hirdetés
hirdetés

CeBIT

Érdekességek a 2017-es CeBIT-ről (I. rész)

Az expón kiállított tárgyakon keresztül pontos fogalmat alkothatunk a hétköznapjainkat átható Dolgok Internete (IoT) térfoglalásának lendületéről.

hirdetés

Dirror

A német DGMK nevű társaság által kifejlesztett Dirror a világ első digitális multimédiás tükre, és a CeBIT-en éppenséggel idén mutatkozik be először. A látogatók számára így végre lehetőség nyílik személyesen is kipróbálni ezt a „visszatetsző” digitális vezérlő rendszert, és a maga fényreflexiós multi-touch (többérintős) kijelzőjét.

Dirror (Forrás: Dirror)

A Dirrorral a felhasználók a digitális alkalmazások egy teljesen új megközelítésével találkozhatnak, amelynek keretében összeköttetést teremthetnek a hétköznapi életük legkülönbözőbb aspektusai között, hogy aztán egyetlen centrális csomópontból tarthassák irányítás alatt őket.

A zene kiválasztásától és a világítás beállításától kezdve a hírek, a közlekedési információk és az időjárás-jelentések megtekintésén keresztül egészen a ruhák (virtuális) felpróbálásáig, megrendeléséig és az online bevásárlásig úgy látszik, nincs igazán, ami határt szabhatna a lehetőségeknek.

A nagy felbontású érintőképernyővel, beépített hangszórókkal és a hangvezérlés technológiájával felszerelt  Dirrorral a mindennapok megszervezése talán még sohasem volt ennyire egyszerű és élvezetes feladat.

Orbitrec

A japán székhelyű Cerevo Incorporation az innovatív high-tech eszközök rendkívül széles skálájának fejlesztőjeként 2017-ben szintén tiszteletét teszi a CeBIT-en.

A kínálatuk prominens termékeiből összeállított hannoveri kedvicsináló része például egy 3D-nyomtatóval előállított, egyedi gyártású kerékpár is. Az Orbitrec nevű bicikli 3D-nyomtatott, szinterezett titán és szénszálas csövek ötvözésével készül, és éppen e miatt az egyedi technológia miatt lehetséges versenyképes áron elvégezni a jármű igény szerinti gyártását.

Orbitrec (Forrás: YouTube)

A modern váz ugyanakkor még közel sem minden.

Az Orbitrec kilenc beépített szenzorral rendelkezik, amelyek a biciklizés összes adatát feljegyzik, hogy aztán ezeket ANT+-on, Bluetooth-on és WiFin keresztül a felhőbe juttassák. Az itt feldolgozott információk ezt követően visszaszáguldanak a felhasználó okostelefonjára.

Szimpatikus húzás, hogy a tökéletesen digitalizált bringázás élményéhez nem kell feltétlenül egy teljes Orbitrec-be beruházni: a Cerevo Hannoverben a bármelyik hagyományos kerékpára felszerelhető, XON Ride-1 nevű, „naplókészítő” készülékéről is lerántotta a leplet.

I-Road

Ugyan az először két éve, a Geneva Motor Show-n bemutatott kis autócsoda, az i-Road az utóbbi egy-két évben igen sok műszaki átalakításon ment keresztül, még mindig nem nevezhető az újgazdag fiatalok tagbaszakadt státusszimbólumának.

i-Road (Forrás: YouTube)

Szerencsére nem is e célból született meg a kocsi. A maga két méteres hosszúságával, 1,5 méteres magasságával és 0,9 (!) méteres szélességével városi ingázáshoz valószínűleg ideális lesz. Elektromos, lithiumion-meghajtású akkumulátora legfeljebb 60 kilométer per órás haladásra tudja rávenni a járművet. 48 kilométer per órás átlagsebességgel, egy feltöltéssel 50 kilométer megtételére képes.

A Toyota azt állítja, hogy az i-Road a kétkerekűek célszerűségét egy hagyományos, négykerekű autó stabilitásával és kényelmével kombinálja.

Az i-Road háromkerekű.

A zéró-kibocsátású járgányt a japán gyártó csütörtökön mutatja be a CeBIT-en.

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: CeBIT, The Times of India)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
Cikk[203504] galéria
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés