hirdetés
hirdetés

Ipar 4.0

Ezek a platformok segítik az otthoni munkavégzést

Tematikus gyűjtést tett közzé az IVSZ azokról a platformokról, online szolgáltatásokról, amelyek megkönnyítik az együttműködést távmunka esetén.

hirdetés

A kialakult krízishelyzetben előtérbe került a távmunka, amelyhez számos, akár díjmentesen is használható digitális eszköz áll rendelkezésre. Ezek a cégeket többféle módon is segíthetik, például a munkatársakkal és ügyfelekkel való kapcsolattartásban, a munkavégzéshez szükséges dokumentumok, tervek megosztásában és közös szerkesztésében, vagy a munkafeladatok kiosztásában és nyomon követésében, azaz tágabb értelemben a céges feladatok online elintézésében.

Az egyik legfontosabb terület a kommunikáció. Ez megvalósulhat vállalaton belül vagy a külvilág felé is. Olykor csak két ember között, máskor csoportok között is zajlik. A ma már hagyományosnak tekinthető email mellett vagy helyett megjelentek a különböző ún. azonnali rendszerek, amelyeken keresztül a szöveges üzenetek (chat) mellett bonyolíthatunk hang- és videóhívásokat is. Ezen eszközök nagy része mobiltelefonról is elérhető, ezért azok is tudják használni, akiknek nincs asztali számítógépük vagy éppen úton vannak. A hétköznapok leggyakrabban használt eszközei (pl. Facebook Messenger) mellett, a vállalatok céljaihoz jobban alkalmazkodó eszközök közül a Slack elsősorban a szöveges és automatizált csoportkommunikációban erős, a Hangouts és a Teams egyik fő erőssége a videó értekezletek tartása, míg pl. a Webex vagy a Zoom nagyobb létszámú videokonferenciák, vagy akár tanfolyamok megtartására lehet jó választás.

Egy másik nagy része munkánknak a csoportosan végzett összetettebb munkák, projektek részfeladatainak, munkafázisainak munkatársak közötti szétosztása, ezekhez határidők szabása és nyomon követésére. Az ezekhez tartozó eszközöket gyűjtötte össze az IVSZ, a Projektmenedzsment és a Csoportmunka kategóriákban.

Az értékesítés és az ügyfelekkel való kapcsolattartás folyamatát illetve az ügyfelekkel való, részben automatizált kommunikációt is több eszköz támogatja. Az előbbire példa a miniCRM, míg az utóbbira példa a Talk-A-Bot.

A Dokumentumtár kategóriában felsorolt alkalmazások lehetővé teszik, hogy céges dokumentumainkat biztonságosan tároljuk egy távoli kiszolgálón ( a felhőben), ahonnan azután az arra jogosult munkatársunk elérhetik és szerkeszthetik. Ezáltal az is elkerülhető, hogy az emailben keringő dokumentumok különböző verziói okozzanak plusz munkát.

Az információs ábra letölthető az IVSZ weboldaláról.

(forrás: IVSZ/GyártásTrend )
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés