hirdetés
hirdetés

Logisztika

Katasztrófahelyzet Lipcsében

Akadozik a segélyek odajutása, sátorból és takaróból túl sok van, a gyógyszer viszont hiányzik. Mielőtt azonban bárki aggódva keresné a vészhelyzet részleteit a hírportálokon, megnyugtathatjuk az olvasót: nem valódi katasztrófahelyzetről van szó, hanem a DHL Express szimulációs gyakorlatáról a lipcsei repülőtéren.

hirdetés

A globális logisztikai expressz szolgáltató – amely a fő európai elosztóközpontját működteti a szászországi légikikötőben – újságírók bevonásával azt modellezte az elmúlt héten lezajlott kontinentális médiafóruma keretében, hogyan segíti önként vállalt közreműködésével egy esetleges természeti csapás következményeinek felszámolását.

Szaktudását és dolgozóit adja segítségül

A Deutsche Posttal vállalatcsoportot alkotó DHL társadalmi felelősségvállalásának egyik pillére a GoHelpnek nevezett logisztikai segítségnyújtás. A gyorsszállítmányozó divízió az ENSZ humanitárius ügyek koordinációs hivatalával (OCHA) együttműködve 400 munkatársát részesítette speciális képzésben, hogy önkéntesként részt tudjanak venni a vállalat vészhelyzeti gyorsreagáló csapatának (Disaster Response Team, DRT) munkájában. Egy esetleges fejlődő világbeli természeti csapás esetén – amelynek bekövetkezésére sajnos szép számmal akadtak példák az elmúlt időkben, és a globális éghajlati változásokkal párhuzamosan a jövőben is gyakoribb előfordulásukkal kell számolni – az ENSZ felkérésére a csapat tagjai 72 órán belül megkezdik működésüket a legközelebbi ellátó repülőtéren.

A DHL Express lipcsei vezérlőközpontja az éjszakai csúcsban
A DHL Express lipcsei vezérlőközpontja az éjszakai csúcsban

Mint ahogyan azt tapasztalni lehetett a szimulációs gyakorlaton is, a szerepvállalás sikere – azaz az éppen szükséges adományok időben való eljuttatása a megfelelő helyre – igen összetett, széles körű szaktudáson és tapasztalaton, de legalább ennyire rátermettségen és jó helyzetfelismerő képességen alapuló, odaadó munkát igényel. Az önkéntesek tevékenységét a DHL Express a saját logisztikai kapacitásának és hálózatának ingyenes rendelkezésre bocsátásával támogatja.

A DRT tagjai – ahogyan azt a szimulációba bevont sajtósok is tették – adott esetben szállító repülőgép rakteréből rakodják ki a segélycsomagokat, gondoskodnak azok szakszerű átmeneti raktározásáról, vezetik a készletleltárt vagy éppen járműre rakodva odaszállítják az adományokat a legkritikusabb helyszínre. Mindeközben – „amatőrök” számára eléggé megdöbbentő módon – jelentős erejüket köti le az adott térség hivatalos személyeivel folytatott csatározás, hiszen természeti katasztrófa ide vagy oda, a harmadik világban (is) sajnos sokszor az egyéni érdekek mindennél előrébb valók…

Százezer küldemény egy éjszaka alatt

A DHL Express fő tevékenysége mára a légi és a közúti háztól házig való szállítás borítéktól a raklapig, a világ bármely pontjára, gyorsan, és akár speciális igényeknek is eleget téve, a saját globális integrált szállítmányozási hálózat felhasználásával. Az amerikai (Cincinnati) és ázsiai-óceániai (Hong Kong) elosztóközpont mellett a 2008-ban átadott lipcsei szolgálja a legmodernebb technikával a küldemények feldolgozását. Az európai központ kapacitása akár közel százezer csomag kezelését is lehetővé teszi egyetlen éjszaka alatt. A DHL – az egyik legnagyobb európai „légitársaság” – bázisaként a lipcsei létesítmény naponta több mint 60 teherszállító járatot fogad és indít interkontinentális légi hálózatában.

Zajlik a légikonténerek berakodása az elosztóközpontban
Zajlik a légikonténerek berakodása az elosztóközpontban

A Lipcse/Halle repülőtér tőszomszédságában épített csarnokaiban zajlik az éjszakába nyúlóan érkező járatok légi konténereinek kirakodása, a csomagok szortírozása, ellenőrzése, dokumentálása, esetleges sérüléseinek kezelése, majd a korán reggel felszálló kargók célkonténereinek megtöltése a gépek berakodásához. Mindez mintegy 6500 dolgozó részvételével, teljes nyomon követhetőséggel, a legszorosabb időkorlátok és a legszigorúbb minőségi követelmények betartásával folyik.

Magyarországon elsőként szolgáltatott
A DHL-t 1969-ben az USA-beli San Franciscóban alapították. A Deutsche Post 1998-ban vásárolt először részvényeket a DHL-ben, rá négy évre a vállalat 100 százalékban a tulajdonába került. A teljes brandnek ma több mint 475 ezer munkavállalója dolgozik 220 országban, forgalma az elmúlt évben meghaladta az 55 milliárd eurót. 
 
Magyarországon az első expressz futárszolgálatként jelent meg már 1984-ben. A DHL Magyarország Kft. 1988-ban alakult, és ekkortól kezdték meg a hazai országos depóhálózat kiépítését. A budapesti tranzitközpont a gyűjtőhelyet jelenti a kelet-közép-európai térség számos pontjának, amelyekkel részben közúti forgalom, részben légi gyűjtőjáratok alakítják ki az expressz szállítmányozási kapcsolatot.
Virágh Judit
a szerző cikkei

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés