hirdetés
hirdetés

Additív gyártás

Még lehet pályázni 3D-nyomtatókra

Közoktatási intézmények juthatnak 3D-nyomtatóhoz a MakerBot és a FreeDee Printing Solutions felajánlásával. 

hirdetés

A MakerBot és a FreeDee Printing Solutions meghirdette a 3D-nyomtatási ismeretek hazai elterjedését célzó programját, a "MakerBot a tanteremben!" oktatási intézmények számára kiírt pályázatot, amelynek keretében 10 db MakerBot Replicator 2 nyomtatót és fődíjként egy darab ötödik generációs MakerBot Replicator típusú 3D-nyomtatót oszt szét a pályázó iskolák között. Emellett a győztes intézmény egy tanárának technológiai oktatása a 3D Akadémián szintén a nyeremény részét képezi.

A FreeDee Printing Solutions két alapítója, Simó György és Honti Pál meggyőződése szerint akövetkező 10-15 év során alapjaiban alakul át a gyártás és a technológia világa a 3D-nyomtatás megjelenésével, és ehhez érdemes lenne az oktatási intézményeknek is minél előbb csatlakozniuk. Úgy látják, jelenleg a tárgyalkotás forradalma zajlik, amelyre ha a magyar oktatás megfelelően gyorsan reagál, formálhatja és nem követheti ezt az átalakulást. „A 3D-nyomtatásban rejlő lehetőségek kiaknázása az oktatásban tökéletes átmenet lehet az ipari alkalmazás és lakossági felhasználás között” – mondta el Simó György alapító-tulajdonos a FreeDee Printing Solutions fenntartásában működő 3D Akadémián rendezett sajtóreggelin.

A Forbes adatai szerint egyébként az oktatásban felhasznált 3D-nyomtatók száma a 2013 és 2015 között majdnem a duplájára nőtt. 

Oktatási segédanyagok 3D-nyomtatással
Oktatási segédanyagok 3D-nyomtatással

A cég partnerei között már most több általános iskola, középiskola, egyetem szerepel, a közelmúltban pedig a kisvárdai Szent László középiskolában megalakult az ország első Makerbot 3D oktatási központja. Az installált komplex 3D-rendszer részeként négy nyomtató és egy szkenner áll a diákok és tanárok rendelkezésére. „Az asztali 3D-nyomtatás lehetővé teszi, hogy a tanulók ötletei gyorsan, megfizethető módon és a lehető legpontosabban megvalósulhassanak, a modellező szoftverek egyszerűsödésével pedig a diákok fantáziája és a tárgyak létrejötte közötti rés egyre áthidalhatóbb. A 3D-nyomtatás képes absztrakt fogalmakat megfoghatóvá tenni, iskolai felszereléseket pótolni és segíteni a különböző tantárgyak oktatását” – mondta el a kisvárdai katolikus gimnázium igazgatója, Kerezsi Béla. Az egyébként robotikai laborral, interaktív táblákkal felszerelt iskola diákjai számos, a földrajz, matematika, fizikai vagy akár történelem oktatás számára hasznos tárgyat készítettek az elmúlt egy hónap során.

Kerezsi Béla, a kisvárdai Szent László középiskola igazgatója beszél a 3D-nyomtatás oktatásban való alkalmazhatóságáról
Kerezsi Béla, a kisvárdai Szent László középiskola igazgatója beszél a 3D-nyomtatás oktatásban való alkalmazhatóságáról

A FreeDee Printing Solutions abban bízik, hogy a pályázattal is segíteni fogja a gyakorlatias oktatás itthoni elterjedését. Az alapítók szerint 2 milliárd forint kormányzati támogatással akár kétszáz hazai középiskolában lehetne hálózatba kapcsolt 3D-laboratóriumot telepíteni. „Nyugat-Európában már számos ország felismerte a technológia oktatásba történő bevezetésének jelentőségét, bízunk benne, hogy a hazi kormányzat is gyorsan reagál a fejlődésre. Addig is keressük azokat a találkozási pontokat a külföldi intézményekkel, amelyek segíteni tudják a technológia itthoni elterjedését – mondta Honti Pál.

A pályázaton, amely február 26-ig tart, bármely hazai általános, közép- és felsőoktatási intézmény részt vehet.

Bővebb információ itt olvasható. 

GyártásTrend
a szerző cikkei

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés