hirdetés
hirdetés

Fejlesztés

Hidrogén meghajtású drónt fejlesztettek

Bemutatták a világ első hidrogén üzemanyagcella meghajtású, személyszállításra is alkalmas, magyar-amerikai együttműködésben fejlesztett légi járművet a Bács-Kiskun megyei Jakabszálláson január 22-én.

hirdetés

Szabó Viktor, a Genevation Aircraft Kft. ügyvezetője a sajtótájékoztatón kiemelte: cégük megalakulásakor, 2014-ben azt a célt tűzte ki, hogy első termékük, a világ első hibrid térrácsszerkezetű Genpro műrepülőgép megépítése során megszerzett tudásukat nemzetközi kutatás-fejlesztési projektekben, együttműködésekben, később pedig nemzetközi beszállítói tevékenységekben tudják kamatoztatni. Vállalatuk szakembereit választotta az amerikai Alaka'i Technologies Inc. Európában, hogy a Skai, a világ első hidrogén meghajtású légijármű fejlesztésében partnerek legyenek. A Genevation munkája már elindult, hiszen négy hónapja dolgoznak aktívan a fejlesztésen.

A Genevation Aircraft Kft. hidrogénüzemanyagcella-meghajtású, személyszállításra is alkalmassá tehető, de még fejlesztés alatt álló drónja a jakabszállási üzemben 2020. január 22-én
A Genevation Aircraft Kft. hidrogénüzemanyagcella-meghajtású, személyszállításra is alkalmassá tehető, de még fejlesztés alatt álló drónja a jakabszállási üzemben 2020. január 22-én

A bemutatott drónfejlesztés mindhárom, a magyar gazdasággal szemben fektetett jövőbeni elvárásoknak megfelel, mivel "high-tech, zöld és magyar" is. A fejlesztés nagyon fontos, hiszen a légügyipar folyamatosan átalakul, és a drónok jelentősége az elkövetkező időszakban erősödni fog. Ez azon is látszik, hogy az Európai Unió létrehozta a drónszabályozását, amelyet idén júliustól Magyarországon is aktívvá tesznek majd.

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a jakabszállási repülőtéren tartott sajtótájékoztatón elmondta: a hidrogéngazdaság a klímavédelem egyik alapja. A miniszter emlékeztetett, a kedden bemutatott energetikai és klímastratégiában önálló fejezetként szerepel a magyar hidrogéngazdaság fejlesztése, hiszen várhatóan a mesterséges intelligencia, az ipar 4.0 és az 5G technológiai platform mellé hamarosan fel fog sorakozni egy negyedik is, amely alapvetően a hidrogéngazdaság platformját fogja jelenteni. Az autóipar továbbra is a magyar gazdaság zászlóshajója, de az elmúlt évek beruházásainak, jogszabályi és szakmai döntéseinek hatására a repülőgépipar erőteljes fejlődésnek indult.

Az elmúlt évben létrejött a Légiközlekedési és Repülőgépipari Tanács, amelynek két feladata van: a légiközlekedés optimális működtetésére vonatkozó innovációs elemek, valamint a repülőgépipar, a járműipar mellé való felzárkózásához szükséges stratégiájának kidolgozása. Ezenkívül elkezdődött a repülőgépipari képzés átstrukturálása is: nemrégiben hagytak jóvá egy a repülőgép üzemeltetésére, karbantartására és javítására vonatkozó új mesterképzést a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen és a tervek szerint újra önálló repülőgépészeti tanszék is létrejön. A fejlesztések a jövőben a kecskeméti és a debreceni egyetemet is érintik majd. Hamarosan a Békéscsabai Szakképzési Centrumban – az Airbus tananyagbeli támogatásával – pilotprojektként elindul egy új, repülőgépekhez értő, középszintű szakemberképzés is.

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter (j), Lepsényi István, a Valor Hungariae Zrt. vezérigazgatója (j2) és Fehér Ákos, az Alaka'i Technologies Inc. (USA) gyártásáért felelős igazgatója (j3) a Genevation Aircraft Kft. hidrogénüzemanyagcella-meghajtású, Skai elnevezésű drónja előtt
Palkovics László innovációs és technológiai miniszter (j), Lepsényi István, a Valor Hungariae Zrt. vezérigazgatója (j2) és Fehér Ákos, az Alaka'i Technologies Inc. (USA) gyártásáért felelős igazgatója (j3) a Genevation Aircraft Kft. hidrogénüzemanyagcella-meghajtású, Skai elnevezésű drónja előtt

Palkovics László elmondta: intenzív, napi szintű kapcsolatot alakítottak ki az Európai Légügyi Hatósággal. Az együttműködés egyik eleme a zalaegerszegi autonóm tesztpálya továbbfejlesztésére vonatkozik. Létrejött továbbá egy légiközlekedési kutatóközpont a Közlekedéstudományi Intézeten belül, amelynek feladata a repülőgépipari stratégia elkészítése - sorolta a miniszter. A zalaegerszegi autonóm járművekre épített pálya tökéletesen alkalmas arra is, hogy ott drónokat, illetve a fölfelszínen haladó járművekkel folytatott interakciójukat is tesztelhessék. A most bemutatott fejlesztés azért zöld, mivel hidrogén üzemanyagcella meghajtású technológiát alkalmaz. A hidrogén előállítás pedig nem a szokásos, vegyipari típusú, tehát nem barna hidrogén, hanem megújuló energiaforrásokból előállított, zöld hidrogén.

Lepsényi István, a Valor Hungariae Zrt. vezérigazgatója az eseményen kiemelte: feladatuk az, hogy egyetlen egy magyar találmány, ötlet, új gondolat vagy fejlesztési elképzelés se vesszen el, hanem eladható termékké váljon. A Valor fontos szerepet vállal az innovációk eredményes hasznosítását célzó törekvések megvalósításában, különös tekintettel arra, hogy a hazai találmányok sikeres fejlesztésével és piacra vitelével a magyar gazdaság és a feltalálók profitáljanak. Ezen belül kiemelt terület a hazai klímastratégiai célok megvalósítása, például az alternatív, hidrogénhajtású közlekedés és logisztika fejlesztése. Mint mondta: a magyar kreativitás nemzetközi szinten is kiemelkedő, ezért a Valor célja az, hogy ezt felhasználva minél több magas hozzáadott értékű és innovációs tartalmú termék gyártása kezdődhessen meg itthon.

(forrás: MTI/GyártásTrend)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés