hirdetés
hirdetés

Kutatás-fejlesztés

Letették a Bosch újabb fejlesztési kampuszának alapkövét

A mai ünnepélyes alapkőletétellel megkezdődött a Bosch Budapesti Fejlesztési Központ kampuszának bővítése, aminek első építési fázisa a tervek szerint 37 milliárd forint beruházás keretében 2021-ben ér véget.

hirdetés

A Budapesti Fejlesztési Központ a Bosch világszintű fejlesztéseinek egyre hangsúlyosabb helyszíne, fontos szerepet játszik az automatizált  és az elektromos mobilitás fejlesztésében, emellett a Bosch csoport egyik legjelentősebb gépjármű-elektronikai kutató-, fejlesztő- és tesztközpontja. A központ dinamikus fejlődése és az új generációs fejlesztési projektek indokolták az új telek megvásárlását a jelenlegi Bosch kampusz mellett. „A Budapesti Fejlesztési Központ szakmai elismertségét és folyamatos bővülését a Magyarországon dolgozó mérnökök szaktudása és elkötelezettsége alapozta meg” – nyilatkozta az ünnepségen Daniel Korioth, a magyarországi Bosch csoport vezetője. „Vállalatunk élen kíván járni a jövőt alakító technológiák megalkotásában, és ehhez elengedhetetlen munkatársaim innovatív munkája” – tette hozzá Korioth.

Az autóipari megatrendek szolgálatában

A Bosch kampusz új része összesen 90 ezer négyzetméter alapterületen, két építési ütemben készül el. A beruházás első fázisában kap helyet a két toronnyal rendelkező főépület, amely a kreatív tereknek ad otthont, ezenkívül magában foglal egy konferenciateremet, egy nagy autószerelő műhelyt és egy munkahelyi éttermet. Szintén az első fázisban épülnek meg a laboratóriumok, köztük egy speciális, akár egy teljes autót befogadó, átfogó autós szintű mérésekre alkalmas csúcstechnológiás kamra is, amely egyedi mérési kapacitásokat biztosít. Ehhez az ütemhez tartozik a dolgozói parkolóház első része és egy műszaki háttérépület is. Ezenkívül a beruházás kiemelt fontosságú eleme egy 10 ezer négyzetméteres tesztpálya vezetéstámogató rendszerek ultrahang-, radar- és kameraalapú teszteléséhez. A komplexum attrakciója – a szakmai szempontokon és az inspiráló munkafeltételek megteremtésén túl – az építészeti oldalon is megmutatkozik: a zöldtetős megoldás mellett az új és az öt éve átadott kampusz épületét gyalogos híd köti majd össze.

Az épületegyüttes 1800 munkavállaló befogadására lesz alkalmas (forrás: Bosch)
Az épületegyüttes 1800 munkavállaló befogadására lesz alkalmas (forrás: Bosch)

A tervek szerint az első fázisban elkészülő épületegyüttes 1800 munkavállaló befogadására lesz alkalmas. „A Boschnak nem titkolt célja, hogy kimagasló műszaki kompetenciájára alapozva folyamatosan növelje nagyszabású projektjei számát” – mondta el Oliver Schatz, a Budapesti Fejlesztési Központ vezetője. „A kreativitás és az innováció támogatása, a funkciók közötti együttműködés biztosítása érdekében az új épület és irodai koncepció kreatív tereket, innovációs zónákat, valamint relaxációs területeket foglal magában. Emellett megújult és kiemelkedő szintre fejlesztjük a komplexum által kínált műszaki lehetőségeket” – tette hozzá Schatz.

Fontos szerepet fog játszani az automatizált  és az elektromos mobilitás fejlesztésében
Fontos szerepet fog játszani az automatizált és az elektromos mobilitás fejlesztésében

Hosszantartó jelenlét

Az 1991-ben alakult Robert Bosch Kft. értékesítési központként gépjárműalkatrészek, gépjármű-diagnosztikai készülékek, elektromos kéziszerszámok, termotechnikai berendezések és biztonságtechnikai rendszerek forgalmazási és vevőszolgálati feladatait végzi, ezenkívül a Bosch Európai Szállítmányozási Központja is itt működik. A vállalatnál 2000 óta folyik fejlesztési tevékenység, az automata váltóvezérlés szoftverfejlesztésével foglalkozó üzletág portfóliójának bővítését követően alakult meg 2005-ben a Budapesti Fejlesztési Központ, amely – több mint 24 osztályával és több mint 2400 munkavállalóval – Magyarországot Németország után a Bosch második legnagyobb európai fejlesztési helyszínévé tette. A Budapesti Fejlesztési Központban számos elektronikus járművezérlő rendszer és mechanikai alkatrész fejlesztését végzik. Ilyenek például az ABS, ESP, légzsák, motorvezérlő és automata parkolási rendszerek, valamint az elektromos meghajtás rendszerei és az elektromos motorok. Fejlesztési területei közé tartoznak még a műszerfalak és a vezetéstámogató rendszerek, amely utóbbiak utat nyitnak az önjáró autók megalkotása felé. A kapcsolódó összes munkafázist itt végzik, ideértve a rendszer- és algoritmusfejlesztést, az elektromos és mechanikus tervezést, a szimulációt, továbbá a megbízhatósági ellenőrzéseket és teszteket is.

(forrás: Bosch/GyártásTrend)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés