hirdetés
hirdetés

IFOY-győztes automatizált vontatmányrendszer

Automatizált targoncával a gyártósorig

Az intralogisztika legrangosabb szakmai díját kapta a Still fejlesztése az AGV-k és az intralogisztikai robotok kategóriájában, de mielőtt elmondanánk, hogy mit tud a Still újdonsága, lássuk, mit is jelent az IFOY-győzelem!

hirdetés

Az International Intralogistics and Forklift Truck of the Year Awardot azért alapították, hogy az innovatív és gazdaságos megoldásokat díjazzák az intralogisztikában. „Az évek során az intralogisztikai ágazat mértékteremtő innovációs díja lett az IFOY. Idén a több száz jelentkezőből tíz vállalat 15 intralogisztikai megoldását díjazták. AGV-k és intralogisztikai robotok kategóriagyőzelmét hozta el a Still” – mutatja be a verseny jelentőségét a Still Kft. ügyvezetője, Szalay Gábor.

Hogy lett a legjobb?

A zsűrizés objektív, szakmai alapon történik. Az első körben Hannoverben, az IFOY-tesztnapokon a döntőbe jutott gépek, alkalmazások egy auditon vesznek részt. Ennek során szakértők szabványosított folyamatokon keresztül összehasonlítják a versenyzők adatait a már piacon lévő megoldások eredményeivel. Az IFOY-teszt aranyszabálya, hogy az adott kategóriához tartozó versenyzőket nem egymáshoz hasonlítják, hanem a kereskedelmi forgalomban lévő versenytársaikhoz, ezzel biztosítva, hogy az IFOY-győztesek innovációs szempontból felülmúlják piaci vetélytársaikat.

Ezt követően az innovációs teszt szakértői, akik a Fraunhofer Intézet, illetve a Drezdai, Hamburgi és a Müncheni Egyetem logisztikai tanszékének kutatói, tudósai értékelik a versenyen induló termékek és megoldások innovációs jelentőségét. Az innovációs értéket, a technológiai, tervezési és ergonómiai megoldásokat, valamint a kezelhetőséget, a biztonságot, a piacképességet, a fogyasztói előnyöket, illetve a gazdaságosságot és a fenntarthatóságot vizsgálják a zsűri tagjai. Az IFOY tesztnapjaira a világ minden részéről érkeznek iparági szakértők, hogy megvizsgálják az intralogisztikai újításokat.

A vezető nélküli rendszerek nyertese

Az AGV-k és robotok kategórianyertes Still nemcsak a targoncák specialistája, hanem a vontatmányelemeké is. A piacon jól ismert LiftRunner-rendszer új változata képes minden vontatott keret esetében a rakomány automatikus fel- és lerakodására emberi közbeavatkozás nélkül.

A díjnyertes automatizált LTX 50 elektromos vontató szerelvényrendszerével
A díjnyertes automatizált LTX 50 elektromos vontató szerelvényrendszerével

„Négy kiemelkedő pontot állapított meg a zsűri a tesztelés során. Az LTX 50-ben nagyszerűen kombináltuk a megbízhatóságot és a kezelhetőséget, emellett végig szem előtt tartottuk a fejlesztésnél, hogy gazdaságos maradjon az eszköz. Az egyszerű kezelhetőség mellett egyszerű elérhetőséget is szerettünk volna” – foglalta össze Szalay Gábor azokat az erősségeket, amelyeknek köszönhetően a Still győzni tudott.

Az eszköz tehát nagyszerűen kombinálja a magas szintű megbízhatóságot, az egyszerű kezelhetőséget és az alacsony költségszintet, emellett innovatív megoldásként értékelte az IFOY zsűrije, hogy a rendszer akár 5000 kilogramm össztömegű vontatmány biztonságos vontatására képes az üzemi területen.

Ideális gyártósorok ellátásához

Az 5000 kg-os maximális vonóerővel rendelkező LTX 50 elektromos vontató innovatív automatizálási komponensekkel rendelkezik. A legszembetűnőbb jellemzője az eszköz elülső oldalán található automatizálási panel, amely integrálja az összes szükséges összetevőt, például a lézeres navigációt, a WLAN-t, a programozható logikai vezérlőket és két szkennert. A Kion Option Box, röviden a KOB egyszerű kommunikációt tesz lehetővé a jármű vezérlőegységével.

A Still automatizált vontatmányrendszere ideális a gyártósorok vagy más ismétlődő tevékenységek ellátásához. Az integrált folyamatautomatizálás növeli a megbízhatóságot és a biztonságot, miközben a szállítás és a kezelés gazdaságosabbá válik. A megoldás különösen praktikus, mivel az automatizált rakodási és kirakodási átadóasztalok rendelhetők áramellátás nélküli kivitelben is, így azok rugalmasan bármikor áthelyezhetők. A megállókon lévő görgős átadók a vontatott keretekhez kapcsolódnak elektromosan, erre a célra 24 voltos érintkezőkkel vannak felszerelve. Amint a vonat a megfelelő helyzetben van a kapcsolódáshoz, összekapcsolódik az állomással, és a szállítópályák működésbe lendülnek. Természetesen a biztonságos munkavégzés érdekében több fotocella is beépítésre került, így a raklapátgördülési folyamat jól kontrollált. A díjnyertes vontatmányrendszer a Still többi automatizált anyagmozgató gépével együtt dolgozva képes teljesen kiváltani az embert a gyártáskiszolgálási folyamat során.

Hogyan működik?

Szalay Gábor, a Still Kft. ügyvezetője
Szalay Gábor, a Still Kft. ügyvezetője
A teljes körű intralogisztikai termékportfóliója révén a Still mára vezető szállítójává vált a nagy komplexitású projektek kivitelezésének, a raktári állványrendszerektől az automatizált anyagmozgató gépekig teljes körű megoldásokat kínál egy kézből. Az állványrendszerekre történő ki- és betárolás olyan automatizált targoncákkal történik, mint a jól bevált FM-X tolóoszlopos vagy MX-X keskenyfolyosós gépek. Ezek segítségével létrehozható a Magyarországon tipikus 10-12 m-es magasraktári kialakítás jelentős munkaerő-megtakarítás mellett.

A rakatok átadási zónában történő mozgatásában robotizált Still EXV targoncák vesznek részt, amelyek a hajtott görgőkkel szerelt átadóasztalra helyezik azokat. Az automatizált LTX 50 vontató az E-keretnek is nevezett kocsikból álló szerelvényt a megfelelő célállomásra szállítja. 

A fel- és leadópontokon a raklapok használt görgős asztalok, valamint az E-kereteken lévő görgők is elektronikusan vezéreltek, meghajtásukról 24 V-os elektromos betáplálás gondoskodik. Több szenzor ellenőrzi, hogy a kereten lévő görgők az átadóasztalon lévő görgők magasságához igazodjanak. Illetve szintén szenzorok ellenőrzik a be- és a kirakodás folyamatát, így az mindig megfelelően befejeződik, mielőtt a szerelvény továbbindul. Ha a rakodás megtörtént, a szerelvény automatikusan megkezdi az útját az ellátási lánc különböző pontjait érintve, hol le-, hol pedig felpakolva a szükséges termékeket.

Minden mozzanat automatizált, az üres E-keretekre kerül a göngyöleg vagy akár a készáru, amelyet a szerelvény a kiszolgáló útja végén visszavisz a raktárba. A folyamat pedig kezdődik elölről, 24/7 munkarendben folyamatosan.

„Az automatizált szerelvénnyel a Still hatalmas lépést tesz a jövőbe, bemutatja, milyen lehetőségeket rejt magában ez a technológia. A célunk az, hogy ügyfeleink az automatizálással hatékonyabbá tegyék a raktári munkát és olcsóbbá a gyártósori kiszolgálást” – mondta Szalay Gábor.

www.still.hu

(A cikk eredetileg a GyártásTrend magazin júniusi számában jelent meg.)

(forrás: Still/GyártásTrend)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés