hirdetés
hirdetés

Elektromobilitás

Az Airbus is elektromos-hibrid utasszállítót fejleszt

Három év múlva indítaná a tesztrepülőgépet. Ezzel verseny indulhat az Airbus és a Boeing között a kisebb elektromos utasszállító gépek előnyeinek kihasználására

hirdetés

Európa vezető gépipari vállalatai, az Airbus, a Siemens és a Rolls-Royce egy BAe 146-os közepes hatótávolságú utasszállító repülőgép hibrid-elektromos meghajtású módosított változatát készül elkészíteni 2020-ig. A gép egy elektromos turbóventillátoros és három hagyományos hajtóművel fog repülni, az áramot pedig a repülőn belüli, generátorként működő turbina termeli majd.

Az Airbus e-FanX kísérleti hibrid repülőgép látványterve (forrás: vg.hu)
Az Airbus e-FanX kísérleti hibrid repülőgép látványterve (forrás: vg.hu)

A fizető utasok ugyanakkor csak jóval később, 2030-tól utazhatnának a száz férőhelyes regionális repülőgépen – mondta a Paul Stein, a Rolls-Royce műszaki igazgatója.

Az amerikai Boeing még májusban jelentette be, hogy HorizonX kockázati tőkealapkezelőjén keresztül részesedést vásárolt a Zunum Aero légivállalatba, amely szintén elektromos repülőgép-meghajtási rendszereket fejleszt. A Zunum Aero által tervezett gép a tervek szerint 12 férőhelyes lesz és 2022-re készülhet el.

Az Airbus 2015-ben már bemutatott egy elektromos meghajtású kisgépet, amely a La Manche csatornát repülte át. A vállalt azóta felhagyott az öt főnél kisebb elektromos gépcsalád fejlesztésével, és helyette a nagyobb méretű gépek formatervezésére fókuszál.

(forrás: vg.hu/GyártásTrend)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés