hirdetés
hirdetés

Elektromobilitás

Elektromobilitási ösztönzőket javasol a minisztérium

A széndioxid kvóták eladásából származó bevételt az elektromobilitás infrastruktúrájának kiépítésére fordítják - hangsúlyozta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter.

hirdetés

A magyar kormány által elfogadott Jedlik Ányos-terv alapvető célja az elektromobilitás elterjesztése. A tervek között szerepel a belső égésű motorral hajtott járművek kiváltása plug-in hibrid és tisztán elektromos hajtású gépkocsikkal.

2020-ra 54 ezer elektromos járműnek kell forgalomban lennie hazánkban, ehhez azonban előbb megfelelő infrastruktúra szükséges. A kormány gondoskodni kíván a megfelelő lefedettséget biztosító nyilvános töltőállomásokról, erre az idei költségvetésben hétmilliárd forintot különítettek el.

Varga Mihály szerint az emberek figyelmének ráirányítása az elektromos járművekre különböző ösztönzőket követel. A Nemzetgazdasági Minisztérium hamarosan benyújtja azt a javaslatcsomagot, amelynek elfogadása után a környezetkímélő autók tulajdonosainak jövőre már nem kell regisztrációs adót fizetnie, valamint mentesülnek a különböző illetékek, gépjármű- és cégautó adó fizetése alól is. Megjegyezte, hogy jogszabály-módosítások is várhatók: a tisztaüzemű járművek könnyebben kaphatnának behajtási engedélyeket, használhatnák a buszsávokat, és díjmentesen hajthatnának fel a fizetős útszakaszokra.

A miniszter fontosnak nevezte, hogy az elektromos járművek töltésekor hasznosítható a "völgyi és mélyvölgyi időszakban keletkező" villamosenergia, illetve Paks 2 megvalósulása esetén a jelentős többletkapacitások.

Varga Mihály a Dunaújvárosi Főiskola tudományos hete keretében rendezett Elektromobilitás-zöld napon elektromos töltőállomást avatott a főiskola előtti téren. Avatóbeszédében kiemelte: az a céljuk, hogy év végére közel 150 nyilvános töltőállomás legyen Magyarországon. Hozzátette, hogy a kormány ösztönözni kívánja a nyilvános állomások mellett az otthoni töltés elterjedését is, ehhez pedig direkt anyagi ösztönzőket vagy adókedvezményeket kíván bevezetni.

András István, a Dunaújvárosi Főiskola rektora közölte: a térség első elektromos töltőállomásával a környezettudatosságot terjedését kívánják elősegíteni.
Szólt arról is, hogy szerepet kívánnak vállalni az elektromos terepmotor kifejlesztésében, amelynek e-hajtásláncát valós versenykörülmények között fogják tesztelni. Az eredmények hasznosítása és további fejlesztések révén később ipari, mezőgazdasági munkagépek elektromos hajtását valósíthatják meg - mondta.

(forrás: MTI/GyártásTrend)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés