hirdetés
hirdetés

Gazdaság

Romániában és Dél-Afrikában terjeszkedik a Jungheinrich

V6 néven tömöríti a visegrádi országok mellett a romániai és a Dél-afrikai Köztársaság piacát az üzemen belüli anyagmozgatásban élen járó cég. Utóbbi kettőben óriási potenciált látnak. 

hirdetés

A Jungheinrich Ausztria, a német vállalat osztrák leányvállalata idén ünnepelte 60. születésnapját, amely alkalomból a bécsi központ vendégül látta a régiós szaksajtó néhány tagját.

Elsőként Dr. Larz Brzoska, a hamburgi családi vállalkozásból kinőtt multinacionális nagyvállalat igazgatótanácsának marketingért és értékesítésért felelős tagja számolt be a 2015-ös eredményekről és a közlejövőre vonatkozó tervekről.

Dr. Larz Brzoska
Dr. Larz Brzoska

Az eredmények szerint a globális piacon a tavalyi évben Európában és Észak-Amerikában is nőtt az értékesített termékek száma, egyedül az ázsiai régióban mutatkozott némi visszaesés a 2014-es adatokhoz képest. A termékek iránti kereslet megosztásából az látszódik, hogy az olcsóbb üzemanyaggal működő dízelüzemű targoncák iránti érdeklődés csökkent, és bár még mindig az elektromos targoncák aránya a legmagasabb az eladott termékek közül, az európai, ázsiai és észak-amerikai régióban is nőtt a raktártechnikai gépek aránya az értékesített termékeken belül (ez jelenleg összesen 43 %-ot jelent).

Az eladásért felelős vezető elégedetten prezentálta a számokat, amelyek nagyjából minden tekintetben nőttek: a globális piacon 0, 5 százalékos, míg az európain 8, 4 százalékos növekedést ért el a cég 2014-ről 2015-re. A bevétel 11, 1, míg az eladott termékek száma 13, 4 százalékkal növekedett az azonos időszakban, míg a 2014-es adatnál 11, 3 százalékkal több munkavállalót, összesen 13, 962 dolgozót foglalkoztatott 2015-ben a Jungheinrich világszerte. „A növekedés folytatódni látszik, 2016-os első két hónap jobb eredményeket mutat a tavalyi év megegyező időszakához képest” – mondta az értékesítési vezető.

Hogy a fejlődést a továbbiakban is tartani tudja a vállalat, új piacok felé nyit: Ausztráliában az egyik legnagyobb targonca forgalmazóval kötött megállapodás keretében érhetők el targoncái, illetve terjeszkedett Chile, Malajzia, a Dél-afrikai Köztársaság és Románia felé is, ahol közvetlen leányvállalatokat alapított. Christian Ehrlach régiós igazgató tájékozatott, hogy a vállalat azért tartja fontosnak a jelentősebb célországokban a saját iroda alapítását, mert így tudják a vevők igényeit megfelelően kielégíteni, a teljes körű, akár az ipar 4.0 folyamathoz csatlakozóan teljesen automatizált raktárrendszerek telepítését és a képzést is elérhetővé tenni. Az ipar 4.0 tendenciához kapcsolódóan továbbá hozzátette: törekedni kell arra, hogy a fejlesztési irányok mind jobban megfeleljenek az ipart jellemző folyamatoknak.

Christian Ehrlach
Christian Ehrlach

Mindemellett Ausztria és Magyarország eredményeivel is elégedett lehet a vállalat, ám ahhoz, hogy növekedését továbbra is tartani tudja, az új piacok mellett a termékfejlesztéssel és a marketinggel is fokozottan foglalkoznia kell. Ahogy azt Dr. Larz Brzoska elmondta, azon dolgoznak, hogy bebizonyítsák, egy ipari termékek is lehetnek vonzóak és „szexik”. Ennek jegyében változott a targoncák dizájnja – amellyel három díjat is bezsebelt a vállalat –, és született meg az elég bátor lépésnek nevezhető új reklámfilm is, amely a kemény, erős és megbízható termékek üzenetét egy teljesen új köntösbe csomagolva hordozza.

A prezentáción természetesen szó esett a legnépszerűbb intralogisztikában élen járó elektromos termékekről is, így az EKX 516-ról kiderült, hogy két műszakot is bír töltés nélkül, az EKS 110 Li-ion akkumulátorának köszönhetően 3 műszak ellátására is alkalmas, illetve interfésze a Jungheinrich raktárirányítási rendszeréhez, a WMS-hez csatlakozik, míg az EMD 115i-nek multifunkcionális alkalmazhatósága és flexibilitása a kiemelkedő. 

GyártásTrend
a szerző cikkei

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés