hirdetés
hirdetés

Nem lehetetlen

Hogyan lehet cége Siemens-beszállító?

Biztatás és jó tanácsok egy óriásvállalattól

Március végén – Európában elsőként – Magyarországon rendezett Beszállítói Napot a Siemens abban a reményben, hogy az innovatív magyar műszaki tudás és az EU piacainak közelsége révén a Siemens Zrt. növelni tudja exportját és a magyar beszállítói hányadot. A globális stratégiai beszerzési program (Global Value Sourcing – GVS) keretében a Beszállítói Napon több mint 40 magyar kis- és középvállalkozás vett részt, amelyek a Siemens nemzetközi hálózata révén új kiugrási lehetőséget kapnak.

hirdetés

A Siemens GVS-programjában való részvétel jelentős fejlődési lehetőséget kínál a magyar kis- és középvállalkozásoknak.  A Siemens ugyanis, amellett hogy magyarországi projektjeiben teret ad a hazai beszállítóknak, lehetőséget biztosít, hogy a beszállítók hozzájussanak ahhoz a tudáshoz, amely a nemzetközi piacokon is versenyképessé teszi őket – mondta Dale A. Martin, a magyar Siemens elnök-vezérigazgatója a beszállítói nap kapcsán, március 31-én Budapesten rendezett sajtótájékoztatón.

Kérdésünkre válaszolva hozzátette: a vállalatnál jól működő beszállító-fejlesztői program működik, amely révén a partnerkapcsolat folyamatosan jobbá tehető, és ebből a beszállító vállalatok is sokat profitálhatnak, hiszen működésük érettebbé, termékeik, szolgáltatásaik még jobb minőségűvé válhatnak. A kis- és középvállalkozások (kkv) számára megnyílhat a Siemens világa, a magyar cégek kiváló és innovatív megoldásai eljuthatnak a csoport nagy, nemzetközi belső piacára.

Út a nemzetközi piacra

Dale A. Martin: A Siemens fontos, stratégiai célja magyarországi pozíciójának fokozatos megerősítése a régióban
Dale A. Martin: A magyarországi pozíciót erősítjük a régióban
A programon keresztül a Siemens hozzájárul a magyar gazdaság sikeréhez. A társaság jelenleg mintegy 40 milliárd forint értékben vásárol termékeket és szolgáltatásokat magyar beszállítóktól, kis- és középvállalatoktól, s ebből több mint 19 milliárdot tesznek ki a nemzetközi Siemens részére szállított termékek és szolgáltatások. Ezzel az eredménnyel Magyarország, vagyis a magyarországi beszállítók összessége a 8. helyet foglalja el a Siemens vállalatcsoport „országlistáján”.

A Siemens jelenleg több mint 3000 magyar partnerrel áll üzleti kapcsolatban. A GVS-program újabb innovatív ötleteteknek, megoldásoknak, vállalkozásoknak vagy egyszerűen csak tehetséges szakembereknek nyújt kiugrási lehetőséget. Emellett növeli a társaság beszállítási biztonságát és megőrzi, sőt erősíti Magyarország nemzetközi versenyképességét. Ezt támasztja alá az is, hogy a GVS-program Magyarországot Brazíliával, Kínával és Indiával egy csoportba sorolta. A program révén a társaság mind a beszerzési összeget, mind az exportot növelni szeretné, hozzájárulva a külkereskedelmi mérleg javulásához.

Ezt segíti elő a globális stratégiai beszerzési program, amelynek révén nő a hazai beszállítás aránya és csökken a más országokból származó import. Legtöbb projektünkben már ma is 50 százalék körüli a magyar beszállítók aránya, de olykor elérheti a 70 százalékot is, ezt az arányt szeretnénk növelni a jövőben – mondta Dale A. Martin.

Megfelelni

A világpiacon már jelen lévő nagyvállalatokkal való együttműködés az egyik leghatékonyabb eszköz a helyi kkv-k kezében, hogy ők is bekapcsolódhassanak a nemzetközi munkamegosztásba. Mindez az erős hazai középvállalati szektor kialakulását is segíti – mondta a rendezvényen Gabriel A. Brennauer, a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara ügyvezető igazgatója. Kérdésünkre válaszolva megjegyezte: a kis és közepes méretű vállalkozások attitűdje világszerte azonos: rugalmasak, dinamikusak, de az adminisztratív kötelezettségek, a nagyobb vállalatokra jellemző rendszerszervezési feladatok kissé idegenek számukra.

A Siemens hosszú távon is kiszámítható, megbízható üzleti partnerségre törekszik
A Siemens hosszú távon is kiszámítható, megbízható üzleti partnerségre törekszik

Látni kell azonban, hogy a szabványoknak, előírásoknak, a beszállítókkal szemben támasztott követelményeknek, és általában a korszerű vállalatvezetés szabályainak maradéktalanul meg kell felelni. Ezekkel a kihívásokkal meg kell küzdeni, és játékszabályok szerint kell versenybe indulni, csak így lehet hosszú távon sikert elérniük a kkv-knek – fogalmazott a kamara ügyvezető igazgatója.

Közös érdek

A Beszállítói Napon a kis- és középvállalkozásokat képviselő több mint száz résztvevő megismerhette a Siemens globális beszállítói politikáját, valamint bemutatták termékeiket, szolgáltatásaikat, innovatív megoldásaikat a Siemens jelen lévő szakembereinek. Az esemény is igazolta, hogy a magyar beszállítók képesek teljesíteni a nemzetközi szinten elvárt minőséget. A rendezvény abból a szempontból is egyedülálló volt, hogy a kis- és középvállalkozások mellett a technológiai téren jeleskedő egyetemek is jelen voltak.

A Siemens fontos, stratégiai célja magyarországi pozíciójának fokozatos megerősítése a régióban és a vállalatcsoporton belül is. Az együttműködés fejlesztése a partnerekkel, a beszállítókkal és a megrendelőkkel, illetve tágabb értelemben a cég egész külső környezetével a Siemens felelős vállalati magatartásának kézzelfogható példája – fejtette ki Dale A. Martin.

Megjegyezte: a Siemens hosszú távon is kiszámítható, megbízható üzleti partnerségre törekszik magyar beszállítóival, így a program erősíti a magyar kkv-k régiós pozíciót. A Siemens az eseményt követően is nyitott marad a partnerségre, és felhívja a potenciális beszállítók figyelmét arra, hogy a rendezvény után is folyamatosan jelentkezhetnek a nemzetközi adatbázisba.

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
Hogyan lehet cége Siemens-beszállító?
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés