hirdetés
hirdetés

Fosszilis

Kína: elég a fosszilis üzemanyaggal működő autókból!

Az államnak kimondottan sok hátránya keletkezik a használatukból.

hirdetés

Nem csak az európai országok tervezik hosszú távon betiltani a fosszilis üzemanyaggal működő autókat. Hszin Guobin, Kína iparügyi és informatikai miniszterhelyettese elárulta, hogy az ország kormánya ütemtervet készít a fosszilis üzemanyagot használó járművek értékesítésének betiltására.

A tisztviselő még csak megközelítőleg sem nevezett meg időpontot az intézkedés lehetséges foganatosítására. Franciaország és az Egyesült Királyság mindenesetre 2040-re lőtte be magának a dátumot.

Nem lenne meglepő, ha Kína ugyanezen időpont mellett tenné le a voksát. Annyi biztos, hogy az állam már elindított egy programot, amelynek keretében mindazon autógyártóknak, amelyeknek nem sikerül egy bizonyos szint alá szorítani az üzemanyag-fogyasztásukat és a kibocsátásukat, krediteket kell vásárolnia a versenytársaktól.

A lépés egyszerre gazdasági és természetesen környezetvédelmi indíttatású.

Kína egyértelműen súlyos légszennyezettséggel küzd, és a fosszílis üzemű autók felszámolása, illetve a szénenergiától való függőségének csökkentése rengeteget javíthatna a helyzeten.

Torlódás Pekingben (Forrás: 123rf)

A tiltás a kínai autópiacnak is jót tenne, amely a Geely és a BYD nevű cégei révén egyre nagyobb reputációt szerez az elektromos járműveknek. Bátorítaná emellett a külföldi társaságokat is a kínaiakkal való együttműködésre (a Honda például a minap bejelentette, hogy tervei szerint 2018-ban egy „Kína-specifikus” elektromos autóval is elő fog rukkolni). És talán ami a legfontosabb: a fosszilis üzemanyaggal működő autók eladásainak ellehetetlenítése az olajimportot is csökkentené, amitől a többi országtól való függőség is enyhülne.

Bármi is legyen a motiváció. a tilalom óriási hatást gyakorolna az autóiparra.

Ugyan Kínában az egy fő per autó arány meglehetősen alacsony (5-ből kb. 1 embernek van kocsija), a lakosság mérete miatt az állam páratlan nagyságú szeletet váj ki magának a globális autópiacból. 2016-ban 290 millió autó furikázott a távol-keleti ország területén.

Egy szó mint száz: ha Kína vált, az autógyártóknak is váltani kell (feltéve, hogy versenyben akarnak maradni).

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: Engadget)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés