hirdetés
hirdetés

NextEV

Döntögeti a rekordokat a kínai elektromos szuperautó

Az EP9 képességeit figyelve a Tesla éjszakái jó eséllyel egyre nyugtalanabbak.

hirdetés

A kínai, elektromos autókat gyártó NextEV lerántotta a leplet új NIO márkájáról és egyben az elektromosautó-vonalának első fecskéjéről, az EP9-ről.

EP9 (Forrás: NextEV)

Az első bemutatott modell már most világcsúcstartó, ugyanis idáig a maga kategóriájában ez az elektromos jármű (EV) futotta a legrövidebb köridőt a németországi Nürbhurgring Nordschliefe nevű tesztpályán, amely a világ egyik leghíresebb, a szuperautók képességeinek fitogtatására kialakított terepe. Az EP9 az EV-rekordot 50 másodperccel a franciaországi Circuit Paul Ricard útvonalon szintén megdöntötte.

Az autó álló helyzetből 7,1 másodperc alatt éri el a 124 mérföld (kb. 200 kilométer) per órás sebességet, és maximum 200 mérföld (kb. 322 kilométer) per órás tempót képes kipasszírozni magából. Szintén álló helyzetből a 60 mérföld (97 kilométer) per órás sebesség eléréséhez 2,7 másodpercre van szüksége, amire viszont a Ludicrous Mode-dal feltuningolt Tesla P100D sorozatgyártású autó bizony 0,2 szekundummal azért rálegyint. A Tesla a P100D-t „a világ leggyorsabb sorozatgyártású kocsijának” nevezte, az EP9 pedig a „világ leggyorsabb elektromos autójának” hívatja magát. Bár ezek az állítások megférnek egymás mellett, némi fej-fej melletti megmérettetésre bizonyára szükség lesz majd.

 Az EP9 egyelőre nem szériagyártású autó, és a hétfői bemutató nem a piacra lépés bejelentésére szolgált.

A jármű teljesítménye mindenesetre lenyűgöző, és állítólag háromnegyed óra alatt teljesen fel lehet tölteni energiával. Tele tankkal a maximális hatótávolsága 265 mérföld (426 kilométer).

Az autó valószínűleg a NIO főattrakciója, minthogy a cég az egyik közleményében csak mint „az osztályában a legjobb” termékként hivatkozik rá.

EP9
EP9 (Forrás: NextEV)

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: TechCrunch)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés