hirdetés
hirdetés

Autóipar

Elmondta véleményét a VW-botrányról a Tesla-vezér

Elon Musk szerint ez az ügy is azt bizonyítja, hogy a hagyományos üzemanyagoknak leáldozott.

hirdetés

Nyilván senki nem gondolja komolyan, hogy majd a Tesla-vezér kiáll a fosszilis üzemanyagok mellett. Amint azt az elektromos autók evangélistájaként Elon Musk újságírók előtt elmondta, a Volkswagen emissziós botránya fényes bizonyítéka annak, hogy a gyártók elérték a hagyományos üzemanyagok korlátait.

A skandalum egyébként akkor pattant ki, amikor kiderült: a VW Csoport mintegy 11 millió dízelmotorjában egy csalfa „hatástalanító berendezés" is helyet kapott, amely képes volt arra, hogy a dinitrogénoxid-kibocsátást kizárólag a hivatalos vizsgálati ciklusok alatt szorítsa le a legális szintek alá.

Elon Musk (Forrás: Shutterstock)
Elon Muskot Belgiumban arról faggatták, hogy vajon az ügy miatt nem fogják-e a fogyasztók elveszíteni hitüket a zöld technológiában. „Én éppen az ellenkezőjét gondolom – nyilatkozta az amerikai mogul. – A Volkswagen […] igazából azt mutatja, hogy a dízellel és a benzinnel elértük a lehetséges korlátokat. Itt az ideje, hogy új generációs technológiák felé forduljanak az emberek.”

Jóllehet, Musk nem mondta ki nyíltan, mit is ért „új generáció” alatt, elég egyértelmű, hogy az üzletember az akkumulátorokra kívánt utalni a jelzős szerkezettel.  

A Tesla jelenlegi zászlóshajója a Model S P85D, egy 691 féklóerős, teljesen elektromos, négyajtós kocsi, amely hivatalosan 3,2 másodperc alatt képes felgyorsulni 60 mérföld per órára (kb. 96,6 kilométer per óra), és a töltések közötti, potenciális hatótávolsága 300 mérföld (kb. 483 kilométer). A Top Gear az ausztriai Red Bull Ringen tesztelte a P85D-t, és az első állítással (gyorsulás) nem is vitatkoznak. A második persze nagymértékben függ attól, hogy milyen gyakran húzzuk fel 3.2 másodperc alatt 0-ról 60 mérföld per órára a sebességet.

Szeptemberben Musk bejelentette, hogy a Tesla Model X nevű, új, „sólyomszárnyas”, hétüléses crossoverjeiből az első példányok még a hónap vége előtt legördülnek a fremonti üzem gyártószalagjairól. A Modell X ára 76 200 dollárról indul az Egyesült Államokban, a teljes felszereltségű típus pedig 132 000 dollárba fog kerülni.

Musk azt is megerősítette, hogy a Tesla hamarosan Európában is szemügyre veszi az autó- és akkumulátorgyártási lehetőségeket.

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: Top Gear)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés