hirdetés
hirdetés

Kiterjesztett valóság

Kiterjesztett valóság az autóbemutatókon

A Microsoft és a Volvo közös, holografikus megoldása felpezsdítheti az új kocsikat leleplező sajtóeseményeket.

hirdetés

Forrás: engadget

Egyesítette erőit a Microsoft és a Volvo. Az együttműködés keretében a szoftveróriás HoloLens nevű headsetekkel szereli fel az autógyártó bemutatótermeit. Jövő évtől kezdődően a Volvo az azonnal vagy beltéren nem bemutatható fejlesztéseivel is megismertetheti a nézőközönséget. Ilyenek lehetnek például az autók ütközéselkerülő rendszerei, illetve a különböző testre szabási lehetőségek is. A megoldás: hologram.

A két cég egyébként a közelmúltban, a Microsoft redmondi központjában már le is rántotta leplet a HoloLens prototípusáról. A megjelenés előtt álló S90 luxusszedán állt a demonstráció középpontjában. A kiterjesztett valóságnak hála (Augmented Reality – AR) a fejlesztők nem csak az autó modelljeit, de például alkatrészeinek keresztmetszeteit is bemutathatták a publikumnak.

A résztvevők a szedán színét és lökhárítóját is módosítani tudták, valamint a hologramot körbejárva a kocsit tetszőleges szögből szemügyre vehették. Amint arról a Bloomberg beszámolt, a két vállalat megoldásával az érdeklődők akár egy tényleges járműbe is beülhettek, hogy a még intenzívebb élmény érdekében egy AR-tesztvezetésre is elvihessék a gépkocsit. A Microsoftnak mindamellett nem ez az egyetlen projektje, amellyel megolajoznák a headset piaci érvényesülését: a hatalmas vállalat épp a minap fejezte be 11 amerikai és kanadai várost érintő turnéját, melyen a HoloLens későbbi megvásárlására igyekezett rávenni a fejlesztőket. A darabár 3000 dollár. A hírek szerint nem lesz tiszavirágéletű a partnerség, és karöltve a két cég a későbbiekben még további járműipari újításokat is tető alá hozhat.

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: Engadget)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés