hirdetés
hirdetés

Energetika

Világszerte szaporodnak az elektromos autók

A gyorstöltők terjedésének egyik gátja a töltési szabványok különbözősége. Az ABB már több mint kétezret értékesített, többségük a váci gyárban készült.

hirdetés

Hollandia példáját alapul véve Magyarország autópálya-hálózatát mintegy 120 elektromos gyorstöltőállomással le lehetne fedni – hangzott el az ABB budapesti e-mobilitás témájú konferenciáján. A cég hazánkban elsőként Budapesten, az Istenhegyi úti MOL kúton telepített ultragyors töltőt. A Hungaroring főbejáratánál szintén átadtak egy, az ABB által az MVM Partner számára tervezett töltőoszlopot. Néhány további, nem közterületi felhasználású töltő szintén működik az országban, például Pápán és Miskolc mellett.

Az ABB az elmúlt évben elfogadta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium felkérését egy e-mobilitási kutatás-fejlesztési projektben való együttműködésre. A hazai fejlesztési terv első fázisa az e-mobilitás műszaki-technológiai feltételeinek feltárása, és a további tervezéshez szükséges jellemzők meghatározása üzemi kísérletek keretében. A munkához a cég a szükséges eszközöket (telepített töltőegység), valamint a technológiai/technikai támogatást megközelítőleg 1-1,5 éves időtartamra biztosítja.

Ami a töltőhálózat kiépítésének költségeit illeti, pontos értékeket csak a konkrét rendszer összes paraméterének ismeretében lehet megadni. Balogh Attila, az ABB e-mobilitás szakértője tájékoztatásul közölte: Hollandiában, egy három gyorstöltőt tartalmazó állomás összköltsége (beleértve az építészeti munkákat, a napelemeket, a hálózati csatlakozást stb.) durván 200 ezer eurót tett ki. Az üzembe helyezést követően természetesen számolni kell a töltőállomások működtetési (távfelügyelet, szerviz, internetkapcsolat, fizetési rendszer stb.) költségeivel.

A gyorstöltőkkel 15-20 perc alatt menetképessé tehetők az elektromos autók. Ezzel szemben az elektromos hálózathoz csatlakozva (AC megoldással) mintegy 8 óra alatt érhető el azonos töltöttségi szint. A gyorstöltők elterjedésének egyik gátja a töltési szabványok különbözősége (3 alapvető töltési szabvány van: CCS, CHAdeMO, AC), valamint kompatibilitásának hiánya. Az ABB már több mint 2000 gyorstöltőt értékesített, ezek zöme a gyártó váci gyáregységéből került ki.

A világon elsőként Észtországban kezdte meg működését országos, az ABB technológiájára épülő gyorstöltőhálózat elektromos autók számára. A gyártó felelőssége az üzemeltetés, 24 órás felügyelettel, valamint a fizetési rendszer is. A projekt 2011-ben indult, a teljes átadásig másfél év telt el. A 165 DC gyorstöltő internetkapcsolattal rendelkezik (ez a távfelügyelet és a fizetés miatt elengedhetetlen); töltőállomás található minden 5000 főnél népesebb körzetben, továbbá a főútvonalak mentén, legalább 50 kilométerenként.

Egy feltöltéssel körülbelül 150 kilométert lehet megtenni. A nemzetközi tapasztalatok azt mutatják, hogy az elektromos autókat hetente egyszer töltik fel gyorstöltővel. Ha valaki Magyarországon a házában, az elektromos hálózatról akarja feltölteni autóját, akkor a jelenlegi árakon egy töltés mintegy 400 forintba kerül.

Mallász Judit
a szerző cikkei

hirdetés
Hozzászólások (1 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Az olajkorszaknak nem azért lesz vége mert elfogy az olaj,,emlékezz vissza a kőkorszaknak sem azért lett vége mert elfogyott a kő hanem jön egy ujj
technológia.Esetünkben a szénhidrogénnel hajtott járművek helyett VAN olyan villanyautó-akkumulátor technológia amivel tisztán villannyal megtehetsz 500 km-t és kevesebb
mint tíz perc alatt újra tudod tölteni,ennyi idő alatt tankolsz most is.Emlékszel száz éve lovaskocsikkal közlekedtek és nagy baj volt a világvárosok-belvárosaiban
felhalmozódó sok lószar miatt.Meghirdették,hogy komoly összeggel támogatják azt a feltalálót aki feltalálja a legjobb loszar megsemisitő találmányt.Született több
mint száz jobbnál jobb loszar megsemisitő találmány de senki nem kapott érte egy fillért sem mert jött Ottó a robbanómotorjával persze Ö se kapott egy fillért se de
megoldotta a problémát.De 1908-ban villanyautóval tartották a járművek sebességrekordját és azóta csak fejlődött de nem beszélnek róla.Lásd NOVACCU technológia.Van
már öt éve olyan kémiai áramforrás gyártástechnológia itt Magyarországon amit ha beraksz egy villanyautóba akár 1000 km-t tudsz megtenni egy töltéssel és kevesebb
mit tíz perc alatt újratölthető (ennyi idő alatt tankosz most).
Novaccu Kft
Kémiai áramforrásokat tervező, fejlesztő, gyártó és értékesítő Kft rendelkezik egy új típusú villamosenergia tároló akkumulátor
gyártástechnológiájával, ami a „NOVACCU AKKUMULÁTOR” amely alkalmas az
elektromos autók villamosenergia ellátására
A rendszer rövid jellemzői:
• Gyors újratöltési lehetőség: 100%-ra való feltöltés néhány percet vesz igénybe
• Nagy energiasűrűség
• Környezetbarát villamosenergia-ellátás
• Novaccu akkumulátorban tárolt energia korlátlan ideig (akár több tíz évig) veszteség
nélkül tárolható (nincs önkisülés)
• A technológia további előnye, hogy szállítása teljesen veszélytelen
Felhasználási lehetőségek:
• A NOVACCU tároló kiválthatja a szénhidrogén hajtású járművek energiaellátását
• Alkalmas a nap- szél- víz- és atomenergia által termelt villamosenergia tárolására,
ipari mennyiségben
• Elektromos járművek hajtására használható villamosenergia tárolására .
Építettünk olyan egykerekes járművet ,,( a japánok kétkerekűjét továbbfejlesztettük ),,egy kerékkel kevesebb most megnézzük az amerikaiakat hová fogják tovább
fejleszteni habár erre is azt mondták,hogy nem lehet tovább fejleszteni.Még jó,hogy ezt mi nem tudtuk így akár 900 km -t tudsz megtenni egy keréken egy töltéssel.Nézz
utána a keresőkben.,,györgy vincze 900,, vagy ,,györgy vincze novaccu,,
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés