hirdetés
hirdetés

Innováció

Hazai fejlesztés: Önfertőtlenítő padlóburkolat

A padló speciális nanotechnológiás bevonata segítségével a kórokozók nagy részét elpusztítja.

hirdetés

Különleges tulajdonságú padlóburkolat-fejlesztéseiért a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) Innovációs Díját nyerte el a Graboplast Padlógyártó Zrt. a 29. Innovációs Nagydíj Pályázaton. A győri cég gyorsan és hatékonyan reagált a koronavírus okozta kihívásokra: olyan padlóburkolatot fejlesztettek ki, amely speciális nanotechnológiás bevonata segítségével a kórokozók nagy részét elpusztítja.

A Magyar Innovációs Szövetség által 2020-ban 29. alkalommal, az NKFIH főtámogatásával meghirdetett pályázaton az Innovációs Nagydíj mellett idén összesen 9 különböző innovációs díjat ítélt oda az elismert szakemberekből álló, 24-tagú bírálóbizottság a tavalyi év legkiemelkedőbb hazai innovációinak elismerésére. Az értékelés szempontjai között döntő volt az innovációból elért 2020. évi gazdasági eredmény. Az MKIK által felajánlott Innovációs Díjat a Graboplast Padlógyártó Zrt. nyerte el különleges tulajdonságú padlóburkolat-fejlesztéseiért. Az elismerést Jancsó Péter elnök-vezérigazgató ünnepélyes keretek vehette át Budapesten.

A győri cég világújdonsága, a Grabo Silver Knight termékcsalád az első olyan önfertőtlenítő padlóburkolat, amely vegyszerek használata nélkül tünteti el a kórokozókat. A piacon egyedülálló innovatív bevonatról van szó, amelynek kettős védelmi rendszere – nanoezüst- és titándioxid-részecskék – szórt fényben aktivizálódik, hogy lebontsa a szerves szennyező anyagokat. A koronavírus világjárvány különösen időszerűvé tette ezt a fejlesztést, amely segít csökkenteni az egészségügyi intézményekben, iskolákban és más közintézményekben való fertőzés veszélyét. Másik innovációjukkal, a versenysport céljaira alkalmas új padlóburkolatokkal a sportolók ízületi terhelését csökkentik, megakadályozzák az elcsúszást és a talp letapadását. A Graboplastnak sikerült a műszaki és az esztétikai szempontokat úgy ötvözni, hogy a versenysport-padló megjelenése a piaci trendekbe is illeszkedik. E két új termékcsalád tavalyi értékesítése meghaladta a 180 ezer négyzetmétert, az ebből származó árbevétel pedig a 600 millió forintot.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés