hirdetés
hirdetés

Repülőgép-hajtómű

Több ezer munkavállalót küld el a Rolls-Royce

Több ezer alkalmazottjától válik meg a brit Rolls-Royce repülőgép-hajtómű gyártó és hadiipari csoport, amely az elmúlt évek termelési és gazdálkodási válságai után átfogó átalakítási programba kezdett.

hirdetés

A cég – amelynek ma már nincs köze a német BMW autóipari konglomerátum által birtokolt, Rolls-Royce márkanév-használati joggal luxusautókat gyártó vállalathoz – a tervek alapján 4600 munkahelyet szüntet meg 2020 közepéig.

A Rolls-Royce világszerte 55 ezer alkalmazottat foglalkoztat, közülük 26 ezret Nagy-Britanniában.

A cég elsősorban középvezetői és irodai állásokat szüntet meg, és az átszervezéstől már 2020 végéig 400 millió font (több mint 145 milliárd forint) megtakarítást remél.

Warren East, a Rolls-Royce vezérigazgatója a BBC rádiónak nyilatkozva csütörtökön elmondta, hogy a cég vezetési felépítése és kiszolgáló hálózata túl bonyolult, és a jelenleginél kevesebb vezetői szintre van szükség.

A Rolls-Royce 2016-os üzleti évéről 4,6 milliárd font (1670 milliárd forint) adózás előtti veszteséget jelentett – ez volt vállalat történetének legnagyobb éves vesztesége –, és bár tavaly 4,9 milliárd font nyereséget ért el, továbbra is komoly költségekkel járnak az elmúlt hónapokban felszínre került hajtóműproblémák.

Trent 1000 hajtómű (forrás: Rolls-Royce)
Trent 1000 hajtómű (forrás: Rolls-Royce)

A műszaki gondok a Boeing 787 Dreamliner utasszállító repülőgépekhez kifejlesztett Trent 1000 hajtóműmodellt érintik, amelyeknek egyes részegységeit idő előtti anyagfáradásos kopás miatt cserélni kell.

A műszaki probléma miatt több nagy nemzetközi légitársaság, köztük a japán All Nippon Airways, az Air New Zealand, valamint a brit Virgin Atlantic és a British Airways jelenleg számos vadonatúj Boeing 787-esét nem tudja használni, és repülőgépek bérlésére kényszerül a kiesett gépek pótlására.

A Rolls-Royce saját becslései szerint a probléma akár 500, már forgalomban lévő Trent 1000-es hajtóművet is érinthet.

Warren East nemrégiben a BBC rádiónak azt mondta, hogy a műszaki gondra már megvan a megoldás, de "néhány évig" eltarthat a szükséges módosítások végrehajtása a már használatban lévő hajtóműveken.

A Rolls-Royce a világ második legnagyobb repülőgéphajtómű-gyártója az amerikai General Electric után.

(forrás: GyártásTrend/MTI)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés