hirdetés
hirdetés

Energetika

Villamosított autópálya épül Svédországban

A Siemens felsővezeték-rendszert fog üzembe helyezni Svédországban a hibrid meghajtású teherjárművek számára. 

hirdetés

A felsővezeték-rendszer az E16 autópálya két kilométeres szakaszát fogja villamosítani Stockholmtól északra egy demonstrációs projekt keretében. A teszteredmények a bemutató fázis kezdetétől számított két év múlva állnak majd rendelkezésre és azt hivatottak bizonyítani, hogy a rendszer alkalmas a jövőbeni kereskedelmi felhasználásra. Svédország az éghajlatra (klímaváltozásra) vonatkozó nagyratörő célokat tűzött ki maga elé - 2030-ra a fosszilis üzemanyagtól független szállítási szektor kialakítását szeretnék elérni.

"A villamosított autópálya (eHighway) kétszer olyan hatékony, mint a belső égésű motorok. Ez azt jelenti, hogy nemcsak az energiafogyasztás csökken a felére, de a helyi légszennyezés is kisebb lesz" – nyilatkozta Roland Edel, a Siemens Mobility divízió műszaki igazgatója. "Az elektromos hibrid az első lépés a villamos meghajtású járművek felé vezető úton, amelyek egyre fontosabb szerepet játszanak majd a fenntartható teherszállítás kialakításában."

A rendszer lényege egy hibrid meghajtó rendszerrel kombinált intelligens áramszedő (pantográf). Az érzékelő rendszer lehetővé teszi, hogy az áramszedő rákapcsolódjon a felsővezeték-rendszerre és maximum 90 km/óra sebességnél automatikusan lekapcsolódjon róla. A rendszerrel felszerelt teherjárművek a felsővezetékből kapják az áramot az utazás során, így hatékonyan, helyi káros anyag kibocsátás nélkül tudnak közlekedni. Svédországban a felsővezeték infrastruktúra nélküli közutakon a járművek a dízel hibrid rendszerüket használhatják. Alternatív megoldásként a rendszer működhet például sűrített földgázzal vagy akkumulátorral.

A demonstrációs projektet az E16 autópályán fogják megvalósítani, ami Dalarna és Gävleborg körzetét - ahol domináns szerepet játszik az acélgyártás, cellulóz- és papíripar valamint a bányászat - Gävle kikötőjével kapcsolja össze. A bemutató fázisban két járművet fognak használni. Ezek a Scania által gyártott elektromos hibrid tehergépkocsik, amelyeket a Siemens-szel együttműködve alkalmassá tettek a felsővezeték-rendszer alatti működésre.

(forrás: Siemens/GyártásTrend)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés