hirdetés
hirdetés

Alibaba

Nem automata autó! Autóautomata!

Az itthon is jól ismert élelmiszer-árusító masinák koncepcióját alkalmazzák kocsikra Kínában.

hirdetés

Alibaba, a kínai kereskedelmi óriás, amellett, hogy online eladási rekordot online eladási rekordra halmoz, elkezdett kikacsintgatni a fizikai üzletelés felé is. Míg tervbe vett bevásárlóközpontja a kiskereskedelmi vonalat erősíti, a Ford elektromos járműveinek kínai forgalmazásában szintén szívesen közreműködne a vállalat.

Ezen ajánlat részét képezi egy izgalmas, óriási autóárusító automata koncepciója is.

Egy videón meg is tekinthetjük, hogy a cég miként is képzeli el a rendszer működését.


A folyamat kiinduló pontja az Alibaba Taobao nevű applikációja, amelyen keresztül a potenciális vásárló lefényképez az utcán egy számára rokonszenves autót. Miután a programmal megosztotta a személyes adatait, feltölt magáról egy szelfit, és kifizeti a megkövetelt letétet [feltéve, hogy nem Alibaba Super Member (szupertag)]. Ezt követően elmegy egy Tmall márkájú kocsiárusító automatához, amely arcfelismerés vagy beléptető kód segítségével megkeresi a kiválasztott autót, hogy aztán egy háromnapos próbavezetésre rendelkezésre bocsátsa a járművet.

Amennyiben ezen időszak alatt elnyeri a tetszését, az ügyfél akár az applikáción keresztül is megvásárolhatja a kocsit. Persze nem mindenki viheti el tesztelésre az autókat; csak azok élhetnek a lehetőséggel, akik a kínai Zhima hitelrendszerben 700 pont fölött teljesítettek. A visszaélések elkerülése érdekében az egyes modelleket csak egyszer lehet kipróbálni, és a bejelentkezést követő két hónapban csupán öt „kirándulást” lehet megejteni az autókkal.

Az Alibaba Sanghajban és Nankingban már januárban megnyithatja első két Tmall létesítményét. Az indulást követően idővel állítólag egész Kínát beterítheti majd az egységeivel.

Forrás: Alibaba Group

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: Engadget)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
Cikk[216472] galéria
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés