hirdetés
hirdetés

Sikeres volt a MobileCom Day

A mobil technológia forradalmasítja az üzleti világ és a fogyasztók közti kapcsolatot. Ez volt a mottója a Magyar Telekom székházában június 15-én a GS1 Magyarország rendezésében megvalósult GS1 MobileCom Day konferenciának és webináriumnak, mely hazai és nemzetközi szakemberek segítségével mutatta be a legújabb mobil alkalmazások nyújtotta lehetőségeket. 

hirdetés

A rendezvény célja a nemzetközi mobil alkalmazási tendenciák bemutatása, valamint az abban rejlő lehetőségek széles tárházának megismertetése a gyakorlatban már működő külföldi példák és esettanulmányok felvonultatásával. Kurucz Péter, a GS1 Magyarország vezető szakértője nyitó előadásában a szabványokon alapuló mobil alkalmazások hozzáadott értékét, valamint a GS1 Szervezet mobil alkalmazásokhoz kapcsolható fejlesztési irányait mutatta be.  Az előadó a szervezetük által világszerte elterjesztett, hiteles és biztonságos adatcserére és adattovábbításra alkalmas adatbanki hálózatot fejlesztett és üzemeltet, mely számos olyan termékinformációt tartalmaz egy adott árucikkről, amelyre a tudatos vásárlónak szüksége lehet. 

A GS1 Franciaország által fejlesztett mobil alkalmazásról Jean-Luc Leblond technológiai tanácsadó számolt be. A CodeOnline segítségével az áruházban a vásárló a termék vonalkódját beolvasva a mobiltelefonjába egy olyan oldalra jut, ahol a gyártó által közzétett bővebb termékinformációk, a termék összetétele, vagy a termékhez éppen kapcsolódó akciók, promóciók válnak elérhetővé számára. Mindez nem csak növeli a vásárló márka iránti lojalitását, de a gyártók, kereskedők oldaláról is személyre szabottabb szolgáltatás nyújtását teszi lehetővé.

Nemzetközi kitekintő

A nemzetközi webinárium keretében a Deloitte előadója, Lawrence Hutter két olyan tanulmányról számolt be, melyek a fogyasztói szokásokat és igényeket, vagyis azoknak a termékekhez kapcsolódó többletinformációknak a körét vizsgálták, melyekre az egyre tudatosabb vásárlóknak az áruházon belül szükségük lehet napjainkban vagy a jövőben. A másik tanulmány a fogyasztókkal történő vásárlás közbeni kommunikáció lehetséges módszereire terjedt ki. A tanulmány hat országban több mint hatezer vásárló megkérdezésével készült el.

A L’Oréal innovációs igazgatója, Marie-Hélène Gabriel a mobil telefont a vásárlás közben aktívan alkalmazó vásárlók személyre szabott kiszolgálásának legújabb módszereként mutatta be: a vásárló saját magáról készített arcképét használja fel arra, hogy egyénre szabott szépségápolási és sminkötleteket kapjon konkrét termékek ajánlásával egyetemben. A módszer további hozzáadott értéke, hogy a vásárlót akkor is megkereshetik a számára érdekes akciókkal, újdonságokkal, amikor éppen nem az áruházban tartózkodik.

A zárszó a magyaroké

A Párizsból kapcsolt előadásokat az Origo kereskedelmi vezetőjének beszámolója követte. Huber Kornél a Szolnok-Szandaszőlősön nemrégiben megnyílt Future Store-ban bemutatott infokommunikációs eszközök és intelligens adathálózat előnyeit ismertette, melyek például árufelismerő mérleggel, elektronikus árcímkékkel és interaktív borajánló terminállal segítik a vásárlókat. A szakember kiemelte a mobil kuponok jelentőségét és széleskörű alkalmazási lehetőségeiket, melyekre a nemzetközi gyakorlatban is számtalan sikeres példa mutatkozik.

A GS1 MobileCom Day magyarországi szekcióját a mobil alkalmazásokat fejlesztő Mobile Engine alapítója, Dálnoki Ádám zárta. Előadásában az okostelefonok uralmát és a mobil alkalmazások forradalmát prognosztizálta, mely jelentős hatással lesz a kereskedelmi folyamatokra. A mobil kommunikáció különösen hatékony eszköz lehet a vállalatirányításban is, hiszen használatukkal átlátható, költséghatékony és irányítható vállalati rendszerek működhetnek, amellyel magas szolgáltatási színvonalat nyújthatnak az ügyfeleknek.

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés