hirdetés
hirdetés

Autóipar

Mennyit spórolnánk az önjáró autókkal?

Évente 190 milliárd dolláros megtakarítást jelentene csak az Egyesült Államokban, ha széleskörűen elterjednének az önmagukat vezetni képes autók a McKinsey&Company tanácsadócég elemzése szerint. 

hirdetés

Az USA országútjain bekövetkező kisebb-nagyobb balesetek a sérültek kórházi kezelését, illetve az összetört autók miatt javítási költségeket összeadva évente mintegy 212 milliárd dollárnyi kárt okoznak. Az automata autókkal ezeknek az ütközéseknek a 90 százaléka elkerülhető lenne, így szabadulna fel a már említett hatalmas összeg.

Az Egyesült Államokban évente 2,5 millióan kerülnek kórházba autóbaleset miatt, az átlagos kezelési költség pedig 3300 dollár. Az önmagukat vezető autóknak köszönhetően gyorsulhat a forgalom és ezzel párhuzamosan megnőhet az emberek szabadon felhasználható ideje is, hiszen az utazás során nem kell a vezetésre figyelniük. A McKinsey&Company elemzése alapján világszerte naponta átlagosan 1,2 milliárd ember tölt több mint 50 percet autóvezetéssel. A munkahelyükre ingázók jelentős része szinte minden nap dugóban vesztegel, ami a nagyvárosi övezetekben élő amerikai ingázóktól becslések szerint évente 52 órát vesz el.

A Mercedes robotautója
A Mercedes robotautója

A felszabaduló időt többek között különböző online aktivitásokkal is tölthetnék az utazók, ami meglehetősen komoly hatással lenne a digitális iparra. A McKinsey szakértői szerint a digitális szolgáltatásokat kínáló cégek bevétele minden egyes perccel, amit vezetés helyett a világhálón töltenek az autósok 5,6 milliárd dollárral nőhet. Ez azt jelenti, hogy ha az amerikai ingázók a megszűnő dugók miatt felszabaduló idejüknek csak a felét a weben töltenék el, az online szolgáltatásokból származó bevétel 140 milliárd dollárral nőne évente.

Bár az önmagukat vezető autók elterjedése komoly előnyökkel járhat, a McKinsey előrejelzése szerint a nagy technológiai cégek és az autógyártók erőfeszítései ellenére még legalább tíz évet kell várni arra, hogy nagyobb számban jelenhessenek meg az utakon.

A Tesla és a Google már hosszabb ideje dolgozik ilyen járműveken, a hírek szerint az Uber is saját projektbe kezd, a Mercedes már be is mutatta az idei CES-en robot üzemmódba kapcsolható modelljét, míg a Ford idén külön kutatás-fejlesztési központot nyit az autonóm autók megépítésére.

(forrás: Világgazdaság/GyártásTrend)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés