hirdetés
hirdetés

Közlekedés

Lassan kiderül, hol építik meg az első Hyperloopot

Már csaj tíz helyszín maradt talpon a közlekedési szisztémáért folytatott hosszan tartó küzdelemben.

hirdetés

A forradalmian új közlekedési rendszeren dolgozó, nevadai székhelyű Hyperloop One nemrég bejelentette a Hyperloop One Global Challenge verseny első tíz győztesét. Kezdetben több mint 100 ország csapata indult el a pályázaton. A Hyperloop One Global Challenge a világ bármely tájáról jelentkező csapatok (legyenek ugyan egyetemek, országok vagy városok) számára tette lehetővé, hogy a Hyperloop közlekedési rendszer működéséhez egy kedvükre való útvonalat kidolgozzanak. A benyújtott ötleteket az infrastruktúra, a műszaki tudományok és a közlekedés szakértőinek segítségével elemezték ki.

A vizsgálatot követően öt országból tíz különböző útvonalat választottak ki a döntőbírák; a nyertes országok az Egyesült Államok, Nagy-Britannia, Kanada, Mexikó és India lettek.


Az USA-ban négy győztest hirdettek: a Cheyenne-Denver-Pueblo-, a Chicago-Columbus-Pittsburgh-, a Miami-Orlando- és a Dallas-Laredo-Houston-szakaszok nyerték el a zsűri tetszését. Az Egyesült Királyságban az Edinburgh-ot Londonnal és a Glasgow-t Liverpoollal összekötő verziókat találták továbbgondolásra érdemesnek a szakértők. India két ígéretes, jelesül a Bengalurut és Chennait, illetve a Mumbait és Chennait összekötő útvonallal jutott az első tíz kiválasztott közé. Kanada és Mexikó egy-egy pályázattal, méghozzá a Mexikóvárost és Guadalajarát, valamint a Torontót és Montrealt összekötő szakaszokkal tudott felkapaszkodni az elitbe.

A Hyperloop One szoros együttműködésben a csapatokkal most azon fáradozik, hogy megvizsgálják a variációkat, valamint felmérjék a megvalósíthatóságukat és az esetlegesen felmerülő kihívásokat. Külön figyelmet érdemel, hogy a Hyperloop One állami-magán partnerséget kötött a Coloradói Közlekedési Minisztériummal, hogy aztán közösen készítsenek alapos megvalósíthatósági tanulmányt egy lehetséges útvonalról, és megvizsgálják, hogy ez utóbbiban úgy a személy-, mint a teherszállítás szempontjából milyen lehetőségek rejlenek. Mindennek fényében a Denvert is útba ejtő verzió egyelőre a többinél valószínűbbnek tűnik.

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: Neowin)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés