hirdetés
hirdetés

Additív gyártás

A 3D-nyomtatott kocsik már a garázsban vannak!

A Divergent additív gyártású autójának előállítása 75 százalékkal kevesebb alkatrészt igényel a konvencionális járművekénél.

hirdetés

Cél a fenntarthatóság

A Blade 3D-nyomtatású technológiáját nem öncélból használják fel az alkotók, a fő törekvés a fenntartható termelés megvalósítása. Ez az ambíció motiválta a Divergent csapatát a Node nevű módszer kialakítására, amelynek keretében 3D-nyomtatású alumíniumcsomókat és szintén 3D-nyomtatású szénszálat kombinálnak egymással.

Az amerikai cég szerint számos előnye van az eljárásnak: az üzemek visszafogottabb károsanyag-kibocsátása, az ortodox gyártási procedúrákéihoz képest könnyebb autók, kevesebb felhasznált anyag, illetve ebből eredően kevesebb hulladék.

A Divergentet, az additív gyártás iránt már korábban szintén elköteleződő PSA Group is támogatja.

A Peugeot-t és Citroënt is birtokló társaság járművek építéséhez létre hozott egy olyan platformot, amelynek rendeltetése, hogy a kereskedelmi célú standard járművek súlyát 50, az alkatrészeik számát 75 százalékkal csökkentse.

A Divergent hosszú távú elképzelése, hogy Divergent Manufacturing Platform néven egy olyan technológiai platformot állít majd elő, amellyel automatizálható a formatervezés, illetve a gyártás költségét és a hozzá szükséges időt is radikálisan mérsékelni tudja.

A Las Vegas-i CES 2017-en egyik teljességgel működőképes prototípusa segítségével a nagyérdemű az immár életnagyságban is megismerkedhetett a Blade-del.

Blade (Forrás: 3d Printing Creative)

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: 3d Printing Creative )
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés