyratörő célkitűzését” – jelentette ki Korioth. 2020-tól a világszerte működő mind a 400 Bosch-telephely karbonsemlegessé válik. A légszennyező anyagok közel nullára csökkentését célzó vállalati projekt három pilléren nyugszik: a Bosch alacsony szennyezőanyag-kibocsátású erőátviteli technológiákat fejleszt, az egyenletes forgalom fenntartására irányuló projekteket végez az önkormányzatokkal együttműködve, saját gyáraiban pedig vállalati mobilitáskezelési rendszert alkalmaz.

(forrás: Bosch/GyártásTrend)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés