hirdetés
hirdetés

A zöldebb áruszállításon dolgoznak

Kísérleti projektet indított útjára a Toyota és a kiskereskedelmi franchise hálózat, a Seven-Eleven Japánban, amelynek célja a hidrogén, mint zöld energiahordozó felhasználása a közúti áruszállításban. 

hirdetés

A Seven-Eleven hálózat, és a széles hibrid modellportfóliót kínáló és a zöld hidrogén üzemanyagcellás technológia fejlesztésében is élen járó Toyota megállapodást kötöttek arról, hogy közösen tanulmányozzák a kiskereskedelmi üzlethelységek energia-megtakarításával és CO₂-csökkentésével kapcsolatos lehetőségeket. A két vállalat célja, hogy hozzájáruljanak a jövő alacsony szénkibocsátású és hidrogén-alapú társadalmának megvalósulásához – ez esetben azzal, hogy a Toyota által kifejlesztett, hidrogénnel működő járműveket és áramfejlesztő generátorokat állítanak munkába.

A tanulmányok az alábbiakra összpontosítanak az energia-megtakarítás és CO₂-csökkentés témakörében.

Áruszállítás: a CO₂-kibocsátás csökkentése érdekében a kiskereskedelmi egységekbe árut szállító teherautók hűtő/fagyasztó felépítményei, illetve maguk a teherautók is üzemanyagcellával működnek.

Toyota - Seven Eleven hidrogén üzemanyagcellás áruszállító
Toyota - Seven Eleven hidrogén üzemanyagcellás áruszállító

Az üzlethelységek működése: az energia-megtakarítás és a CO₂-kibocsátás csökkentése érdekében az üzletekben energiavezérlő rendszert telepítenek, ami összehangolja a már meglévő napelemes áramfejlesztők és a lent felsorolt megoldások működését.

Az autóipari használatra kifejlesztett hidrogén üzemanyagcellával működő, telepített áramfejlesztő generátor: érdemes fontolóra venni, hogy a hidrogéntöltő állomásokon létesített boltok áramellátását üzemanyagcellás áramfejlesztő biztosítsa.

Az autóipari felhasználásra kifejlesztett akkumulátorokból kialakított, telepített akkumulátorok: az autóiparban használatos, újratölthető akkumulátorokból kialakított akkumulátor-telepek nemcsak az üzlethelységek energiafogyasztását és CO₂-kibocsátását csökkentik, hanem természeti katasztrófák idején vészhelyzeti áramforrásként is szolgálhatnak.

„A Seven-Eleven és Toyota által bejelentett együttműködésben hatalmas potenciál van, amely egyszerre forradalmasíthatja a közúti áruszállítást, és teremthet igényt a hidrogén üzemanyagcellás töltőállomás hálózat telepítésének felgyorsítására, utat nyitva az ezzel a technológiával működő személyautók elterjedése előtt is, amelynek révén nagy mértékben csökkenthető a közúti közlekedés környezeti lábnyoma” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációért felelős vezetője.

A Toyota Mirai névű hidrogén üzemanyagcellás személyautója
A Toyota Mirai névű hidrogén üzemanyagcellás személyautója

„A hidrogén felhasználása nem jár CO2-kibocsátással, és az oxigénnel reakcióra lépve elektromos energiát termel, amelynek mellékterméke a tiszta víz, és gyakorlatilag korlátlanul rendelkezésre áll: előállítható természetes gázból, biomasszából/bioüzemanyagokból, szennyvíziszapból, vízből, benne van a minket körülvevő világban a fáktól a tengerekig. A hidrogén további hatalmas előnye, hogy a hogy szállítható, és tárolható, míg az elektromos energia esetén például ez sokkal nehézkesebb. Ha azonban az elektromos energiát arra használjuk fel, hogy vízből hidrogént nyerjünk, szállítható és tárolható energiaforráshoz jutunk: a nyáron megtermelt hidrogént felhasználhatjuk télen, eljuttathatjuk délről északra, így a nap-, szél-, víz- és geotermikus, valamint bármilyen más időjárás- és helyfüggő természetes megújuló energiaforrást minden korábbinál szélesebb körben használhatjuk. Így elérhető a szinergia, ahol a különböző tervezhető (geotermikus- és vízenergia, valamint biomassza) és fluktuáló (nap- és szélenergia) megújuló energiaforrások egymásra épülve támogatják, kiegészítik egymást a hidrogén, mint energiahordozó közvetítésével. – emlékeztet a szakember.

(forrás: GyártásTrend/Toyota)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés