hirdetés
hirdetés

Közlekedés

Júniusban két koccanása volt a Google önjáró autóinak

A vállalat 2009-ben indult programjában a sofőr nélkül kocsik idáig állítólag csupán 14 balesetet szenvedtek el.

hirdetés

A Google júliusban kiadott jelentése szerint a cég önjáró autói a hatodik hónapban kettő emberi hibának köszönhető, kisebb „balesetnek” váltak részesévé. A tech-óriás emellett két buborékszerű, sofőr nélküli prototípusát is útnak indította a kaliforniai Mountain View-ban. Ez utóbbiak egyelőre a legapróbb incidens nélkül róják a városban a kilométereket.

Májusban bizonyos érdekvédelmi csoportok nyomást gyakoroltak a Google-ra, méghozzá történetesen az után, hogy az Associated Press az „automata autóknak” a megelőző hat hónapban történt legalább három ütközésére hívta fel a figyelmet. A balesetekről szóló jelentésekhez adatvédelmi okokból nem lehetett hozzáférni, de a Google megígérte, hogy az elkövetkezőkben havi rendszerességgel be fog számolni a járműveket övező incidensekről.

A legújabb jelentés szerint a vállalat vezető nélküli kocsijai összesen 14 „balesetet” szenvedtek el a projekt 2009-es indulása óta. A 13. esetben a cégnek egy, az illetékes szenzorokkal felszerelt Lexusába „belefutott” egy ember-vezette jármű. Mindketten kevesebb mint 1 mérfölddel haladtak.

A 14. incidens ennél egy kicsit bonyolultabb volt, és június 18-án a Google ismertette is a kázust. A leírás alapján a cég kocsija a California Street egyik kereszteződésében rostokolt a piros lámpánál, méghozzá a kizárólag egyenesen haladó sávban.  A sáv mellett egy kizárólag balra kanyarodó sáv húzódott, melynek lámpája kisvártatva zöldre váltott. Az egyenes sávban a Google kocsija mögötti autó ekkor a rá érvényes tiltó (piros) jelzés ellenére elindult, és kemény 5 mérföld per órával belement az előtte veszteglő járműbe. Az eredmény: kicsi karcolások mindkét autó lökhárítóin.

A júniusi jelentés emellett megjegyzi, hogy kettőt a 25 szabadalmaztatott, buborék formájú autójából is a közutakra bocsátott a keresőóriás. A kocsikban a tesztek alatt mindig ül valaki a volán mögött, de a kormány bármikor eltávolítható a helyéről. Az autók maximális sebességét egyelőre 25 mérföld per órában határozták meg. Az említett prototípusok mindezidáig nem kerültek slamasztikába.

A Google egyik önvezető autója (Google)

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: Ars Technica)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés