hirdetés
hirdetés

Autóipar

Intuitív szélesképernyős kijelző segíti a vezetést

A Continental HD kijelzője két szélesképernyős, magas felbontású kijelzőből áll, amelyek egy óriás képernyővé olvadnak össze. Elsőként a Mercedes Benz tizedik generációs E-osztályába kerül a fejlesztés. 

hirdetés

A jármű belső terének központi elemeként a kettős kijelző elegánsan kombinál két képernyőt egy modulban, és lehetővé teszi, hogy az információ intuitív módon jusson el a sofőrhöz. „Folyamatosan dolgozunk új és izgalmas felhasználói koncepciókon annak érdekében, hogy a sofőr számára fontos információk a lehető legoptimálisabban elérhetőek legyenek. A képernyők különösen fontos szerepet játszanak az emberek és gépek közötti kapcsolódási felületek esetében. Ezzel a kijelzővel, melynek sorozatgyártását most először a Mercedes-Benz E-osztálya számára kezdjük meg, egy egyedi termékelőnyt hoztunk létre ebben a szegmensben” – mondta el Frank Rabe, a Continental Sofőrt támogató rendszerek üzletágának vezetője.

Két képernyő, egy kijelző

A Mercedes-Benz E-osztályába is bekerülő kettős kijelző valódi hozzáadott értéket nyújt a sofőröknek, mivel az információt és egyéb tartalmat intuitív módon teszi érzékelhetővé. A megoldás két nagy, 12,3 hüvelykes (a képernyő mérete 31,2 cm) kijelzőből áll, ami az 1920 x 720 pixeles felbontásával technikai forradalomnak számít a jármű belső terében. Az egyik kijelző a hagyományos eszközcsoport kijelzőt és azok analóg eszközeit helyettesíti, míg a központi kijelző a középső konzol fölé került. A kijelzők valósághű effekteket és nagy felbontású megjelenítést nyújtanak, és az áttűnést is magas képalkotási sebességgel képesek elvégezni.

A két modul az integrált üvegborításnak köszönhetően egyetlen szélesképernyős kijelzőnek tűnik vizuális törés nélkül, amely a műszerfal előtt lebeg
A két modul az integrált üvegborításnak köszönhetően egyetlen szélesképernyős kijelzőnek tűnik vizuális törés nélkül, amely a műszerfal előtt lebeg

A diszkrét és funkcionális kijelzők tökéletesen illeszkednek a jármű belső terébe. Ezt tovább fokozza az a lehetőség, hogy a sofőr három különböző kialakítás közül választhatja ki, hogy a tartalom hogyan jelenjen meg a kijelzőn. Dönthet akár úgy, hogy a fordulatszám kijelző helyett más fontos információ jelenjen meg, mint például térkép a navigációhoz. Ugyanakkor a rendszer azt is biztosítja, hogy a biztonsághoz kapcsolódó információk minden működési mód alatt megjelenjenek. Az eszközcsoport kijelző grafikájának megjelenítésére szolgáló elektronikát a kettős kijelzőbe építették be, míg a központi kijelzőt a fejegység vezérli passzív módon. „A kettős kijelző egy teljesen új felhasználói élményt nyújt az új E-osztály sofőrjeinek. A legújabb kijelzési és testreszabási lehetőségek valós élménnyé alakítják az emberek és gépek közötti kommunikációt” – foglalta össze Frank Rabe.

(forrás: Continental/GyártásTrend)
hirdetés
Share on Tumblr
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés