hirdetés
hirdetés

Haszongépjárművek elektrifikációja

A teherautókban használható elektromos motorokra és hibrid modulokra vonatkozó sorozatgyártás-megrendelések igazolják az elektromos mobilitás stratégia sikerét.

hirdetés

Az autóipari és ipari beszállító Schaeffler bővíti a haszongépjárművek hajtáslánc-elektromosításával kapcsolatos megoldásainak kínálatát, és ezzel ismét hozzájárul a klímavédelmi és fenntarthatósági célok teljesítéséhez a környezetszennyezés- és a CO2-csökkentésre vonatkozó szigorítások mellett. "A haszongépjármű-ágazat komoly kihívásokkal néz szembe" – mondja Matthias Zink, a Schaeffler AG Autóipari Technológiák üzletágának vezérigazgatója. „A haszongépjárművek szektorban is jelentős, rendszerszintű szakértelemmel járulunk hozzá a világ mozgásának alakításához. A tény, hogy a közelmúltban két jelentős szerződést is sikerült megnyernünk, azt jelzi, hogy jó úton haladunk ahhoz, hogy ebben ágazatban az ügyfeleink előnyben részesített technológiai partnerei legyünk. "

Matthias Zink, a Schaeffler AG Autóipari Technológiák üzletágának vezérigazgatója
Matthias Zink, a Schaeffler AG Autóipari Technológiák üzletágának vezérigazgatója

Elektromos motorok és hibrid modulok

A Schaeffler 2023-tól egy új megbízást fog teljesíteni egy, a haszongépjárművek ágazatában működő, jól ismert vállalkozás részére elektromos motorok sorozatgyártására vonatkozóan. A 800 V-os motor – melyet elektromos akkumulátorral hajtott járművekhez használnak párban – maximális folyamatos teljesítménye 180 kW, és 950 Nm maximális nyomatékot generál. Ezenkívül különlegessége a rúdhullám-tekercselési technológia, amely leegyszerűsíti az installációt és növeli a teljesítménysűrűséget. Ez a motor fontos szerepet játszik a haszongépjárművek elektromosításában, és hozzájárul a CO2-kibocsátás jelentős csökkentéséhez.

A Schaeffler a hibrid modulokra is kapott sorozatgyártási megrendelést. A rendkívül hatékony P1 modulok lehetővé teszik a fékenergia visszanyerését. A visszanyert energiát a fedélzeti rendszerek, elősorban az új kipufogógáz-kezelő rendszerek áramellátására használják fel, így segítik a járműflottákat az NOx- és CO2-csökkentési célok teljesítésében. A gyártás indítását 2024-re tervezik.

A hibrid modul lehetővé teszi a fékenergia visszanyerését (Fotó: Schaeffler)
A hibrid modul lehetővé teszi a fékenergia visszanyerését (Fotó: Schaeffler)

Dr. Jochen Schröder, az E-Mobility üzletág vezetője úgy fogalmaz: „Rendkívül jól pozícionáltuk az elektromos mobilitás-üzletágunkat. A Schaeffler számos megoldást kínál minden erőátvitel elektromosítására, a 48 V-os hibridtől a plug-in hibriden át a teljesen elektromos változatig. Komponenseink és rendszereink minden fejlesztése és gyártása házon belül valósulhat meg, ami a különféle piacok és ügyfelek kompetens partnerévé tesz minket.

(forrás: Schaeffler/GyártásTrend)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés